Átalakítják a túraautó-világbajnokság pontozását a 2017-es szezonról, az erről szóló módosítást már el is fogadta a Motorsport Világtanács (MV), ahogy a sorozat 2017-es naptárát is jóváhagyták. De új géposztállyal is bővül a sorozat.
Régóta tervezték már, hogy pontszámban is megkülönböztessék a fordított rajtrácsos és az időmérőn elért sorrenddel induló fő futamot. 2017-től ez meg is történik: amíg a fordított rajtácsos verseny győztese 20, addig a fő futam legjobbja már 30 pontot kap majd. Mögötte is több pontot osztanak egészen a 7. helyig, a 8-10. helyezettek viszont ugyanannyi pontot kapnak majd.
1. hely | 2. hely | 3. hely | 4. hely | 5. hely | 6. hely | 7. hely | 8. hely | 9. hely | 10. hely | |
2016-os pontozás | 25 | 18 | 15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
2017-es pontozás | 30 | 23 | 19 | 16 | 13 | 10 | 7 | 4 | 2 | 1 |
A TouringCarTimes szakírója, Neil Hudson ki is számolta, hogy ha 2016-ban is ez a rendszer lett volna már érvényben, hogyan alakult volna az összetett, de csak egy eltérést talált: a 17-18. helyeken. A különbségek viszont nagyobbra nőttek, Michelisz Norbert például 1 helyett 9 ponttal maradt volna le csapattársa, Monteiro mögött a vb-dobogóról.
Ezzel együtt a MAC3 névre keresztelt csapatidőfutam pontozását is átírták kicsit: a győztes 12, a második helyezett viszont csak 8 pontot kap. Harmadik nem lesz, mert gyári kapacitással csak a Honda és a Volvo lesz jelen a WTCC-ben.
A ralikrosszban már alkalmazzák az úgynevezett dzsókerkört, amit minden versenyzőnek a futam során egyszer igénybe kell vennie, de az argentin túraautó-bajnokságban is éltek már ezzel a megoldással. A lényege, hogy – sorozatonként eltérően – egyszer egy alternatív, vagy hosszabb, vagy rövidebb köríven kell menni. A tervek szerint csak a marokkói és a portugáliai utcai pályán alkalmaznák, a pilóták a harmadik kör után mehetnének egyszer az alternatív pályaívre, de csak akkor, ha az FIA biztonsági részlege is jóváhagyja a terveket.
Monza és Makaó visszatér a 2017-es versenynaptárba, ám mivel abban az idei 12 (majd Thaiföld kiiktatásával végül csak 11) helyszín helyett csak 10 versenyhétvége lesz, így négy helyszín, Franciaország, Szlovákia, Oroszország és Thaiföld kikerült.
Szintén a naptárhoz kapcsolódik, hogy minden versenyhétvége kétnapossá csökken az eddigi háromról a költségcsökkentés jegyében, vagyis törlik a pénteki tesztet, a szabadedzéseket viszont pont ezért 30 percről 45 percesre bővítik, hogy ne vesszen el így fél óra lehetőség.
A naptár megvágását költségcsökkentéssel indokolta a WTCC főnöke, Francois Ribeiro, aki szerint a megkérdezett csapatok is megelégedtek 10 versenyhétvégével.
A Motorsport Világtanács elfogadta a plusz géposztályként behozandó TCN2-es autókat is, amik a TCR-bajnokságban ismert autók valamivel biztonságosabb verziói. A WTCC ettől reméli a mezőny növekedését.
"Továbbra is a WTCC jelenti majd a túraautózás csúcsát, ami mellett a WTCC-2 remek terep lesz a tehetségek előtt a fejlődésre, de megfizethetőbb autókkal" – emelte ki a WTCC-promóter Francois Ribeiro. Ezek az autók külön kategóriában, tehát külön címért is versenyeznének, nem a jelenleg is használt TC1-es kocsikkal egyező pontversenyben, hiszen várhatóan másodpercekkel lassabbak lesznek.
A TCN2-es szabályrendszer egyezik a túraautó-Eb-ben induló kocsikra vonatkozóval, itt 2016-ban bronzérmet szerzett a Zengő Motorsport pilótája, Nagy Norbert egy SEAT-tal, nekik tehát van az új osztályra épített kocsijuk, ahogy a szintén WTCC-s Münnich Motorsportnak is van ilyen autója.
Mivel a TCN2 nem áll messze a TCR-szabályoktól (nagyobb biztonságú oldalfalak és üzemanyagtankot jelent lényegében), így több TCR-es gyártó is beszállhat a WTCC-be. A TCR International Seriesben Volkswagen Golfok, Honda Civicek, Opel Astrák, SEAT Leónok, Alfa Romeo Giuletták, Peugeot 308-asok és egy Subaru Impreza is rajthoz állt, vagyis van választék bőven. Már csak hajlandóság kell.