Szépen elhúz a spanyol, Tassi kicsit lemaradt a második helyen.
A kerekek értek össze, ez dobta meg Muller Hyundaiát, érdekes lesz majd, mit mond a két érintett. Lesz pár kör, mire lementik Muller kocsiját a korlátról
Egy balos kanyarban akadt össze a két Hyundai, onnan vágódtak ki a korlátra. Muller rettentő ideges, érhető módon.
Érdekes, ilyet nem szoktak csinálni.
Egy kör, aztán jöhet a rajt.
A svéd mellett James Thompson, Gianni Morbidelli, illetve a Campos Racing két versenyzője, Pepe Oriola és John Filippi profitáltak abból, hogy Micheliszt megbüntették a múlt heti akciója miatt, amikor belement Rob Huffba a Nordschleifén.
Az autók már a rajtrácson, a felvezetőkörre várnak, illetve most teszik még fel a versenyre szánt gumikat azok helyett, amikkel kigurultak a garázsból.
Eléggé hátul a Zengő Motorsport két fiatal pilótája.
Ebben vastagon benne van, hogy a hétvége előtt drasztikusan módosították a teljesítménykiegyenlítő rendszert, méghozzá a Hyundaiok kárára. Meg is látszik a teljesítményükön, azok után, hogy Marokkóban, a Hungaroringen és egy hete a Nürburgringen is az élmezőnyben voltak a dél-koreai kocsik, addig a mai időmérőn Michelisz 14. ideje volt a legjobb a márkától, ezt nehéz esélykiegyenlítéssel magyarázni, a TCR emberei földbe döngölték az eddig jól menő Hyundait.
Az élen nagy csata várható majd Huff, Yann Ehrlacher, Gordon Shedden és Jean-Karl Vernay között.
Szabó a reggeli időmérőn csúszott a falba, de a csapat mindent rendbe hozott a Cuprán a jelek szerint.
Michelisz legjobb hyundaiosként a 14. helyen zárt a reggeli időmérőt, de rajtbüntetése miatt csak a 19. helyről indulhat, neki és a Zengő-pilótáknak is csoda kellene a pontszerzéshez.
Így áll a csapatösszetett:
Még mindig Dusan Borkovic vezet, neki 66 pontja van, de már a spanyol Mikel Azcona a második 58 ponttal, Nagy Dániel pedig a harmadik 42 pontot gyűjtve. Mögöttük szoros a mezőny, Tassi Attila jön 29 ponttal majd a zandvoorti futamokat a WTCR miatt kihagyó Jean-Karl Vernay 26-tal, utána Tassi csapattársa, Josh Files jön 25-tel.
Íme a pontszerzők:
Kroes a Cuprával erőszakosan támadja, de annyival nem gyorsabb, hogy be is férjen mellé rendesen. Közben Tassi mögé odaért Van Lagen, másfél köre lesz támadni.
Ehhez kellett az is, hogy Loris Cencetti megforgassa Cedric Pirót az első kanyarban az imént, és ezzel nyerjenek pozíciót a 13. hely mögött autózók. Vizsgálják is a lökést.
A hollandé lesz a holnapi pole, most a hetedik helyért küzd a M1RA magyar pilótájával.
Van Lagen pedig Tassit vette üldözőbe. Még 4,5 perc + 1 kör a versenyből.
Csak úgy tudta megoldani az előzést, hogy a kanyar kijáratán feltartotta Filest, de akkor már a hollandé volt az ív, nem büntethetik a koccanásért. Azcona, Tassi és Van Lagen a három dobogós most.
Marie Baus-Coppens a rajt után megjárta a garázst, aztán visszajött, de egy pillanatra a pálya szélén állt, és utána is elég lassan gurult csak el a francia.
Feljött a kilencedik helyre, de Reno Möller egyből visszatámad.
És nincs messze a pontszerzéstől Jedlóczky Márk sem, aki a JLG Motorsport és Zengő Motorsport együttműködésével indul a TCR Európa-kupában.
Nagyon megy a dobogóért a holland, Azcona megnyugtató előnnyel vezet, Tassinak sem kell egyelőre hátrafelé néznie a második helyen.
A célegyenes végén fékezte el magát a belga a Volkswagennel, a sóderágy valamennyire megfogta, így le se koccolta a falat, megállt előtte.
Az összetettet vezető Dusan Borkovicot előzte, most már Josh Filest támadja a holland.
Sőt, meg is előzte a norvég, lehet, hogy mégis sérült az a M1RA-Hyundai a rajt után?
Szépen elhúz a spanyol, Tassi kicsit lemaradt a második helyen.
Kevesebb, mint 15 perc + 1 kör marad a versenyzésre.
Hiszen nincs verseny, cserébe elég lassú köröket mennek, vagyis vészesen megy a versenyidő. Egyelőre a kifolyt olajat/üzemagyagot takarítják a célegyenesben, a kocsikat épp most húzták le az aszfaltról.