Japánban újra élvezni akarom a versenyzést
További michelisz cikkek
Utazás szempontjából sűrű volt a programom, hiszen hétfőn késő délután értünk haza Johannával és Mirával az Európa-kupás szezonzáróról Barcelonából, de kedd hajnalban már újra útnak indultam a repülőtér felé, hogy egy frankfurti átszállással célba vegyem Tokiót. Egy biztos: sokkal pozitívabb hangulatban tértem most vissza Ázsiába, mint amilyenben október elején a kínai WTCR-versenyhétvégék után hazaérkeztem onnan.
Kihoztuk a maximumot Barcelonából
Ebben nagy szerepet játszott az elmúlt hétvége, amelyet a M1RA-val töltöttem Barcelonában, elképesztően jó érzés volt újra a csapat autóját vezetni. Mindkét versenyen fel tudtunk állni a dobogóra egyszer-egyszer, én az első, Nagy Dani a második futamon hozta be a top 3-ba a M1RA-s Hyundait, úgyhogy pozitívan zártuk a szezont az Európa-kupában. Mondom ezt annak ellenére, hogy nem titkoltan azzal a céllal utaztunk ki, hogy Dani révén a pilóták, valamint a csapatok bajnokságában is megszerezzük az év végi dobogót, és ez egyik esetben sem jött össze. Csakhogy amikor megfogalmaztuk ezeket a célokat, a várható erőviszonyok alapján úgy gondoltuk, hogy a Hyundai lehet a legerősebb márka Barcelonában. Ugyanakkor a helyszínen kiderült, hogy nyers tempóból nem annyira erős a Hyundai, mint előzetesen hittük, így a két dobogós helyezéssel kihoztuk a maximumot ebből a versenyhétvégéből, amit jelez, hogy a csapatok bajnokságában végül mindössze két ponttal csúsztunk le az év végi top 3-as helyezésről, holott a hétvége előtt 37 pont volt a lemaradásunk.
Azért is fontos, hogy sikerekkel zártuk az évet, mert tudom, hogy ez milyen nagy lendületet ad a holtszezon feladataihoz. A háttérben máris kezdődik a munka a következő év előkészítésével, amelyen Bári Dávid dolgozik keményen.
Az a célunk, hogy évről évre fejlődjünk, és egy nap eljussunk odáig, hogy elnyerjük egy gyártó támogatását, mert az adja meg az igazi lökést a további szakmai előrelépéshez.
Izgalmas csata a BTCC-bajnokkal
Személy szerint is fontos volt nekem a barcelonai hétvége, élveztem a futamokat, jó csatákat vívtunk. Főleg a második versenyen az Ashley Sutton elleni párharc maradt meg bennem, amit a harmadik helyért folytattunk; én támadtam, ő védekezett. Sajnos az egyenesekben mindig elnyúlt tőlem a Volkswagennel, így az egyes és a tízes kanyar féktávján, amelyek a legjobb előzési pontok Barcelonában, túl messze voltam az előzéshez. A pálya többi szakaszán aztán hiába értem fel közel rá, Sutton nagyon értette a dolgát, Dáviddal utána beszéltük is, hogy nem véletlenül nyerte meg a BTCC-t tavaly. Az egyetlen esélyem így az lett volna az előzésre, ha hibázik valahol, de túlságosan érett versenyzést mutatott be ahhoz, hogy ezt megtegye. Jó lett volna a második futamon is felállni a dobogóra, de ha őszinte vagyok, én már fél szemmel előre is tekintettem, hiszen az igazi örömforrásomat a WTCR-ben aratott sikerek jelentik. Ezért amellett, hogy a M1RA-t és Danit segíteni érkeztem az Európa-kupába, félig-meddig tesztelésre is használtam a pályán töltött időmet. Versenykörülmények között tesztelni nem egyszerű, de mivel a barcelonai és a szuzukai pálya hasonló felépítésű, kihasználtuk a lehetőséget, ami azért is fontos volt, mert a nyár Hyundai-teszt nélkül telt el. Sikerült hasznos információkat gyűjtenünk, amelyek birtokában felkészültebben érkeztem meg Japánba.
Nagyon egyben lehet a mezőny
Legutóbb 2013-ban fordult elő, hogy olyan későn utaztam ki a japán versenyhétvégére, mint a legtöbb ázsiai helyszínre, hiszen az elmúlt négy évben, amióta igazán szorosra fűződött a Hondával való kapcsolatom, már a versenyt megelőző héten megérkeztem. Most, hogy már a Hyundai pilótája vagyok, és ez hosszú idő után először nem így történt, nincs bennem semmilyen furcsa érzés, csak az, hogy nagyon várom már a hétvégét. Szeretek Japánban versenyezni, az elmúlt öt évben mindig dobogóra álltam itt, és háromszor a futamgyőzelem is összejött, úgyhogy a múltbéli pozitív élményeknek köszönhetően az egyik legjobban várt helyszínem a Hungaroring mellett. Bízom benne, hogy a jó szériám folytatódik Japánban, de az erőviszonyok alakulása kulcskérdés lesz ebből a szempontból. Az esélykiegyenlítő-rendszer miatt legutóbb Vuhanban a Hyundainak nem volt esélye a jó eredmények elérésére, ami után a büntetősúlyok most hasonlóan alakulnak az előtte lévő fordulóhoz, Ningpóhoz. Ott mindhárom futamot Hyundai-pilóta nyerte, de ebből még nem következik, hogy ez Szuzukában is így lesz, mivel a két pálya jelentősen különbözik egymástól. Figyelembe véve az egyes autók erősségeit és gyengeségeit, valamint a büntetősúlyok mértékét, arra számítok, hogy nagyon szoros lesz a mezőny, egyik márkát sem érzem kiemelkedőnek. Emiatt nehéz megtippelni a pontos elvárásaimat, de annyit biztosan tudok, hogy
a ponthátrányom csökkentése érdekében a hyundaios márkatársaim előtt kellene végeznem. Ez az elsődleges célom.
Ugyanakkor közben úgy tekintek Szuzukára, mint a M1RA-s vendégszereplésemre Barcelonában: szeretném élvezni a versenyzést az egyik kedvenc pályámon. Ha így lesz, nagy baj már nem lehet!
A WTCR szuzukai hétvégéjének menetrendje
(magyar idő szerint, az óraátállítást figyelembe véve)
október 26., péntek
- 02.10-02.40 Első szabadedzés
- 04.25-04.55 Második szabadedzés
- 06.00-06.30 Első időmérő
- 08.30-09.30 Második időmérő
október 27., szombat
- 07.05-07.30 Első futam (9 kör)
október 28., vasárnap
- 03.05-03.30 Második futam (9 kör)
- 04.30-05.00 Harmadik futam (11 kör)