Most két hét pihenő következik, utána Szocsiban az Orosz Nagydíj helyszínén folytatja a szezont az F1 mezőnye. Várunk mindenkit akkor is és addig is az Indexen!
McLaren 1-2 Monzában! Daniel Ricciardo nyerte az Olasz Nagydíjat, Lando Norris a második helyen futott be. A harmadik hely Pérez időbüntetése után Valtteri Bottas ölé hullt. Hamilton és Verstappen kéz a kézben nullázott ma.
A harmadik hely a tét! Bottas a harmadik helyért támadja Pérezt. De mivel Sergio Pérezt az FIA öt másodperces időbüntetéssel sújtotta, így a finn dobogós helyezése szinte már biztosított.
Mazepin versenye technikai meghibásodás miatt véget ért, a Haas pilótája a pálya szélére húzódott, Virtuális Safety Car fázis következett pár kanyar erejéig.
Lando Norris és versenymérnöke diskurzust folytatott. Norrisnak azt üzenték, hogy ez a pozíció a legmegfelelőbb számára a világbajnokság szempontjából... Valószínűleg a fiatal brit burkolt csapatutasítást kapott, hogy nincs verseny Ricciardóval.
Lando Norris DRS-távolságon belül van a vezető Danile Ricciardohoz képest. Valtteri Bottas is a nyomukban. A finn a leggyorsabb jelenleg a pályán.
Charles Leclerc az újraindítás után folyamatosan pozíciót vesztett. Norris, Pérez és pár körön belül Bottas is megelőzte őt.
A Safety Car kiállt, Daniel Ricciardo diktálta a tempót. Lando Norris rögtön megelőzte Charles Leclercet, így McLaren 1-2 uralja Monzát, Ricciardo-Norris sorrendben.
Lewis Hamilton a bokszból kijövet összeakadt Max Verstapennel. Mindkét pilóta a kavicsában végezte. Safety Car a pályán!
Max Verstappen kerékcseréjét a Red Bull elrontotta, legalább plusz 10 másodperc maradt egy normál kerékcserében.
Daniel Ricciardo kerékcseréjét végrehajtotta a McLaren. A kivezető kör kardinális pontja a vezető pozíció megőrzésének. Max Verstappen gumijai már kritikusak.
A finn tökéletes előzést hajtott végre Sergio Pérezzel szemben. Bottas már a nyolcadik helyen autózik.
Esteban Ocont az FIA öt másodperces időbüntetéssel sújtotta féktávon való szabálytalan leterelésért.
A 4-es kanyarban történt Vettel-Ocon kontaktot az FIA vizsgálni kezdte.
A mérnököknek és a pilótáknak, mint minden pályán, itt is óriási kihívás, hogy mennyi az a minimális leszorító erő, amivel az egyenesben a lehető leggyorsabban lehet menni, és a kanyarokban is gyorsan át lehet jutni. Ennek az optimális pontját kell megtalálni, amivel a lehető leggyorsabban lehet körbemenni. Bár Monzában a hosszú egyenesek miatt kis légellenállású, egyenesben jobban működő beállítás jelenti a gyors köröket, ez erős kompromisszumot jelent a parabolikában vagy a hosszabb-rövidebb kanyarokban. A kis légellenállású beállításnak a legszembetűnőbb jele az apró, szinte vízszintes hátsó szárnysík.
Ferrari új első szárnnyal jött a hazai futamára. Itt az alacsony légellenállás nem olyan feltűnő, mert ennél az alkatrésznél fontosabb a légáramlat előkészítése az autó többi részének.
A finn pilóta szépen feljött. Az utolsó pozícióból egészen a 13. helyig menetelt kilenc kör alatt.
Lewis Hamilton is DRS-távolságon belül van a harmadik helyen autózó Lando Norrishoz képest.
Max Verstappen már DRS-távolságon belül van Daniel Ricciardóhoz képest. Az előzés még várat magára.
Antonio Giovinazzi Sainzal ért össze, az olasz a falnak csapódott. A szerencsés kimenetelű volt, Giovinazzi első szárny cserére érkezett a bokszba.
Daniel Riccardo szenzációs rajtott fogott, megelzőte Max Verstappent. Hamilton-Verstappen kontaktolt a rajtnál, az FIA valószínű vizsgálni fogja az esetet.
A mezőny 90%-a közepes keverékeken rajtol, a két Mercedes a kemény keverékekre tette le a voksát. Vajon Verstappen tovább tudja növelni elönyét vb-összetettben, vagy Lewis Hamiltonnak lesz válasza erre?
Kimi Räikkönen Monzában sem állhat rajthoz pozitív koronavírustesztje miatt. A finnt ezen a hétvégén is Robert Kubica helyettesíti az Alfa Romeóban, aki az igen előkelő hatodik helyen végzett a szombati második szabadedzésen. Kubica két versenyhétvégés teljesítménye biztató a hétvégi pontszerzést illetően.
Az F1 hivatalos gumiszállítója a mai futamra egy kiállást tart a legoptimálisabbnak. Az időjárás kegyes lesz Monzában, esővel biztosan nem kell számolnunk, így a gumikezelés kardinális pontja lesz az Olasz Nagydíjnak.
A finn pilóta szárnyalt a sprintkvalifikáción, de motorcsere miatt csak az utolsó pozícióból vághat neki az Olasz Nagydíjnak. Max Verstappen indulhat az élről, a második rajtkockából Daniel Ricciardo a harmadikból, Lando Norris vághat neki a száguldásnak. Lewis Hamilton elrontott rajtja után a negyedik rajthelyről indulhat Monzában.
Hamarosan kezdetét veszi az Olasz Nagydíj a sebesség templomának becézett monzai versenypályán.