Index Vakbarát Hírportál

Plusz géposztállyal bővül a WTCC

2016. november 27., vasárnap 10:37

A Lada tejes, illetve a Citroën gyári csapatának kiválásával nehéz helyzetbe került a WTCC, vagyis a túraautó-világbajnokság a 2017-es szezon előtt, hiszen azzal, hogy csak két gyári csapat (a Honda és a Volvo) marad a sorozatban, a mezőny is alaposan leszűkül.

Ezt orvosolnák azzal, hogy már jövőre bevezetnének egy plusz, kisebb géposztályt, amit TCN2-re kereszteltek, ez a Super 2000 TC1-es autók versenyével párhuzamosan futna. Ez lehetne a WTCC2.

A döntést a Motorsport Világtanács következő heti ülésén tárgyalják, a bejelentés utána várható a TouringCarTimes szerint , de szinte biztos, hogy elfogadják a régóta pletykált változtatást, hogy a mezőny mindenképp elérje a minimális 16 főt.

A TCN2-es osztály a túraautó-Eb mezőnyének legmagasabb kategóriája, az alapja pedig az egyre nagyobb népszerűséget szerző rivális TCR-sorozat szabályrendszere. A TCR-hez képest magasabb biztonsági előírások vonatkoznak a kocsikra, illetve az üzemanyagtartályuk is más.

A TCN2 bevezetésével több csapat is beszállhat a WTCC-be, a Zengő Motorsportnak és a Münnich Motorsportnak is van ilyen kocsija – előbbinek SEAT  León Cup Racere, amivel Nagy Norbert Eb-bronzérmes lett, utóbbinak pedig Honda Civic TCR-je, amivel több Eb-futamon és TCR-versenyen is indultak.

Ráadásul a WTCC-s Hondákat felkészítő JAS Motorsport készíti az összes TCR-es Civicet, amiket viszonylag könnyen át tudnának alakítani TCN2-es kocsivá.

Közben fény derült egy tervezett 2017-es versenynaptárra is, a WTCC Blog szerint Monza és Makaó is visszatérhet a helyszínek közé, viszont 12 helyett csak 10 verseny lehet az idényben:

Rovatok