A mezőny második fele a 15. körre már kiment a boxba, mindenki a kemény keveréket vette elő, ami Lewis Hamilton autóján ezen a futamon eddig nem működött túl jól. Az Aston Martinnál emiatt változtattak Alonso taktikáján is. Közben a negyedik helyről kiállt Sainz is egy kerékcserére, a spanyolnak is a fehér oldalfalú abroncsokat tették fel.
Rádiózott az ausztrál, hogy sérült az autója, egyből be is ment a bokszba egy új orrkúpért. Leclerc közben már a 9., Verstappen a 13. helyen áll.
Fernando Alonso a második helyről remek rajtot fogott, Pérez kicsit beragadt, az első kanyarban már a spanyol fordult elsőként!
A versenyzők már a felvezető körön, most senki nem néz körül a bukótérben, mint az évnyitó Bahreini Nagydíjon Lance Stroll.
Ilyen autókkal mindig idegesek vagyunk, annyira ki vannak centizve. Tudjuk, mi történt Verstappen autójával tegnap, és szerintem sikerült is megoldanunk a problémát. Pokoli futam lesz, ha a dobogó közelébe tud érni
– nyilatkozta az F1.com-nak Cristian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Nagy poént nem lőttünk le ezzel, de a csapatoknál természetesen ott vannak a nedves pályára való gumik is.
Ugyan csak két Szaúdi Nagydíjt rendeztek eddig, a Safety Cart kétszer küldték pályára a versenyigazgatók, továbbá volt hat virtuális biztonsági autós fázis is. 2021-ben Mick Schumacher nagy balesete, majd az újraindítást követő kavarodás miatt kétszer is piros zászló miatt szakadt félbe a futam.
A 2022-es Belga Nagydíjon Max Verstappen ugyan megnyerte az időmérőt, de néhány alkatrész cseréje miatt a 14. helyről kellett rajtolnia. A futamon már a második körben a nyolcadik volt, a 12. körben pedig megelőzte Pérezt, és átvette a vezetést, végül a futamot is toronymagasan nyerte. A mostani hétvégén valószínűleg nem lesz ilyen könnyű dolga, a villámgyors és szűk utcai pályán nehezebb előzni, mint Spában. Mivel ennyire a mezőny sűrűjéből indul, egy esetleges balesetbe is sokkal könnyebb lesz belekeverednie.
Miután a címvédő Max Verstappen autója megadta magát a Q2-ben, a holland a 15. helyről rajtol. Az időmérőt a Sergio Pérez nyerte, ez a szaúdi pálya fekszik neki, tavaly itt szerezte élete első pole-ját, azóta sem nyert több időmérőt. Charles Leclerc ugyan a második legjobb időt autózta a kvaliban, az erőforráscsere miatt tízhelyes rajtbüntetést kapott.
Az Aston Martin 64 év után indulhat újra az első sorból, Fernando Alonso Roy Salvadori után folytatja a sort, aki az 1959-es Brit Nagydíjon állt utoljára az első sorban egy Astonnal. Őt George Russell követi, a negyedik helyen pedig az a Carlos Sainz áll, aki tegnap nagyon kicentizte a Q2-ből való továbbjutást. Azzal, hogy Verstappeen tegnap a Q2-ben kiesett, Sainzé a legtöbb Q3-ba jutás sorozatban. A 2021-es Abu-Dzabi nagydíj óta mind a 25 versenyen ott volt a Q3-ban.
Oscar Piastri élete második F1-es időmérőjén nemhogy a Q3-ba jutott, hanem a Pierre Gaslyt megelőzve fejezte be azt, az egyébként finoman szólva sem tökéletes McLarennel.
A 2023-as Szaúdi Nagydíj rajtsorrendje:
Magyar idő szerint 18 órakor elkezdődik a 2023-as Formula–1-es idény másoodik futama, a Szaúdi Nagydíj. A Jeddah Cornniche Circuiten ez lesz a harmadik F1-es futam, 2021-ben járt itt először a száguldó cirkusz, akkor Lewis Hamilton, tavaly pedig Max Verstappen győzött. A pálya 6174 méter hosszú, 50 körös lesz a verseny. A Jeddah Corniche Circuit az F1 történetének leggyorsabb utcai pályája.