A címvédő a hatodik helyről áll ki a bokszba, ő kezdi tehát a kiállásokat. Szépen lassan jön majd mindenki. Hamilton a sárga oldalfalú C1-es, kemény keveréket kapta a hátralévő 55 körre.
Ez volt a 2021-es Monacói Nagydíj. Köszönjük, hogy velünk tartottak. Hamarosan összefoglalót olvashatnak a versenyről itt, az Indexen. A szezon két hét múlva, június 6-án, az Azeri Nagydíjjal folytatódik.
A holland mögött Carlos Sainz lett a második a Ferrarival, míg a dobogó legalsó fokára, idén másodszor, Lando Norris állhat a McLarennel. Mögötte Pérez, Vettel, Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon és Giovinazzi lett pontszerző. Győzelmével a holland átvette a vezetést a pontversenyben, míg a Red Bull a csapat-világbajnokságban állt az élre.
Úgy tűnik, ez a meccs is eldőlt, Norris már 1,8 másodperccel vezet Pérez előtt. A mexikói azonban így is erős versenyt teljesít.
Nem sokat várt a címvédő: 1.29.909-es idővel meg is van a leggyorsabb kör. Ezt nehéz lesz túlszárnyalnia bárkinek is.
Hamilton menti a menthetőt, és a hetedik helyéért járó hat pontot megtoldaná eggyel, ami a leggyorsabb körért jár.
A mexikói másodpercen belül üldözi Norrist. Nincs lefutva a bronzéremért való küzdelem. Norris kérte is a csapatot, hogy ne rádiózzanak vele, ne zavarják.
Monacóban valóban igaz, hogy a pályát teljes szélességben ki kell használni a jó eredményért. Azonban nagyon nehéz egyensúlyozni és felmérni, meddig mehet el a versenyző, amit még az autó is tolerál.
Amíg Lando Norris jó eséllyel dobogóra állhat ezen a futamon, addig csapattársa, Daniel Ricciardo csak a 12. helyen áll. Utóbbi kört is kapott a fiatal brittől. Finoman szólva sem lehet kellemes Ricciardo szemszögéből. Viszont az erre a futamra egyedi festéssel rajthoz álló McLarenek jól néznek ki.
Verstappen stabilan az élen, mögötte Sainz 3,5 másodperccel lemaradva halad, míg a harmadik a gumikkal küszködő Norris, aki rádión jelentette, hogy szenved a gumikon. Ez jó esély lehet Péreznek, hogy célba vegye a dobogót. Remekül áll Vettel az Aston Martinnal az ötödik helyen, míg mögötte Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon és Giovinazzi az első tíz helyen.
A Red Bull mexikói versenyzőjének otthonában, Guadalajarában szombaton reggel fegyveres rablást akartak végehajtani, és lövések is dördültek. Pérez elmondása szerint a testőre autóját próbálták kirabolni, akit meg is sebesítettek. A rendőrök elfogták az elkövetőket, a testőr pedig jó állapotban van, ahogy Pérez családja is.
A teniszvilág nagy alakja, Serena Williams is a helyszínről tekinti meg a futamot. A szervezők egyébként 40 százalékos kihasználtságot tettek lehetővé, vagyis nézők előtt rendezik a versenyt.
Illetve maximum, ha hibázik. Mögötte Sainz több mint három másodperccel halad a második helyen, míg Norris a harmadik a McLarennel.
A franciák új bargeboardokat hoztak magukkal az autóra, amelyek az első kerék mögött és az oldalsó légbeömlők előtt helyezkednek el. Nagyon fontos aerodinamikai elemről van szó. Egyelőre nem úgy tűnik, hogy a monacói pályán a hasznukra válna, de lehet, a későbbiekben jól működő fejlesztés lesz.
A címvédő a korai cseréjével a forgalom miatt két helyet is bukott, míg a csapattársa hihetetlen hibával esett ki. A brit elé Pérez és Vettel is be tudott jönni. Finoman szólva sem a Mercedesé ez a hétvége.
Sima volt a Red Bull kiállása. Bottas sem szabhat gátat a futamgyőzelemnek. Sainz a második, Norris a harmadik, Pérez a negyedik a másik Red Bull-lal, mögötte Vettel, Gasly, Hamilton, Ocon, Stroll és Räikkönen a tíz sorrendje.
Nem tudták visszaküldeni a pályára a finnt, aki fatális hiba miatt esik ki. Nem jött le a kerékanya a jobb első gumiról. Ha azt mondtuk, Leclerc peches, akkor Bottas mi? Elképesztő hiba a Mercedesnél.
Nem jön le a jobb első gumiról a kerékanya, nem tudják a szerelők levenni. A finn már több mint egy perce a bokszban. Lehet, hogy vissza sem tud jönni a pályára!
A címvédő a hatodik helyről áll ki a bokszba, ő kezdi tehát a kiállásokat. Szépen lassan jön majd mindenki. Hamilton a sárga oldalfalú C1-es, kemény keveréket kapta a hátralévő 55 körre.
A holland már közel öt másodperccel előzi meg a finnt, akire Carlos Sainz egyre közelebb kerül a még működő Ferrarival.
Sem az autónak, sem a versenyzőnek. Stroll reptette meg az Aston Martint.
Mika Häkkinen 1998-ban megnyerte a Monacói Nagydíjat a McLarennel. Elmondása szerint a hercegségben való száguldás a szezon legmegterhelőbb hétvégéje, ugyanis itt egy pillanatra sem szabad kiesni a koncentrációból.
A csapat közlése szerint a baloldali hajtótengellyel voltak problémák, amit a verseny előtt lehetetlen lett volna kicserélni. Továbbra sem megy Leclercnek haza pályán...
A belső kamerás felvételeken jól hallható, mennyire taktikusan megy az élen Verstappen. A taktika miatt egy adott tempóban haladnak a versenyzők. Mindenki a kiállásokra vár?
Akkor Verstappen négy ponttal vezetne Hamilton előtt (106-102), hiszen a brit most csak a hatodik helyen áll, míg a holland vezet. Sok van még hátra a leintésig, Monaco szűk utcáin elég egyetlen apró hiba...
A sorrend tíz kör után Verstappen, Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton, Vettel, Pérez, Giovinazzi és Ocon az első tízben. Az Alfa Romeo versenyzője, Antonio Giovinazzi jelenleg a 9. helyen áll, pontszerző zónában, ahol az Alfa Romeo még nem nagyon járt az idén.
Na nem a sisak alatt, hanem a köridőik. Egymás után futják a leggyorsabb köröket az élen. Jelenleg Verstappen vezet 1,2 másodperccel megelőzve a finnt.
Itt előzni szinte lehetetlen, marad a taktika. Azonban vigyázni kell, nehogy a versenyzők dugóba kerüljenek a kiállásuk után.
Tavaly a koronavírus miatt nem került sor a Monacói Nagydíjra. Az utolsó hercegségbeli viadal a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton sikerével zárult 2019-ben, aki az agyonhasznált gumikon sikerrel verte vissza Max Verstappen támadásait, ám a hollandot egy korábbi vétsége miatt hátrébb sorolták, így Hamilton mellett Sebastian Vettel és Valtteri Bottas állhatott fel a dobogóra.
Egyelőre egy páros csata van kilátásban a győzelemért. Hát még ha Leclerc is itt lenne... Verstappen egy másodperccel vezet Bottas előtt, míg Sainz már közel néggyel lemaradva halad a harmadik helyen.