Index Vakbarát Hírportál

Ferrari-blamával és Verstappen mellőzésével folytatódott az F1-teszt Bahreinben

2024. február 22., csütörtök 18:06

A Formula–1 bahreini tesztelésének második napja már több izgalommal várta a száguldó cirkusz rajongóit: a délelőtti, négyórás etap során piros zászlós jelzést is láthattunk, ami a Ferrarinál egy újabb padlólemezcserét jelentett, illetve Logan Sargeant révén Williams-meglepetés is született. A délután már nyugodtabban telt, a Ferrari rendezte sorait, a csütörtöki napot pedig a vb-címvédő, és a szerdai nyitányon meggyőzően alakító Max Verstappen igazolt távollétében Carlos Sainz zárta az élen.

Már az indulás után nem sokkal, a teszt során először felbukkanó Red Bull-pilóta, Sergio Pérez vonult vissza a garázsba, mindössze három kör megtétele után, ugyanis kigyulladt az első fék az autóján, feltehetően túlmelegedés miatt.

Majd piros zászlós jelzés lépett életbe: először azt gondolták, törmelék miatt, majd az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) jelezte, hogy a 11-es kanyarnál a kerékvetőkkel probléma adódott, és a vizsgálat során kiderült, hogy egy csatornafedél okozott problémát a pályán. 

Ezt a Mercedes és a Ferrari is (amellyel a 2023-as Las Vegas-i Nagydíj szabadedzésén másik pilótájuk esetében történt már ilyen) megsínylette, ugyanis a két jövőbeli csapattárs, Charles Leclerc és Lewis Hamilton autója is megsérült. Előbbinél padlólemezcserére is szorult az autó, amelyről Frederic Vasseur csapatfőnök úgy nyilatkozott: 

„Már megint számlázhatom a károkat…”

Végül az eset miatt nem indították újra a körözést, így fél 11-kor, másfél órával hamarabb ért véget a délelőtti etap. Ezzel több csapat is nehéz helyzetbe került a tervezett pilótaváltással kapcsolatban. Pérez például csak húsz körig jutott, viszont délután vélhetően csapattársa, a vb-címvédő Max Verstappen érkezett volna a gyakorlásra. Utóbbi a szerdai tesztnap legszorgosabb pilótájaként alaposan munkát végezve 143 kört autózott. Az osztrák istálló azonban a történtek miatt végül úgy döntött: Pérez „dupla műszakot teljesít”, a délelőtt utáni délután is rá fókuszálnak. A holland világbajnokot tehát így mellőzték, és alighanem az előzetes tervekkel ellentétben mégsem ült autóba a délutáni etapra. 

A Ferrari monacói versenyzője, Leclerc hamar összhangba került az autójával, és köridejével az élre ugrott, amit szinte a kurta, két és fél órás szakasz alatt végig tartani tudott.

A nagyobb meglepetést inkább a Williams fiatal versenyzője, Logan Sargeant okozta, aki Oscar Piastri (McLaren) mögött felfért a képzeletbeli dobogóra. 

A rövidített délelőtti teszten mögöttük PérezFernando Alonso, Lewis HamiltonCsou Kuan-jüPierre GaslyNico Hülkenberg,és a monacóihoz képest majdnem hat és fél másodperces lemaradásban Cunoda Júki végzett.

A délutáni etapot még a Ferrarinál Leclerc kezdte, aztán körülbelül egy órával később már a spanyol pilótájuk, Sainz szelte a köröket a bahreini pályán, és gyorsan csapattársa mögé ugrott idejével, sőt át is vette a vezetést 1:31.397 perces teljesítményével. 

A spanyol elképesztő formát mutatott: nemcsak az élre ugrott, de sorra javította saját legjobbját, és végül egyedül ő tudott 1 perc 30 másodperc alatti köridőt autózni.

Mögötte sokáig Lando Norris állt, annak ellenére is, hogy nem sok időt töltött a pályán, aminek oka, hogy autója üzemanyagrendszere meghibásodott. 

Végül a hajrában Pérez feljött a második pozícióba, és egy másodpercen belülre került Sainz idejéhez képest, de a vezetést már nem tudta átvenni. Végül a Sainz, Pérez, Hamilton hármas zárt az élen.

Legtöbbet pedig Pérez (123 kör) gyakorolt.

A csütörtöki tesztnapon Verstappen, Alexander Albon és George Russell kivételével minden pilóta autóba ült.

Csütörtökön bejelentették: a szezonnyitó bahreini pálya készpénzmentes fizetési rendszerre áll át, amely rendszert a magyar Festipay működteti. 

Formula-1, idény előtti bahreini teszt, 2. nap         
   idő
(perc)
különbség (másodperc) megtett kör
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)  1:29.921    84
Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)  1:30.679 0.758 129
Lewis Hamilton (brit, Mercedes)  1:31.066 1.145 123
Lando Norris (brit, McLaren)   1:31.256 1.335 52
Daniel Ricciardo (ausztrál, RB)  1:31.361 1.44 88
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)  1:31.750 1.829 54
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)  1:32.029 2.108 96
Esteban Ocon (francia, Alpine)  1:32.061 2.14 78
Valtteri Bottas (finn, Sauber)  1:32.227 2.306 97
Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)  1:32.328 2.407 35
Logan Sargeant (amerikai, Williams)  1:32.578 2.657 117
Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)  1:33.053 3.132 31
Csou Kuan-jü (kínai, Stake Sauber F1)  1:33.715 3.794 38
Pierre Gasly (francia, Alpine)  1:33.804 3.883 33
Kevin Magnussen (dán, Haas)  1:36.611 6.69 93
Nico Hülkenberg (német, Haas)  1:37.509 7.588 31
Cunoda Juki (japán RB)  1:38.074 8.153 40

Rovatok