Félbeszakítják a futamot, még a felénél sem járunk, hiszen 17 körre nőtt a futam hossza.
Minden oké mindenkinél, ahogy nézzük, senki nem maradt a rajtrácson. Jó hosszú idő, mire mind a 27 pilóta mozgásba lendül.
Hát úgy, hogy a fordított rajtrácsos futamra kapta a 3 rajthelyes büntetést a belga. Az ötödik hely a fordított futamon ugye a hatodik, ehhez hármat adva pedig kilencet kapunk. Így került Michelisz elé a rajtrácson.
De 4-ig elvben nem lesz semmi gond. Rajt ugye 15.30-kor.
Legalábbis az elejét:
Lényegében senki sem szeretné, hogy legyen, de 4 után jöhet zápor, igaz, elég kicsi a valószínűsége. Az esőgumi mindenhol bekészítve azért.
Maratoni menet volt, leginkább Tassi drámája miatt. Eleinte úgy tűnt, csak az a kérdéses – századokon múlhatott –, hogy időben kezdte-e meg azt a kört az időmérő második harmadában, ami kilencedik helyet ért volna neki. Ha így van, Tassié és Nagy Dánielé a fordított rajtrácsos futam első sora, ha nem, akkor az SLR-pilóta Rob Huffé a pole, Nagy Dánielé a második hely.
Később kiderült, hogy Tassi kihagyta a mérlegelést az időmérő után, így bár bukta a Q2-es körét, bukta minden más idejét is, és a mezőny végére sorolták. A fordított pole így Huffé lett, mellőle indul Nagy Dániel.
Törölték Fabrizio Giovanardi időmérős eredményeit is, a veterán olasz az átvizsgálásra felejtett el megállni az Alfa Romeóval, ő Tassi mögé kerül utolsónak.
Büntették az időmérőt ötödik helyen záró Benjamin Lessennes-t is, aki nem jó időben indult a mért körére. A Boutsen Ginion Hondájával induló belga három helyet vesztett, nyolcadiknak indul majd a fő futamon.
Elvették az összes idejét az időmérőről, mert kihagyta a mérlegelést. Ezzel csak az utolsó előtti helyről indulhat majd, hátra sorolták, ahogy Fabrizio Giovanardit is, aki mögüle kezd majd.
Úgy tudjuk, azon megy a vita, hogy Tassi még megkezdte-e a mért körét az időmérő második harmadának vége előtt, ami hivatalosan az órához, nem a kockáz zászlóhoz van kötve. Döntés nagyjából 13.00-ig várható, de nincs konkrétum.
Ha marad a hivatalos verzióban, hogy Tassinak nincs ideje, Huffé lesz a pole, Nagy pedig a második helyről mehet a fordított rajtrácsos futamon.
Tassi csapata, a KCMG azért lobbizik, hogy elfogadják az időt, ezt kockázhatják ki ezredekre, hogy megtudják, mikor is haladt át a célvonalon Tassi.
A kiadott sorrendben az szerepel, hogy Tassinak nincs mért ideje, és csak a 12. lesz, Huffé a fordított pole, Nagy Dániel pedig a 9. helyet szerezte meg, amivel a fordított futam első sorából indulhat.
Addig élő közvetítésünket kicsit félretesszük, de majd 15.00 után nem sokkal érkezünk vissza.
4 tizedet vert a csapattárs Tarquinire.
Jön Michelisz.
Már csak Michelisz és Tarquini, vagyis a sorrendet nézve Tarquini és Michelisz jönnek.
Ezzel nem biztos, hogy meglesz neki a pole, de még a top 3 sem. Michelisz az előző harmadban 1:52,1-et ment.
Biztosan ő lesz az ötödik, hiszen nem lesz mért köre.
Lessennes, Ehrlacher, Guerrieri, Tarquini és Michelisz sorrendben mennek majd.
Tassi feljött a kilencedik helyre, magyar első sor a fordított rajtrácsos futamon, Huff csak a 11., vele is történhetett valami. A fordított rajtrácsos futamon Nagy és Tassi lesz az első sorban.
De lehet, hogy Tassi mégis átért a zászló előtt, és futhatott egy kört.
Rob Huff mellől indulhat majd a M1RA-s Nagy Dániel. Nagy Norbert a 11., Tassi Attila a 12. helyen zárt utóbbi elég szerencsétlenül, elvették az egyetlen mért körét, majd nem tudott újat kezdeni, mert nem ért időben körbe a pályán.
Tassiét elvették pályaelhagyás miatt, gondban lehet a fiatal magyar.
Tegnap vagy 10 pilóta fért 1 másodpercen belül, nagyot javultak Micheliszék. Az öt továbbjutó az utolsó attak előtt Michelisz, Tarquini, Guerreri Ehrlacher és Lessennes, két Hyundai és három Honda.
Indulni kell annak, aki akar még egy mért kört.
Tarquini előtt, de Tarquini meg 4 tizeddel veri a harmadik Guerrierit.
Nagy Dániel a nyolcadik, Nagy Norbert a 10. idővel kezdett, ők bízhatnak a fordított rajtrácsos pole-ban.
1:52,176 az ideje, Tarquini mögötte, majd Guerrieri és Ehrlacher, a tegnapi első két helyezett.
De még az is lehet, hogy a fordított rajtrácsos nyitó futamon, majd a fő futamon is magyar pole lesz. Michelisz mögött a másik három magyar nagyon esélyes a 10. helyre.
Nincs pihenő. Innen már csak a legjobb 5 megy tovább. Mind a tizenketten egyből kint a pályán.
Az első tízből pedig 8 Honda és Hyundai, csak Bennani és Huff fért oda közéjük a Volkswagennel, de Nagy Norbertet is emeljük ki, aki a legjobb cuprás a mezőnyben a 11. helyen. Hatalmasat ment.