Idén fészket raktam a Hyundainál, jövőre még többet akarok
További michelisz cikkek
2018 igen hullámzó év volt a pályán: akadtak benne szép pillanatok és sok rendkívül bosszantó is. A szezon végén sokfajta érzés kavargott bennem, ezek közül azonban egyértelműen a hiányérzet volt a legerősebb, amiért nem sikerült megnyernem a bajnokságot, ahogyan azt elterveztem. Most annál elszántabban várom 2019-et, hogy megszüntessem magamban ezt a hiányérzetet. Végre elmondhatom, hogy jövőre is ott leszek a WTCR rajtrácsán, és továbbra is a Hyundai Motorsport gyári versenyzőjeként.
Catsburg és Farfus az új márkatársak
Amikor egy versenyző megkedveli a projektjén dolgozó embereket, plusz még azt is tudja, hogy a mezőny legerősebb autóját vezetheti, akkor nem akar máshová igazolni. Én ebben a szerencsés helyzetben voltam: remekül beilleszkedtem a hyundaios közegbe idén, azt pedig senkinek sem kell bizonygatni, hogy az i30 N TCR a legjobb autó jelenleg a WTCR-ben. Nem is csináltam titkot abból, hogy ha rajtam múlna, maradnék a Hyundainál, erről többször beszéltem a szezon végéhez közeledve. Boldog vagyok, hogy a feltételes módot kijelentőre cserélhettem, ugyanis már hivatalos, hogy jövőre is a Hyundai Motorsport gyári pilótája leszek a WTCR-ben. Ez különösen annak fényében óriási büszkeség nekem, hogy az ideihez hasonlóan magas színvonalat képvisel majd a gyártó pilótafelállása. Rajtam kívül a bajnoki címvédő Gabriele Tarquini, valamint a márkához újonnan csatlakozó Nicky Catsburg és Augosto Farfus lesz még a Hyundai alkalmazásában egy-egy privát csapathoz kiközvetítve. A saját szemszögemből nézve nehezen lehetett volna elképzelni az ideinél erősebb márkatársakat, de azt hiszem, hogy a jövő évi Tarquini, Catsburg, Farfus trió legalább olyan erős házon belüli kihívást jelent majd, mint idén a Tarquini, Yvan Muller, Thed Björk hármas.
Jövőre is bombaerős Hyundai-felállás
Catsburgra talán jobban emlékeznek a túraautó-kedvelők, hiszen tavaly a Volvóval ő is sokáig harcban állt a világbajnoki címért, aztán a bajnokság idei átalakulása után a legutóbbi WTCR-szezont kihagyta, de most visszatér. Vele kifejezetten jó kapcsolatom volt azelőtt, azok közé a pilóták közé tartozott, akikkel a legjobban megtaláltam a közös hangot. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz újra ellene versenyezni, ráadásul úgy, hogy már házon belül is konkurenciát jelentünk a másiknak. Farfus korábbi élmenőként 2010-ben hagyta el a WTCC-t, azóta pedig a DTM-ben ment, 2013-ban a bajnokság második helyén zárt. Ha semmi mást nem tudnánk róla, már ebből egyértelmű lenne, hogy ő is világszínvonalú versenyző. Ugyan annak idején volt egy teljes közös szezonunk a WTCC-ben, a napokban épp azon gondolkoztam, hogy semmilyen emlékem nincsen arról, hogy milyen egymás elleni szituációink voltak a pályán. Biztos vagyok benne, hogy jövőre lesznek emlékezetes csatáink. Az, hogy két ilyen kaliberű, bizonyítottan piszkosul gyors pilótát szerződtetett a Hyundai, megerősített abban, hogy a márka továbbra is elkötelezett a WTCR-projekt iránt, ami a siker legfontosabb záloga. Nekem pedig nagyon jóleső szakmai visszajelzés, hogy jövőre is a bajnokság talán legerősebb pilótafelállásában számolnak velem.
Fűt a visszavágási vágy Tarquininek
2019 nekem arról is szól majd, hogy vissza tudjak vágni Gabriele Tarquininek, ezért örülök neki, hogy továbbra is ugyanazt az autót vezetjük majd. Fűt a bizonyítási vágy, hogy megmutassam, képes vagyok legyőzni őt, és hiszem, hogy a második hyundaios évemben ez sikerülni fog. Nem azért, mert ő esetleg jóllakott az idei bajnoki címmel, hiszen látom rajta, hogy még mindig mennyire motivált és szomjazza a sikert. Elsősorban azért vagyok bizakodó, mert 2018 számomra egyfajta fészekrakó év volt a Hyundainál. Tarquini ismert mindenkit, ő már több mint egy éve ezen a projekten dolgozott, amikor én csatlakoztam, emiatt nyilvánvalóan előnyben volt velem szemben. Ebből az előnyből valószínűleg még mindig maradt neki, de sokat csökkent: jövőre már én is kamatoztathatom azokat a tapasztalatokat és emberi kapcsolatokat, amelyekbe idén belefektettem. Ha pedig Tarquinit legyőzöm, akkor harcban lehetek a bajnoki címért is, mert abban biztos vagyok, hogy a Hyundai jövőre sem lesz gyengébb autó ebben a mezőnyben, mint amilyen idén volt. Hamarosan a munkát is megkezdjük, még az idén tesztelünk a portugáliai Portimaóban, én pedig alig várom, hogy elkezdhessek dolgozni a következő szezon sikerein.