Az olasz rendőrség felkészült a várható káoszra Maranellóban, miután kiszivárgott, hogy a hétszeres Formula–1-es világbajnok Lewis Hamilton első nem hivatalos ferraris tesztjére a január 20-ával kezdődő héten kerül sor. Olasz újságírók arról számoltak be, hogy az ország valósággal felbolydult, miután végigsöpört rajta a „Hamilton-mánia”.
2024. február elsején jelentette be a Formula–1-ben szereplő Mercedes, hogy a csapat első számú versenyzője, Lewis Hamilton az év végén távozik a csapattól. A Ferrari még aznap közölte, hogy többéves szerződést kötött a brit pilótával.
A 40. születésnapját nemrég ünneplő Hamilton 2023 nyarán írt alá új, kétéves szerződést a Mercedesszel 2024-re és 2025-re, de a szerződésében volt egy kitétel, miszerint egy szezon után távozhat, ha úgy dönt. A Ferrari hívására pedig úgy határozott, aktiválja azt a bizonyos kilépési záradékot.
A Ferrarinak sportszakmai és üzleti oldalról nézve is megérte a lépés, hiszen lesz egy jó versenypárosa, plusz ez az igazolás a márkaimázst is erősíti. A hivatalos bejelentés előtti órákban a cég részvényei több mint 10 százalékkal nőttek a New York-i tőzsdén, a hírfolyamokat elárasztó cikkek pedig drasztikus mértékben növelték a maranellóiak piaci kapitalizációját.
Innentől pedig még nagyobb médiaérdeklődés övezi majd a Ferrari–Hamilton-házasságot, ami segíthet az olaszoknak abban, hogy még több utcai autót adjanak el világszerte.
Azt már hónapok óta tudjuk, hogy 2025-től Hamilton lesz Charles Leclerc csapattársa a patinás olasz istállónál (a döntés nyomán Carlos Sainz kénytelen volt távozni, a spanyol végül a Williams ajánlatát fogadta el). Az viszont sokáig titok volt, Hamilton mikor ölti magára először a legendás vörös overallt, hogy pályára vigye az egyik maranellói paripát.
Az elmúlt napokban elkezdtek szivárogni olyan információk, hogy Hamilton január második felében repül Olaszországba, hogy megkezdje a beilleszkedési folyamatot az új csapatánál. Egybehangzó olasz sajtóhírek szerint január 20-án, hétfőn kell először munkára jelentkeznie Maranellóban, ahol megismerkedhet a csapattagok egy részével, és az új versenymérnökével, Riccardo Adamival. Ezenfelül aznap próbálja ki első ízben az ottani szimulátort, amihez később többször is szerencséje lesz.
A Ferrari csapatfőnökét már jól ismeri a hétszeres vb-győztes, Frédéric Vasseur együtt dolgozott Hamiltonnal, amikor a brit közönségkedvenc 2006-ban az ART csapat színeiben megnyerte az F1 előszobájának tekinthető GP2 (mai nevén Formula–2) kategóriát, és azóta is jóban vannak. Nem nehéz összerakni, hogy ki közvetített Hamilton és a Ferrari elnöksége között.
Másnap, január 21-én vagy szerdán ülhet először Ferrariba a brit sztárpilóta, az időjárástól függ, melyik nap hajt pályára Fioranóban, a maranellói gyár közelében található tesztpályán. A Ferrarinál azt szeretnék, hogy Hamilton száraz körülmények között tegye meg az első kilométereit a csapat színeiben.
Az elmúlt hónapok pletykái szerint a Ferrari még nem döntötte el, hogy a 2022-es modellt (F1-75) vagy annak utódját, a 2023-as SF-23-ast adja Hamilton alá az első nem hivatalos ferraris tesztjén. Az Auto Racer című olasz kiadvány később úgy értesült, hogy Hamilton az előbbivel körözhet majd Fioranóban.
Az olasz F1-es szakíró, Roberto Chinchero közben arról számolt be, hogy Hamilton érkezése miatt az új év első napjaiban „Hamilton-mánia” tört ki Olaszországban.
Szerinte biztosra vehető, hogy a Ferrari-szurkolók hétfőtől szerdáig elárasztják az utcákat Maranellóban és Fioranóban, úgy véli, óriási tömeg gyűlik majd össze a tesztpálya körül, mert mindenki látni akarja Hamiltont, ahogy a vörös versenyautóval köröz.
Ez persze megnehezíti az olasz rendőrség dolgát, mert az óriási érdeklődés miatt vélhetően közlekedési káosz alakul majd ki az érintett településeken és azok vonzáskörzetében. Ilyenkor persze a tolvajok is megjelennek, de a hírek szerint az ottani hatóságok felkészültek a kavalkádra, és fokozott készültségbe kapcsolnak a következő napokban.
Chinchero úgy véli, ekkora őrület legutóbb akkor volt tapasztalható a tifosik részéről, amikor Michael Schumacher úgy döntött, a Benettont elhagyva a Ferrarinál folytatja pályafutását 1996-ban.
A régi autóval történő bemutatkozás kezd hagyománnyá válni a Ferrarinál, korábban Carlos Sainz és Sebastian Vettel is így debütált a csapatnál.
Hamilton első hivatalos ferraris tesztjére Bahreinben kerül sor február végén (26–28.), a Formula–1 2025-ös idényét megelőző kollektív teszten. Az első versenyt pedig március 16-án rendezik Ausztráliában.
A korábban már említett Auto Racer című olasz újság úgy tudja, hogy Hamilton évente körülbelül 100 millió dollárt keres majd az új csapatánál, amivel a Scuderia Ferrari történetének egyik legjobban fizetett pilótája lesz.
Ebben az összegben az alapfizetésén túl a bónuszok és a szponzoroktól érkező juttatások is benne vannak. Összehasonlításképp: Hamilton új csapattársa, a monacói Leclerc 2024-ben 27 millió dollárt tehetett zsebre mindennel együtt.
Iparági pletykák szerint a Mercedes évente körülbelül 60 millió dollárt fizetett Hamiltonnak a szolgálataiért, vagyis jókora fizetésemelést harcolt ki magának.
Eddig Max Verstappen volt a mezőny legjobban kereső versenyzője, a négyszeres holland világbajnok tavaly 75 millió dollárral gazdagodott (60 millió dollár volt az alapfizetése, de olyan jól versenyzett, hogy bónuszok formájában ehhez még hozzádobott 15 millió dollárt a Red Bull).