Franz Tost, a Formula–1-ben szereplő Scuderia AlphaTauri csapat vezetője az idei világbajnoki sorozat vasárnapi búcsúfutamát követően élesen bírálta az osztrák istálló stratégiáját, amiért Cunoda Juki jó pozíciója ellenére végül mégis lemaradt a konstruktőri világbajnokság hetedik helyéről.
Pedig Cunoda becsülettel tette a dolgát Abu-Dzabiban, sokáig tartani is tudta pozícióját, sőt, F1-es karrierje során először futamot is vezetett. A japán pilóta a mezőnyből egyedüliként teljesítette egy kiállással az utolsó nagydíjat, és öt körig állt az élen. Ez a taktika azonban megbosszulta magát.
A riválisok a friss gumikon egymás után kerültek elé, míg Cunodának a futam hajrájában annyira visszaesett a tempója, hogy akkor három pilóta (Sergio Pérez, Oscar Piastri, sőt még Fernando Alonso) is túljutott a Red Bull fiókcsapatának versenyzőjén.
Cunoda végül nyolcadikként szelte át a célvonalat, ezzel három pontot szerzett csapatának. Viszont a vb-csapatversenyben így a Williams összesítésben három ponttal megelőzte Tostékat.
Ki vagyok akadva, mert túl hülyék voltunk ahhoz, hogy a helyes stratégiát válasszuk ki, és mert sokat vitatkoztam a bokszfalnál, hogy hozzátok be Jukit. Azt mondták, hogy menni fog így, de ez tiszta matematika! Igazából rögtön rájöttem, hogy valószínűleg nem fog működni
– nyilatkozta a német Skynak Tost.
A nagydíj előtt vastapssal köszöntötték a leköszönő, 67 éves vezetőt, a korábbi osztrák autóversenyző rivaldafény helyett azonban jó teljesítményt kért csapatától. De hiába.
Pedig utolsó futamán nagyot alkothatott volna, hiszen a japán pilóta meglepően jó pozícióból – pályafutása legjobb időmérős helyezését szerezve – rajtolhatott vasárnap, így pedig jó eséllyel elcsíphették volna a Williams elől a hetedik helyet, ami dollármilliókat jelentett volna az AlphaTauri számára.
Most azt mondom, hogy a hetedik hely száz százalékig reális volt, a hatodik már nem annyira, mert Pérez a kvalifikáción mögöttünk volt, és egyszerűen gyorsabb volt nálunk. Azért szúrtuk el, mert a mérnökök, akik órákon át a számítógép előtt ülnek, nem tudtak olyan stratégiát kitalálni, ami végül működött volna
– folytatta az osztrák, aki továbbá megjegyezte, hogy emberei nem ölelést, hanem egy komolyabb fejmosást kapnak tőle búcsúzóul.
Ellentétben a távozó csapatvezetővel, a japán pilóta már nem volt ennyire szigorú. Cunoda szerint pontosan úgy történt minden, ahogyan azt előre eltervezték, miként azzal is tisztábban voltak, hogy nem lesz egyszerű feladat egy kerékcserével teljesíteni az 58 körös futamot.