Max Verstappen a kilencedik helyről rajtolva is magabiztosan nyerte meg a Formula–1-es Miami Nagydíjat, Red Bull-os csapattársát, Sergio Pérezt megelőzve. A dobogó harmadik fokára idén negyedszer állhatott fel Fernando Alonso.
Hiába tűnt úgy, hogy sima hétvége várhat a kétszeres címvédő Max Verstappenre, az időmérő edzés harmadik szakaszában az első körét elrontotta, a másodikat pedig Charles Leclerc hibája után nem tudta befejezni, így csak a kilencedik helyre kvalifikálta magát, miközben Red Bull-os csapattársa, Sergio Pérez elvitte a pole-t.
A holland az első nyolcassal ellentétben kemény keverékű abroncsokat választott, a rajtnál így nem is tudott pozíciót nyerni, Pérez könnyedén tartotta maga mögött az annyira nem agresszív Alonsót – Kevin Magnussen visszaesett három helyet, és már csak a hetedik volt.
A 3. kör nagy csatája volt Leclerc és Magnussen előzgetése, amit a közben Valtteri Bottast maga mögé utasító Verstappen köszönt szépen, és a célegyenesben egyszerre előzte meg két riválisát – hirtelen már a hatodik volt a holland.
Még mezőnyben verekedve is sorra autózta a leggyorsabb köröket, a nyolcadik kör végén pedig már a vibrálásra panaszkodó George Russell mellett is elment – mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton a 13. helyen szenvedett –, aki legalább annyit elért, hogy Verstappent követve egy körrel később Pierre Gaslyt ő is megelőzte, a francia így a negyedikről a hatodik pozícióba sorolt vissza.
Érdekes volt látni azt is, hogy míg Alonso simán tartotta a második helyét, addig csapattársa, Lance Stroll nem tudott előrébb kapaszkodni, és csak a 16. helyen haladt a DRS-vonatban.
A verseny színfoltját Magnussen és Leclerc szolgáltatta, a 13. körben ismét oda-vissza előzgették egymást, de a Haas versenyzője makacsul tartotta magát.
Verstappen pedig azon elhatározásából nem engedett, hogy az élre áll, a 14. körben Carlos Sainzot is „megette”, eggyel később pedig Alonso sem jelentett akadályt: már a második volt a címvédő.
A spanyol belháborút Sainz unta meg előbb, a 19. körben kiállt új gumikért, az alávágási kísérletet egyrészt Hamilton megelőzése hátráltatta, másrészt nem tudott időben lelassítani, amiért öt másodperces büntetést kapott…
Időközben az élről Pérez is kiállt a cserére – ezzel Verstappen vette át a vezetést. Alonso a közepeseken is gond nélkül haladt, Hamilton pedig óriási küszködés végén előzte meg Nico Hülkenberget a még ugyancsak nem cserélők csatájában.
A 25. körben aztán csak eljött az idő Alonso kerékcseréjére is, a kétszeres világbajnok 1,2 másodperccel Sainz mögé érkezett, de két körrel később nemcsak virtuálisan (emlékezzünk utóbbi büntetésére), hanem a pályán is megelőzte honfitársát.
Fél távhoz érve Esteban Oconra is ráesett, a kerékcseréjét még nem megejtő korábbi csapattársát pedig ugyancsak gond nélkül utasította maga mögé, így a két Red Bull mögött haladt, idei negyedik dobogója felé.
Hamilton a csapatérdeket szem előtt tartva elengedte a nála sokkal jobb helyzetben lévő Russellt, aki nem győzött hálálkodni honfitársának ezért, persze a hétszeres világbajnok sem ma kezdte, elkezdte húzatni magát csapattársa DRS-ével, így kapaszkodott Oconra.
A többiek számára kifejezetten szörnyű képet festett, hogy a 36 körös használt kemény gumikkal is sorra jöttek a leggyorsabb köridők Verstappentől, akivel csak Pérez tudott versenyezni…
Ezzel érkeztünk vissza a nap kedvenc jelenetsorához: Leclerc megelőzte Magnussent, aki a következő DRS-zónában visszaelőzte a monacóit.
Ennél még egy fokkal érdekesebb volt, amikor ferraris csapattársát, Sainzot Russell fékezte ki, a mercedeses így már a negyedik helyen haladt.
A keményeken rajtolók közül Hamilton a 38. körben jött váltott közepesekre, régi jó barátja, Bottas mögé tért vissza, de hamar átverekedte magát a finnen, miközben Ocon csak mögé ért vissza, így egyszerre kettőt javított pozícióján – ami ezzel együtt is csak a 10. volt.
Amitől pedig a Pérez-szurkolók tarthattak, az a 41. körben vált valósággá, amikor leggyorsabb szektorokat haladva növelte 18 másodperc fölé az előnyét, innentől pedig úgy haladt az élen, hogy akár még az élre is visszatérhet.
A 46. körben váltott Verstappen, és bár Pérez mögé jött vissza, ez az állapot nem sokáig tartott, a 48. kör legelején újra élre állt a holland – a mexikói dicséretére váljon, hogy nem adta könnyen a bőrét.
A harmadik helyért még ennyi izgalom sem volt, az idei ötödik futamból negyedszer is Fernando Alonsóé lett a pódium alsó foka.
A Ferrari–Mercedes-csatában Russell Sainz előtt zárt negyedikként, a szépen kapaszkodó Hamilton pedig az 55. körben Leclerc-t megelőzve feljött a hatodik helyre – a 13.-ról rajtolva egészen korrekt kármentést mutatott be a hétszeres világbajnok is.
Folytatás két hét múlva, Imolában.
FORMULA–1
MIAMI NAGYDÍJ (57 kör, 308,326 km, a pontszerzők):
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:27:38.241 óra
2. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 5.384 másodperc hátrány
3. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 26.305 mp h.
4. George Russell (brit, Mercedes) 33.229 mp h.
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 42.511 mp h.
6. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 51.249 mp h.
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 52.988 mp h.
8. Pierre Gasly (francia, Alpine) 55.670 mp h.
9. Esteban Ocon (francia, Alpine) 58.123 mp h.
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:02.945 perc h.
leggyorsabb kör: 1:29.708 perc, Verstappen (56. kör)
pole pozíció: Pérez
A vb-pontversenyek állása 5 futam után (még 18 van hátra):
versenyzők:
1. Verstappen 119 pont
2. Pérez 105
3. Alonso 75
4. Hamilton 56
5. Sainz 44
6. Russell 40
7. Leclerc 34
8. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 27
9. Lando Norris (brit, McLaren) 10
10. Gasly 8
11. Nico Hülkenberg (német, Haas) 6
12. Ocon 6
13. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 4
14. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 4
15. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 2
16. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 2
17. Magnussen 2
18. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1
csapatok:
1. Red Bull 224 pont
2. Aston Martin 102
3. Mercedes 96
4. Ferrari 78
5. McLaren 14
6. Alpine 14
7. Haas 8
8. Alfa Romeo 6
9. Alpha Tauri 2
10. Williams 1
(Borítókép: Max Vertappen. Fotó: Chandan Khanna / Reuters)