Index Vakbarát Hírportál

Dráma Silverstone-ban: Hamilton ütközött Verstapennel, de megnyerte a versenyt

2021. július 18., vasárnap 18:22

Lewis Hamilton 10 másodperces büntetése ellenére is megnyerte a Formula–1-es Brit Nagydíjat, Charles Leclerc lett a második, míg Valtteri Bottas a harmadik. A vb-éllovas Max Verstappen nullázott, miután az első körben ütközött brit riválisával.

Vasárnap sor került a 72. Formula–1-es Brit Nagydíjra Silverstone-ban, innen indult útjára az egész F1. Ahogy azt több ízben megírtuk, ezen a hétvégén egy különleges lebonyolítás szerint zajlott a hétvége. Pénteken tartottak egy edzést, és szombaton a megszokott időmérőt, amely alapján szombaton (egy újabb szabadedzést követően) elrajtolt az F1 történetének első sprintfutama, vagy ha úgy jobban tetszik, sprintkvalifikációja, amelyet Max Verstappen nyert meg, így ő kezdhette meg a vasárnapi főversenyt a legjobb helyről.

Már a 17 körös sprintfutamon is komoly hólyagosodás volt megfigyelhető szinte minden csapatnál. Pedig a Pirelli a lehető megkeményebb kiosztást hozta el az II. világháború során katonai reptérként működő pályára. Az F1 gumiszállítója egy kiállást jelölt meg a leggyorsabb taktikának, ám látva a szombati sprintversenyt, ezt fenntartással volt érdemes kezelni. A mai fő futamon minden versenyző szabadon választhatott gumit a rajthoz.

A futam előtt a tegnapi napon parádézó Fernando Alonso élhetett át meleg pillanatokat, hiszen a kivezető körén megpördült, és megsérült a diffúzora, amit a rajtrácson is javítottak a szerelők.

Megszokott dolog, hogy a brit nagydíj hétvégéjén megannyi híresség látogat ki a helyszínre. Ezúttal a sztárok között ott volt Tom Cruise, illetve Michael Douglas is és mindenki Han Solója, Harrison Ford.

ÓRIÁSI DRÁMÁVAL INDULT A VERSENY! Verstappen és Hamilton a rajt után összeütközött a Copse kanyarban, a holland becsapódott a gumifalba, míg Hamilton tovább tudott menni, Verstappen láthatóan megérezte a becsapódást. Kérdéses volt, hogy a brit autója mennyire sérült meg.

Piros zászlóval félbe is szakították a versenyt, ez segíthetett Hamiltonnak, hogy az esetleges sérüléseket orvosolják az autóján. Közben a versenyirányításnál már foroghattak a fogaskerekek a fejekben, hogy ki tehetett a balesetről. A visszajátszásokból az látszott, hogy talán a címvédő hibázott.

Azonnal megkezdődött a rádióháború a Mercedes, a Red Bull és a versenyirányítás között. Christian Horner azonnal Hamiltont látta a hibásnak, míg Toto Wolff védelmébe vette versenyzőjét.

Magyar idő szerint 16.45-kor újraindult a verseny állórajttal. Charles Leclerc indulhatott az élről, Hamilton és Bottas előtt. Továbbra is kérdéses volt, hogy mennyire sikerült orvosolni az esetleges sérüléseket Hamilton autóján. 

Az új rajt után Leclerc maradt az élen, Hamilton nem tudta támadni a monacóit. Norris kiválóan indult, és megelőzte Bottast, míg hátul Alonso parádézott, miközben Vettel kipördült a bokszbejáratnál. Közben megjött a büntetés, Hamilton tíz másodperc büntetést kapott.

A brit 1,5 másodpercre követte Leclercet, míg Norris stabilan haladt a harmadik helyen Bottas előtt 12 kört követően. A 15. körben Leclerc jelezte a rádión, hogy kihagy a motor. Valóban, az előnye gyorsan eltűnt, és Hamilton megérkezett a nyakára.

A 22. körben elkezdték a kiállást az élmezőny tagjai, Lando Norris volt az első, akinek a kerékcseréje nem volt problémamentes, így Bottas esélyt kapott, hogy a fiatal brit elé kerüljön. A finn be is jött Norris elé, ám a McLaren így sem sokkal lemaradva követte a Mercedest.

A 28. körben Hamilton bejött a kerékcserére és a 10 másodperces büntetésre. A kiállás sok helyen akadozott ma, hiszen Norris mellett Alonso és Carlos Sainz is sokat vesztegelt a kiállása során. Egy körrel később Leclerc kiállása már zökkenőmentesen ment.

A 33. körben a kiállások után Leclerc vezetett, Bottas, Hamilton, Norris, Ricciardo, Sainz, Alonso, Stroll, Pérez, Gasly előtt. Hamilton nagyjából 14 másodpercre követte ekkor a monacóit, tehát 19 köre volt rá, hogy utolérje a Ferrarit.

A 40. körben szóltak Bottasnak, hogy engedje el Hamiltont, a Mercedes megcserélte a sorrendet, hogy Hamilton minél több pontot hozhasson a mai napon biztosan nullázó Verstappenen. A kérdés már csak az volt, hogy vajon a címvédő megpróbálja-e levadászni Leclercet...

A különbség folyamatosan olvadt a két éllovas között, Leclercnek csoda kellett, hogy megvédje a pozícióját a sokkal nagyobb tempóban érkező Hamilton előtt.

A 49. körre a címvédő támadóközelségbe került, és a következő körben a Copse kanyarban el is ment a monacói mellett. Hamilton drámai versenyt nyert meg ezzel, és nagyot faragott a 33 pontos hátrányán Verstappenhez képest, így a Hungaroringre nyolcpontos hátránnyal érkezik két hét múlva. Leclerc a végén bukta el a győzelmet, de így is megsüvegelendő a második helye, míg a dobogó harmadik fokára Bottas állhatott fel.

A szezon két hét múlva nálunk, Magyarországon folytatódik, a Hungaroringen július 31. és augusztus 1. között.

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép:  Peter Cziborra / Reuters)

Rovatok