A szezonok elején mindig nagyon sok kérdésre szeretnénk választ kapni, legfőképp arra, hogy milyenek lesznek az adott szezonban az erőviszonyok. Az idei év azért még különlegesebb ebből a szempontból, mert ilyen jellegű szabálymódosítás már nagyon rég nem volt, ami ekkora változtatásra kényszeríti a csapatokat. Ahogy mondani szokták, egy autó akkor tud jól működni, ha azon az alkatrészek jó összhangban vannak. Mivel az év elején még sokan taktikáznak a többi csapat „altatásával”, nehéz következtetéseket levonni az év eleji tesztek alapján. Más esetekben a csapatok még nincsenek teljesen tisztában azzal, hogy az egyes beállítások milyen hatással vannak az autó viselkedésére és a köridőre. Szintén lehetnek olyan alkatrészek az autón, amiket nem sikerült ideális állapotban befejezni a fejlesztési időszakban, és lehet, hogy pont ezek a finomhangolások kellenek a jó összhanghoz. Ezek a fejlesztések általában az ötödik-hatodik verseny környékére szoktak megérkezni, és ez az időszak, amikor már tényleg biztonsággal meg lehet mondani az erőviszonyokat a csapatok között. Persze mindig jöhetnek év közben fejlesztések, amik nagy löketet adnak egy csapatnak...
Számos változás történt az Nemzetközi Automobil Szövetség berkein belül is. 12 év után leköszönt az FIA éléről Jean Todt, három ciklus után a szabályok értelmében a francia elnököt már nem választhatták újra. Jean Todt helyét Mohammed ben Sulayem vette át, ezzel az Egyesült Arab Emírségekből származó sportvezető lett az FIA első Európán kívülről érkező elnöke.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a szezonnyitóra a C1-C2-C3-as keverékeket bocsájtotta a csapatok rendelkezésére, a versenyre pedig egyértelműen a két kiállást, és a lágy-közepes-lágy gumistratégiát tartja a legideálisabbnak.
Nem túlzás azt mondani, hogy a 2022-es nagy szabályváltozások az eddigi erősorrend jelentős átrendeződését eredményezték. Már a téli tesztek során kirajzolódott, hogy a Mercedes jelentős hátrányba kerülhet, és a két vezető erő a Red Bull és a Ferrari lehet az idei szezonban.
Az idei évben különleges a korábbi évekhez képest, hogy ugyanazon a pályán lesz az első verseny, mint ahol a teszteket végezhették a csapatok. Ez azért különleges mert eddig az új autókra mindig egy új beállítást kellett megkeresni az első versenyre a három edzés alatt, most pedig ennek sokszorosát tudták a csapatok készülni, ami több felkészülési időt jelent. Azok a csapatok, akik az új autóval nehezebben találják meg az ideális beállításokat, ez némi könnyebséget jelenthet, hogy nem kell egy új pályán további autó tulajdonságokat megérteni. Az ilyen jellegű nehézségek azonban a második versenyen újra kidomborulhatnak.
15 év után ismét egy Ferrari indulhat az élről a szezonnyitón. Charles Leclerc bravúros körrel szerezte meg a pole pozíciót a bahreini időmérőn, egy tizeddel utasította maga mögé a címvédő Max Verstappent. A harmadik helyről Carlos Sainz vághat neki a szahíri száguldásnak. A Mercedes, ami a teljesítményüket illeti, valóban nem altatott, ugyanis Lewis Hamilton csak az ötödik lett, míg újdonsült csapattársa, George Russell a kilencedik helyről várhatja a piros lámpák kialvását.
Hamarosan kezdetét veszi az idei Formula–1-es szezon első futama, a Bahreini Nagydíj. Tartsanak velünk!