A spanyol futballbajnokságot, a La Ligát irányító testület és a Relevent nevű amerikai cég hosszú távú, 15 éves megállapodást kötött. Ennek megfelelően már ettől az idénytől kezdve másfél évtizeden át rendeznek majd bajnokikat az Egyesült Államokban, vagy Kanadában.
Stephen Ross, az amerikai cég tulajdonosa, aki amúgy a Miami Dolphins NFL-es csapatot is birtokolja, nagy jelentőségűnek nevezte az eseményt. A spanyol liga elnöke, Javier Tebas hozzátette, a következő 15 évben szezononként egy-egy bajnoki meccsről lenne szó, amellyel a sportágat népszerűsítenék Észak-Amerikában. Hozzátette: a részleteket még nem dolgozták ki, de
az első amerikai találkozóra várhatóan már a La Liga pénteken kezdődő szezonjában sort kerítenek. Tebas leszögezte, hogy a meccs biztosan nem az El Clásico lesz.
A nyáron több spanyol csapat is túrázott az Egyesült Államokban és játszott meccseket a nemzetközi Bajnokok Bajnokságában.
A napokban született egy olyan megállapodás, hogy a Facebook az indiai szubkontinensen kizárólagos jogot szerzett a spanyol bajnoki meccsek közvetítésére.
Eddig még nem rendeztek spanyol bajnokit külföldön. Vasárnap volt az első ilyen spanyol tétmérkőzésre: a marokkói Tangerben a Barcelona 2-1-re győzte le a Sevillát a spanyol szuperkupában, teszi hozzá az MTI.