A Belga Nagydíj helyszíne, Spa-Francorchamps jellemzően az egyik olyan pálya a Forma–1-es versenynaptárban, ahol az egyik legjobban megmutatkozik a a motorokban rejlő elő, és így a belgiumi futam első két edzése remekül jelezte, mennyi erőt is vesztettek a 2019-es szezon végén gyanús működés miatt leszabályozott motorjukkal:
amíg a 2019-es Belga Nagydíj időmérőjén Charles Leclerc 763 ezredmásodperccel volt gyorsabb Lewis Hamiltonnál, a 2019-es Belga GP szabadedzésein 1,2, illetve 1,7 másodpecrccel maradt el a legjobb Ferrari az edzés győzteséről.
Mindez azt jelenti, hogy ha nem jön komolyabb változás a szombati időmérőig, a Ferrariknak azért is küzdeniük kell majd, hogy egyáltalán az időmérő második szakaszába továbbjussanak.
Ez az első edzésen egyébként a pénteken a 31. születésnapját ünneplő Valtteri Bottas volt a Mercedesszel, a másodikon pedig a Red Bullt vezető Max Verstappen volt.
A szezon hetedik futamát jelentő Belga Nagydíjra a mezőny több mint fele új motort kapott, a Mercedes, a Racing Point és az Alfa Romeo mindkét autójában erőforrást cserélt, de új egységeket kapott Lando Norris, Esteban Ocon és Nicholas Latifi is, míg a Haasnál az energiavisszanyerőket cserélték.
A két pénteki edzés közül a második, annak is a vége volt eseménydúsabb – előbb a második edzést meglepetésre 2. helyen záró Daniel Ricciardo alatt állt meg a Renault, majd bő 12 perccel a gyakorlás vége előtt egy leszakadó és a pályára dőlő reklámtábla miatt kellett megszakítani az edzést.
Összességében elmondható, a Mercedes, Red Bull, Racing Point hármas uralta a mezőnyt, ők foglalhatják majd el az első sorokat a szombati időmérőn.
Eredmények, 1. szabadedzés (élcsoport)
Eredmények, 2. szabadedzés (élcsoport)