A Ferrari pilótája egyelőre tartja éllovas pozícióját, még annak ellenére is, hogy Verstappen már használhatja a DRS-t. Leclerc és Russell hátránya viszont az első két helyezetthez képest egyre jelentősebb.
Russellt Sergio Pérez üldözi jelen pillanatban. Közben Verstappen benézett Sainz mellé az egyes kanyarban, de nem jött össze az előzés.
Legközelebb két hét múlva számítunk figyelmükre, akkor a Szingapúri Nagydíjon méri össze tudását a száguldó cirkusz mezőnye.
Ezúttal sem fért kétség a holland dominanciájához, Verstappen viszonylag könnyedén nyerte meg az Olasz Nagydíjat, ezzel pedig történelmet írt: egyedüliként a Formula–1 történetében mondhatja el magáról, hogy sorozatban 10 futamon aratott győzelmet.
A második helyen csapattársa, Pérez végzett, míg a harmadik helyre végül Sainz futott be. A verseny minden fontos mozzanatát alább elevenítheti fel.
Öldöklő csatát vív egymással Sainz és Leclerc az utolsó körökben, az egyik kanyarban pedig összeért a két autó, hatalmas szerencse kellett hozzá, hogy ne üssék ki egymást. Akármennyire jelezték Leclercnek, hogy ne kockáztasson semmit, nem lehetett vele beszélni, és megpróbálkozott a manőverrel.
A Mercedes brit pilótáját ugyan megbüntették öt másodpercre, de megelőzte Albont a hatodik helyért. Norris jelenleg a nyolcadik, mögötte Alonso a kilencedik.
A két Ferrari közben elképesztően nagyot csatázik a dobogóért, egyelőre Sainz áll jobban, de mindkettejük tempója szinte azonos.
Kötélből vannak Pérez idegei, többszöri sikertelen próbálkozás után végre megelőzi Sainzot a hosszú egyenesben, pont annyi volt a két autó közötti tempókülönbség, mely elegendő volt számára az előzéshez.
Sainz tehetetlen volt, és közben már csapattársára, Leclercre kell figyelnie a negyedik helyen. Verstappen előnye az élen már több mint 12 másodperc.
Rendkívül nehéz dolga van Sainznak, Pérez minden egyes kanyarban próbálja őt megelőzni a második helyen, de egyelőre sikertelenül. Az előbb ugyan összejött a manőver, de a pályán kívül, így kénytelen volt visszaadnia riválisának a pozíciót.
Hamilton próbálkozott megelőzni Piastrit, de a két versenyautó kerekei összeértek, és mindketten elhagyták a pályán. Sőt, a McLaren első szárnya megsérült, így Piastrit a bokszba kellett hívnia csapatának.
Hamilton autója is megsérült, de ő egyelőre marad a pályán.
Miközben a McLaren ausztrálja a nyolcadik helyen azzal van elfoglalva, hogy előrébb verekedje magát, a háta mögé is kell néznie, mivel megérkezett rá Hamilton. Sőt, a britek hétszeres világbajnoka hamarosan megpróbálkozik az előzéssel.
A mexikói közel másfél másodpercre van lemaradva Sainztól, de amennyiben egy másodpercen belülre kerül, úgy már nyithatja a hátsó szárnyait. Péreznek viszont arra is figyelnie kell, hogy mögötte Leclerc milyen tempót megy, mivel a monacói versenyző veszélyt jelenthet rá.
A hatodik helyért közben nagy csata van kialakulóban, Albon mögött Norris és Piastri is másodpercen belül autózik.
Akármennyire nagyjából 15 kör még hátra van a futamból, nehéz elképzelni, hogy ne Verstappen végezzen az első helyen. A Red Bull holland pilótájának előnye már több mit nyolc másodperc Sainzhoz képest, miközben megfutotta – immár sokadszorra – a mezőny leggyorsabb köridejét.
...ez végül nem tartott olyan sokáig, Pérez többszöri próbálkozás után megelőzte Leclerc-t, így feljött a harmadik helyre. A Red Bull–Ferrari–Red Bull sorminta után Russell következik, majd Albon, Norris, Piastri és Hamilton a sorrend.
Nagyon észnél van a Ferrari versenyzője, kiválóan tartja maga mögött Sergio Pérezt. A mexikói többször is megpróbálkozott az előzéssel, de nem járt sikerrel.
Végül kihívták a Mercedes pilótáját friss gumikért, a hétszeres világbajnok közepes keverékű abroncsokat kapott, és a 10. helyen tért vissza. Az éllovas Verstappen mögött Sainz több mint öt másodperccel van lemaradva, míg Leclerc és Pérez nagy csatát vív a harmadik helyért.
A mexikóinak viszont maga mögé is kell néznie, mivel Russell lemaradása csak néhány tizedmásodperc hozzá képest.
A sorrend jelenleg:
Verstappen, Sainz, Leclerc, Pérez, Russell, Albon, Norris, Poastri, Alonso, Hamilton, Lawson, Csou, Sargeant, Hülkenberg, Gasly, Bottas, Stroll, Magnussen és Ocon.
A brit pilóta a kiállást követően úgy előzte meg Ocont, hogy elhagyta a pályát, emiatt jutalma az öt másodperces büntetés. Közben a két McLaren összeért az egyik kanyarban, de egyik autón sem lett keletkezett különösebb sérülés.
A Red Bull holland pilótája bántóan könnyedén hajtott el Hamilton mellett az egyenesben, így újra Verstappen vezeti a futamot. Jelenleg még Hamilton a második, de ő még nem váltott friss gumikra, míg mögött a két Ferrari Sainz, Leclerc sorrendben sorakozik.
Pérez nagyon közel a Ferrari monacói versenyzőjéhez, hamarosan megpróbálkozhat az előzéssel.
A McLaren ausztrálja viszont nem volt még gumicserén, mögötte Hamilton sem járt még a bokszban, a harmadik helyen autózó Verstappen pedig hamarosan átveheti a vezetést.
Rajtuk kívül még Bottas és Ocon nem váltott friss gumikra.
Csak a szokásos: hibátlan volt a Red Bull kerékcseréje, Verstappen a hatodik helyen, Alonso mögött tért vissza a versenybe.
Közben a Ferrari is kihívta mindkét pilótáját a bokszba, ezekben a percekben komolyabb az átrendeződés. Sainz gumijai nagyon gyorsan fogytak, kénytelen volt meghúzni a cserét az olasz istálló.
Verstappen kezd ellépni az élen, de a két Ferrari Sainz, Leclerc sorrendben nagyon közel egymáshoz, mindössze néhány tizedmásodperc választja el őket.
Közben Pérez is közeledik a két Ferrarihoz, egyre rosszabb hírek ezek az olasz istálló szurkolóinak.
Carlos Sainz egy lecsúszás miatt rosszul gyorsított ki a sikánból, elfékezte magát, ennyi pedig éppen elegendő volt Verstappen számára, hogy nagy nehezen megelőzze a spanyolt, és át is vette a vezetést!
Közben Albont hívták ki kerékcserére a hatodik helyről a két McLaren szorításából, míg Pérez immár szabályosan előzte meg Russellt.
A jelenlegi sorrend tehát: Verstappen, Sainz, Leclerc, Pérez.
...vissza kell adnia pozícióját a brit pilótának, mivel az előzés a pályán kívül történt. Pérez akármennyire mondta csapatrádión, hogy vetélytársa lekényszerítette őt a pályáról, nincs mit tennie, visszaengedte Russellt maga elé.
A holland versenyző káromkodva reagált mérnöke üzenetére, miszerint a Ferrari borzasztó gyors az egyenesekben, így nem annyira figyelhet a gumik kopására, egyszerűen nem tudja megelőzni Sainzot az élen.
A Mercedes brit pilótáját tájékoztatták a legfontosabb tudnivalókról, mely kanyarokban figyeljen jobban oda a gumikra, de Russell jelezte: ne zavarják most, mert egyébként ha nem látnák, éppen közvetlen mögötte van egy autó, és azon van, hogy ne előzzék meg.
Nem feltétlen ezen szavak használatával mondta el véleményét Russell csapatának, de az információ minden bizonnyal világos volt. Egyébként Russell Pérez ellen védekezik, míg az élen Sainz tartja Verstappent hosszú körök óta.
Egyelőre működik a Ferrari taktikája, a Red Bull pedig a vártnál jobban szenved,.
A Ferrari pilótája egyelőre tartja éllovas pozícióját, még annak ellenére is, hogy Verstappen már használhatja a DRS-t. Leclerc és Russell hátránya viszont az első két helyezetthez képest egyre jelentősebb.
Russellt Sergio Pérez üldözi jelen pillanatban. Közben Verstappen benézett Sainz mellé az egyes kanyarban, de nem jött össze az előzés.
Albon ismét a hatodik helyen, miközben Verstappen egyre közeledik az éllovas Sainzhoz. A következő körben már nyílhat a DRS, amely megkönnyítheti a potenciális előzést.
Verstappenre tapad egyébként Leclerc, a monacói is egy másodpercen belül autózik riválisától. Az első hármast másfél szekundum választja el egymástól.
Balesetmentesen rajtolt a futam, az élről Sainz megtartotta pozícióját, Verstappen a második, mögötte pedig Leclerc helyezkedik. A rajt nyertesei közé tartozik Hülkenberg, aki három helyet javított, míg Piastri fellépett a hatodik pozícióba – lerajtolva Albont –, Hamilton viszont egy helyet rontott.
Alonso is pozíciót vesztett, a spanyol jelenleg a 11. helyre szorult vissza az első kanyarok után.
Elindult a harmadik, lehetőleg utolsó felvezetőköre az Olasz Nagydíjnak, pillanatokon belül kezdődhet a futam.
Egyébként 51 körösre csökkentették a futamot a felvezetőkörök miatt.
A szerelők még mindig a rajtrácson javítgatják az autókat, majd egy újabb felvezetőkör következik, így még a rajtra várnunk kell. Közben érkezik az információ: 15:20-kor indul el az újabb felvezetőkör.
Cunoda autója sebességben ragadt, emiatt pedig nehezebb volt elmozdítani helyéről, így a mentés is hosszabb volt a megszokottnál.
Még el sem kezdődött a futam, már meg is van a mezőny első kiesője. Juki Cunoda a tizenegyedik helyen rajtolt volna, de az AlphaTauri versenyautójának motorja felmondta a szolgálatot.
Újabb felvezetőkör következik. A rajtot öt perccel elhalasztották Cunoda autójának mentése miatt.
...a mezőny jelentős része közepes keverékű abroncsokon kezdi a futamot, míg néhányan a kemény keverék mellett tették le voksukat. Például a nyolcadik helyen rajtoló Hamilton, a tizennegyedik Bottas és a tizennyolcadik Magnussen.
És közben elindult a felvezetőkör, pillanatokon belül rajtol a futam.
Abszolút száraz, napsütéses idő van, nagyjából 29 Celsius-fokos hőmérséklettel Monzában, így nem kell esőre számítani a futam ideje alatt. A Pirelli szerint minden bizonnyal az egykiállásos taktika lesz a legideálisabb, akár lágy, akár közepes keverékű gumikon indítva.