Meglátjuk, milyen hatással lesz a tapadásra ez. Vettel közben már slick gumikat szeretne, lehet, hogy az eső miatt ebből nem lesz semmi.
Leclerc nagyon simán ér vissza a második helyre, virtuális biztonsági autó is segítette ebben.
Norris technikai hiba miatt félreáll a McLarennel, ő a harmadik kieső ma.
Négy pilóta váltott eddig slick gumikra, Bottasnak nagyon jól jött, hogy Verstappen megpördült, mert így simán vissza tudott érni a holland elé. Egy 360 fokos fordulat után folytatta Verstappen, helyet nem vesztett, csak időt.
Magnussen példáját követi a 11. helyig visszaeső német. Ezek szerint már elég száraz a pálya ahhoz, hogy elhagyják az átmeneti gumikat.
Kockázatos lépés a Haastól, kiderül, hogy mennyire lesz gyors a dán pilóta az enyhe esőben. Verstappenre visszatérve, már csak 0,5 másodperc a különbség közte és Bottas között, veszélyben lehet a finn második helye.
Meglátjuk, milyen hatással lesz a tapadásra ez. Vettel közben már slick gumikat szeretne, lehet, hogy az eső miatt ebből nem lesz semmi.
Közben Sainz csúszott le a pályáról az utolsó, 17-es kanyarban, ami miatt a 14. helyig esett vissza a 8. pozícióból. Egyszerűen sok volt, lecsúszott az ívről, majd a pálya melletti, sokkal vizesebb betonon megpördült. Szerencséjére a sóderágy előtt megállt, a motor viszont tovább pörgött, úgyhogy vissza tudott gurulni a pályára.
Azonnal befogja így Verstappent. Az egyetlen probléma az lehet, ha elkezd jobban száradni a pálya, mert helyenként már nehéz megtalálni a vizes foltot.
Pont, amikor engedélyezték a DRS, azaz a nyitható hátsó szárny használatát. A holland belső íven szúrt be a hajtűkanyarban Bottas mellé, de megcsúszott, így a finn gyorsan elhúzott megint.
Leclerc és Hülkenberg állnak ki a 4-5. helyről, a Mercedesek nem akartak új szettet az átmeneti esőgumiból. Leclerc megtartotta a helyét, Hülkenberg Räikkönen mögé, a hatodik helyre ért vissza, jó döntés volt a Ferraritól.
Az ausztrál a második kieső Pérez után. Virtuális safety car a kocsi mentése idejére.
A Ferrari viszont nem, a pilóta időbüntetése helyett pénzbüntetést kap a csapat a Grosjean elé visszaengedés miatt.
Remek reflexekkel tartotta íven a kocsit a monacói. Közben újra esik, de még nem annyira, hogy cserélni kelljen az átmeneti gumikat.
Pontosabban azt, ahogy veszélyesen visszatért a kerékcserére érkező Romain Grosjean elé. Könnyen lehet ebből büntetés a Ferrari pilótájának.
23 másodpercre jön az élen haladó Hamiltontól, de nem gyorsabb nála, vagyis nő a különbség köztük, hiába nyer egyre több helyet a német.
Magnussent előzte meg a monacói és mögötte Hülkenberg is, gyorsan felért a 10. helyről a dobogó mögé Leclerc a Ferrarival. Látszik azért, hogy nem tökéletes a pálya, Leclerc eléggé messzire lecsúszott az egyik kanyar külső ívén, de megúszta baj nélkül.
De várhatóan nem sokáig, a mezőny gyorsabbik fele mindjárt bedarálja a Haast. Így is van, Bottas már mg is előzte a pálya első harmadán, aztán Verstappen is így tett.
Vettel nyitotta a kerékcserék sorát a biztonsági autó mögött, de szinte mindenki azonnal követte a példáját, és átmeneti esőgumira cserélték az esőgumit. Magnussen, Stroll, Norris és a két Williams maradtak csak esőgumin.
Azonnal visszatér a biztonsági autó, Pérez a menetiránnyal szemben áll, a kocsi baloldalát verte oda. Vettel közben kerékcserén.
Vettel nagyot lépett előre a rajtnál, egyből a 14. helyig ugrott a mezőny végéről. Sainz egy ideig a top 5-ben volt, de az első kanyarban lesodródott, és végül a 9. helyen csatlakozott a mezőnyhöz. Sok a víz a pályán, alig látni a felvert csapadéktól.
Verstappent még Räikkönen is megelőzte, aztán sokan kicsúsztak az első kanyarban, elég vizes azért a pálya helyenként.
64 körre csökkent a versenytáv a felvezetőkörök miatt.
Vagyis fogy a versenytáv, ezek a körök már beleszámítanak a 67 körös futam távjába. Hamilton, Verstappen és Magnussen is a versenyért lobbizik a rádióban, szerintük egyáltalán nem vizes a pálya.
Ott jobban tapad ugyanis az esőgumi, a holland azt próbálgatja, mennyire is. Magnussen szerint rendben a pálya, ő már versenyezne.
A versenyigazgatóság dönt a pálya állapota alapján, hogy biztonságos-e az állórajt. A felvert víz mennyisége alapján nem.
Évek óta bizonytalan a németországi Forma-1-es versenyek helyzete, egy ideig váltogatta egymást rendezőként a Nürburgring és a Hockenheimring, de pont az előbbi miatt 2015-ben és 2017-ben sem volt német futam. A Hockenheimring vezetői remélik, hogy 2020-ban marad a pálya a versenynaptárban, de szerződést még nem írtak alá, így nem tudni, mit hoz a jövő.
Azzal viszont, hogy a biztonsági autó mögött indulnak el a felvezetőkörre, és addig mennek, amíg rajtra alkalmas nem lesz a pálya, minden egyes körrel csökken a versenytáv, ezek a körök ugyanis már a 67-ből vonódnak le.
Nem kockáztat a versenyigazgatóság, eléggé esik, nem hoz tehát izgalmat a rajt.
Órákkal a Német Nagydíj rajtja előtt nagy eső volt a Hockenheimringen, és az előrejelzés is azt mutatja, hogy a rajt környékén újabb eső jöhet, ami után száradó pályán fejezik be a futamot. Lewis Hamilton a szombaton megnyert időmérő után pont az esőre tért ki, mint a legnagyobb ellenségük, ugyanakkor egy éve pont az eső segített neki abban, hogy a 14. helyről indulva nyerni tudjon.
Ez lesz a szezon első esős futama, és a barcelonai tesztet leszámítva nem sok információja van a csapatoknak a Pirelli esős és átmeneti gumijairól, így nehéz bármit is mondani arról, mennyit bírhatnak a gumik, kinek kedveznek, és egyáltalán mi várható velük.
A Pirelli számítása szerint a közepes keverékről a 25-35. kör környékén válthattak volna keményre, a lágyról pedig a 19-29. körök között. A gumik kapcsán érdekes lett volna, ha az első sorban Hamilton a közepes, Verstappen viszont a lágy keveréken rajtol, ám az eső ezt felülírta, mindenki vizes pályára való gumin kezd.
Az időmérőn meglepetésre csak 16. helyen záró Lando Norris McLarenjében hibát talált a csapat az akkumulátorban, így kicserélték azt a kinetikusenergia-visszanyerő (MGU-K) és az elektronikai vezérlővel együtt, a fiatal angol pilóta így csak a 19. helyről rajtolhat.
Sebastian Vettel is új elektronikai vezérlőt kapott, de mivel amúgy is a mezőny végéről indult volna, így esetében nem számít a büntetés. Meglepetésre Vettel egyébként nem a boxutcából, hanem a rajtrács legvégéről indul majd.
Kimi Räikkönen Alfa Romeójában is cseréltek több motoralkatrészt, a finn új motort, hőenergia-visszanyerőt (MGU-H) és turbót kapott, ám mivel mindből még a megengedett mennyiségen belül van, maradhat a meglepően jó, ötödik rajthelyén.