A Formula–1 bahreini tesztelésének második napja már több izgalommal várta a száguldó cirkusz rajongóit: a délelőtti, négyórás etap során piros zászlós jelzést is láthattunk, ami a Ferrarinál egy újabb padlólemezcserét jelentett, illetve Logan Sargeant révén Williams-meglepetés is született. A délután már nyugodtabban telt, a Ferrari rendezte sorait, a csütörtöki napot pedig a vb-címvédő, és a szerdai nyitányon meggyőzően alakító Max Verstappen igazolt távollétében Carlos Sainz zárta az élen.
Már az indulás után nem sokkal, a teszt során először felbukkanó Red Bull-pilóta, Sergio Pérez vonult vissza a garázsba, mindössze három kör megtétele után, ugyanis kigyulladt az első fék az autóján, feltehetően túlmelegedés miatt.
Majd piros zászlós jelzés lépett életbe: először azt gondolták, törmelék miatt, majd az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) jelezte, hogy a 11-es kanyarnál a kerékvetőkkel probléma adódott, és a vizsgálat során kiderült, hogy egy csatornafedél okozott problémát a pályán.
Ezt a Mercedes és a Ferrari is (amellyel a 2023-as Las Vegas-i Nagydíj szabadedzésén másik pilótájuk esetében történt már ilyen) megsínylette, ugyanis a két jövőbeli csapattárs, Charles Leclerc és Lewis Hamilton autója is megsérült. Előbbinél padlólemezcserére is szorult az autó, amelyről Frederic Vasseur csapatfőnök úgy nyilatkozott:
„Már megint számlázhatom a károkat…”
Végül az eset miatt nem indították újra a körözést, így fél 11-kor, másfél órával hamarabb ért véget a délelőtti etap. Ezzel több csapat is nehéz helyzetbe került a tervezett pilótaváltással kapcsolatban. Pérez például csak húsz körig jutott, viszont délután vélhetően csapattársa, a vb-címvédő Max Verstappen érkezett volna a gyakorlásra. Utóbbi a szerdai tesztnap legszorgosabb pilótájaként alaposan munkát végezve 143 kört autózott. Az osztrák istálló azonban a történtek miatt végül úgy döntött: Pérez „dupla műszakot teljesít”, a délelőtt utáni délután is rá fókuszálnak. A holland világbajnokot tehát így mellőzték, és alighanem az előzetes tervekkel ellentétben mégsem ült autóba a délutáni etapra.
A Ferrari monacói versenyzője, Leclerc hamar összhangba került az autójával, és köridejével az élre ugrott, amit szinte a kurta, két és fél órás szakasz alatt végig tartani tudott.
A nagyobb meglepetést inkább a Williams fiatal versenyzője, Logan Sargeant okozta, aki Oscar Piastri (McLaren) mögött felfért a képzeletbeli dobogóra.
A rövidített délelőtti teszten mögöttük Pérez, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Csou Kuan-jü, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg,és a monacóihoz képest majdnem hat és fél másodperces lemaradásban Cunoda Júki végzett.
A délutáni etapot még a Ferrarinál Leclerc kezdte, aztán körülbelül egy órával később már a spanyol pilótájuk, Sainz szelte a köröket a bahreini pályán, és gyorsan csapattársa mögé ugrott idejével, sőt át is vette a vezetést 1:31.397 perces teljesítményével.
A spanyol elképesztő formát mutatott: nemcsak az élre ugrott, de sorra javította saját legjobbját, és végül egyedül ő tudott 1 perc 30 másodperc alatti köridőt autózni.
Mögötte sokáig Lando Norris állt, annak ellenére is, hogy nem sok időt töltött a pályán, aminek oka, hogy autója üzemanyagrendszere meghibásodott.
Végül a hajrában Pérez feljött a második pozícióba, és egy másodpercen belülre került Sainz idejéhez képest, de a vezetést már nem tudta átvenni. Végül a Sainz, Pérez, Hamilton hármas zárt az élen.
Legtöbbet pedig Pérez (123 kör) gyakorolt.
A csütörtöki tesztnapon Verstappen, Alexander Albon és George Russell kivételével minden pilóta autóba ült.
Csütörtökön bejelentették: a szezonnyitó bahreini pálya készpénzmentes fizetési rendszerre áll át, amely rendszert a magyar Festipay működteti.
Formula-1, idény előtti bahreini teszt, 2. nap | |||
idő (perc) |
különbség (másodperc) | megtett kör | |
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) | 1:29.921 | 84 | |
Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) | 1:30.679 | 0.758 | 129 |
Lewis Hamilton (brit, Mercedes) | 1:31.066 | 1.145 | 123 |
Lando Norris (brit, McLaren) | 1:31.256 | 1.335 | 52 |
Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) | 1:31.361 | 1.44 | 88 |
Charles Leclerc (monacói, Ferrari) | 1:31.750 | 1.829 | 54 |
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) | 1:32.029 | 2.108 | 96 |
Esteban Ocon (francia, Alpine) | 1:32.061 | 2.14 | 78 |
Valtteri Bottas (finn, Sauber) | 1:32.227 | 2.306 | 97 |
Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) | 1:32.328 | 2.407 | 35 |
Logan Sargeant (amerikai, Williams) | 1:32.578 | 2.657 | 117 |
Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) | 1:33.053 | 3.132 | 31 |
Csou Kuan-jü (kínai, Stake Sauber F1) | 1:33.715 | 3.794 | 38 |
Pierre Gasly (francia, Alpine) | 1:33.804 | 3.883 | 33 |
Kevin Magnussen (dán, Haas) | 1:36.611 | 6.69 | 93 |
Nico Hülkenberg (német, Haas) | 1:37.509 | 7.588 | 31 |
Cunoda Juki (japán RB) | 1:38.074 | 8.153 | 40 |