Nem volt korrekt Gasly a négyes kanyarban, látványosan túlcsúszott a belső íven és eltalálta Vettelt, aki a kavicságyba került, de sikerült onnan visszajönnie. Szegény németet már másodszor tette partvonalra egy AlphaTauri ezen a hétvégén.
Micsoda osztrák futam volt ez! 2003 után ismét egy Ferrari nyerte a versenyt, Michael Schumacher után ezúttal Charles Leclerc. Összefoglalóval készülünk a versenyről. Két hét múlva Franciaországban folytatódik a szezon. Akkor is tartsanak velünk!
- Istenem, ez ijesztő volt, féltem, de megcsináltuk - üvöltötte a rádión Leclerc. Gondoljunk bele, hogy az utcai autónkat hiába fékezzük, a gázpedál beakad és megy tovább.... félelmetes!
Ezer sebből vérzett a Ferrari, de Leclerc megcsinálta! HIHETELEN BRAVÚR! A Ferrari a dobogó tetején, Verstappen a második, Hamilton pedig a harmadik.
Ennyi az előnye a monacóinak, akinek nem vált vissza az autója, mert a motorvezérlés azt az információt kapja, hogy nem szükséges a leváltás. Azta a mindenit!
A kanyar bejáratnál is beragad a pedál néha. Ez brutális lehet az autóban. Nem áll vissza zéró állásba. Verstappen pedig közeledik!
Ezt mondja a csapat. Arra kérik a versenyzőt, hogy amikor tudja, emelje el a lábát a gázról. Ezt hogy csinálja meg? Döbbenetes! Vajon sikerül-e behoznia a kocsit a monacóinak? Verstappen is tudja, hogy bajban van a rivális!
A gázpedállal van gondja, megint csődöt mond a Ferrari mind a két autóval? Hihetetlen izgalmak és feszültség az utolsó körökben.
Már nem az autóval, hanem taktikailag, ugyanis a virtuális biztonsági autóval nagyot húzhatott volna a mezőny végéről kezdő spanyol, ám rosszul rögzítették az egyik kerekét a kiállásakor, ezért újra ki kellett jönnie és ezzel mindent elbukott, még a halvány dobogós esélyét is.
Verstappen 3,8 mp-re van a Ferraritól, mind a ketten közepeseken vannak. Lássuk, mi történik!
Virtuális biztonsági autós fázis, így Leclerc és Verstappen is kijött közepes gumikért. Sainz szegény ül egy dombon, a pálya mellett, egy hete a mennyekben volt élete első pole-jával és futamgyőzelmével, most pedig...
Ez nem lehet igaz! Sainz már támadásban volt és eldurrant a motor, ráadásul miután a spanyol megállt az autó lángokba borult. A versenyző alig bírt kiszállni, ez veszélyes volt, mert ráadásul a lejtő miatt gurult is az autó vissza.
Lehet, hogy a spanyol is el fogja kapni Verstappent. Közeledik ő is a hollandra. Nincs ma meg sem a tempó, sem a tapadás az osztrákoknál.
- Röhejes a tapadásunk - mondta a rádión a címvédő. Igen, ezt mi is látjuk.
Hát, ez megint nagyon sima volt, pokolian gyors ma a Ferrari és egyelőre hibátlan is. Oké, gumielőnye is van az olaszoknak, de akkor is parádés, amit ma csinálnak. Leclerc a hármas kanyart szélesen kezdte, hogy alá tudjon vágni a címvédőnek és sikerült is az előzés.
A címvédő korábban nem vitatkozott a Ferrarival, de most valóban a győzelem forog majd kockán. Leclerc közeledik, megint!
Mégis két kerékcserén van a Ferrari. Akkor harmadszor is a pályán kell megelőzni Verstappent, aki most 3,6 mp-cel vezet Leclerc előtt, de a gumielőny megint a monacóinál van.
A monacói előnye öt másodperc Sainz előtt, aki 12-re van Verstappentől. Úgy tűnik a Ferrari 2003 után újra nyerhet Ausztriában, de azért még ne kiabáljuk el!
Már Verstappen állna az élen, ha az olaszok újra jönnének cserélni. Úgy tűnik, hogy a Ferrari kitart az egy kerékcsere mellett.
Nem volt korrekt Gasly a négyes kanyarban, látványosan túlcsúszott a belső íven és eltalálta Vettelt, aki a kavicságyba került, de sikerült onnan visszajönnie. Szegény németet már másodszor tette partvonalra egy AlphaTauri ezen a hétvégén.
Ennyit kéne ledolgoznia 31 kör alatt, ha a Ferrarik nem jönnek még egyszer cserélni.
Ez az utolsó szalmaszál a hollandnak, de valószínűleg a Ferrari is reagálni fog. Verstappen megint keményeket kapott.
Cunoda terelte le kissé a fűre a veterán spanyolt a négyes kanyar felé vezető egyenesben, aki az előzése közben a mutatóujjával integetett is, hogy ilyet nem szabad csinálni.
Nem vitatkozott Leclerc ellen, aki a hármas kanyarban simán megelőzte riválisát. A holland valószínűleg érezte, hogy nem tudja feltartani a jóval gyorsabb Ferrarit. Verstappen a rádión jelezte, hogy az egyik körben van tapadása, a következőben pedig nincs. Ez nem ideális...
Kezdődik a második felvonás a mai Verstappen-Leclerc párharcban. Az első menet utóbbié volt.
Rohamosan olvad az előnye a folyamatosan leggyorsabb köröket dobáló Leclerc ellen. Nehéz dolga lesz a hollandnak, mert ezen a napon a Ferrari egyértelműen erősebb.
Ennyit kell ledolgoznia Verstappennel szemben a monacóinak. A gumielőny nála van, ez egyértelmű!
Ő is keményeket kapott, mint körökkel ezelőtt Verstappen is. Sainz is jön a kör végén friss gumikért.
Pérezzel nem csinálták tovább, ennek nem volt sok értelme. Befejezte a mexikói.
Egyszerre öten, Alonso, Magnussen, Schumacher, Norris és Kuan-jü is kanyarokon át csatázott egymás mellett, mint egy gokartversenyen. Brutális volt, de a legjobban Magnussen jött ki a buliból, aki egyszerre kettőt előzött.