Jövőre is megrendezik a Formula–1-es Belga Nagydíjat – adta hírül az MTI.
A szervezők és a száguldó cirkusz jogait birtokló cég nagyjából egy órával a vasárnapi futam előtt jelentették be, hogy megszületett a megállapodás a felek közti szerződés egyéves meghosszabbításáról.
A Belga Nagydíj jövője nem volt biztosított, a szervezők többek között ezért is költöttek súlyos összegeket a pálya felújítására.
Az már biztos, hogy a 2023-as versenynaptárba bekerül majd Las Vegas, de visszatér Kína, illetve Katar is.
Latifi és Alonso csatázott, a kanadai pedig túl szélesre futott, és megpördült, Bottas volt ennek a szenvedő alanya, akinek el kellett rántania a kormányt, és a születésnaposnak a kavicságyból már nem volt menekvés. Hamilton autója füstöl a pálya szélén, bejött a Safety Car.
Sainz megtartotta a vezetést, Alonso remekül indult, feljött a második helyre, ám a spanyolt támadta Hamilton, majd össze is ütközött a két bajnok. Hamiltonnak ki kell állnia, míg Alonso egyelőre folytatni tudja a versenyt.
Hamarosan elrajtol a 2022-es Belga Nagydíj, 44 kör vár ránk. A két AlphaTauri a bokszból rajtol.
A Pirelli szerint a két kiállás lehet a leggyorsabb, de akár egy cserével is abszolválható a 44 körös futam. Egyébként a hétvégén a C2-C3-C4-es abroncsokon futnak a versenyzők.
Az új szabályoknak köszönhetően a legtöbb csapat autója túlsúllyal szenved. Ez ilyenkor természetes, hiszen első lépésként a szabályokat betartva megfelelően strapabíró és a leghatékonyabb aerodinamikai megoldás a cél, és utána jöhet a fogyókúra. Felröppent hírek szerint több csapatnál akár új váz is előkerült, ami jelentős kiadás egy csapatnak, hiszen a tervezésen, gyártáson felül a sikeres törésteszteket és az FIA jóváhagyását is meg kell szerezni. Költségsapka ide vagy oda, ezt, úgy tűnik, sikerült megoldani, és megéri a sok pénzt erre költeni. Amikor sikerül elérni a minimumtömeget, akkor jöhet az autó balanszírozása, hogy ideális legyen az autó tömegelosztása. Természetesen egy új váz fejlesztéséhez sok időre van szükség, amit már, lehet, tavasszal is elkezdtek. További frissítésekre is lehet számítani, hiszen mindenki keresi az új szabályzatban rejlő kiskapukat. A Red Bull például teljesen átalakított és könnyített motorborítással érkezett Belgiumba, amely 2-3 tizedes gyorsulást is jelenthetett az osztrákoknak. Drasztikus lépés a fent felsorolt okok miatt, de úgy tűnik, meg is térült.
Valtteri Bottast, aki ma ünnepli 33. születésnapját. A 10-szeres futamgyőztes 2019-ben és 2020-ban második, míg 2017-ben és 2021-ben az összetett harmadik helyén tudott végezni a Mercedes kötelékében, míg jelenleg az Alfa Romeót erősíti. A mai futamot a 14. helyről kezdheti meg, reménykedhet egy remek pontszerzésben.
A Red Bull a belga futamra időzítette az erőforráselemeinek cseréit, így a címvédő hiába futotta meg az időmérő legjobb körét, így is csak a 14. helyről kezdi a versenyt, míg Charles Leclerc közvetlenül a holland mögül indul. Egy-egy helyet mind a ketten nyertek azzal, hogy Cunoda Jukit is megbüntették. Azonban több versenyző is megemlítette, hogy elképzelhető, hogy a címvédő így is megnyeri a futamot, ugyanis a Red Bull brutális tempót mutatott a pénteki versenyszimulációk során. A pole-t megöröklő Carlos Sainz sem volt túlzottan magabiztos a győzelmi esélyeit illetően.
Jövőre is megrendezik a Formula–1-es Belga Nagydíjat – adta hírül az MTI.
A szervezők és a száguldó cirkusz jogait birtokló cég nagyjából egy órával a vasárnapi futam előtt jelentették be, hogy megszületett a megállapodás a felek közti szerződés egyéves meghosszabbításáról.
A Belga Nagydíj jövője nem volt biztosított, a szervezők többek között ezért is költöttek súlyos összegeket a pálya felújítására.
Az már biztos, hogy a 2023-as versenynaptárba bekerül majd Las Vegas, de visszatér Kína, illetve Katar is.
A hosszú, négyhetes nyári szünet után végre újra F1-es versenyhétvége van, ezúttal Belgiumban. Tartsanak velünk!