Van Lagen pedig Tassit vette üldözőbe. Még 4,5 perc + 1 kör a versenyből.
Nagynak szerencséje volt, hogy komolyabb sérülés nélkül megúszta.
Nagy Dániel egy helyet feljőve a hatodik most. Jól rajtolt a másik M1RA-pilóta is, Francisco Mora a tizenegyedik, közel a pontszerzéshez.
Igor Sztefanovszki kocsijáról hiányzik az egyik gumi. A safety car a boxutcán keresztül hozza a mezőnyt.
Ebből safety car lesz, mert a pálya közepéről kell menteni.
Azcona és Tassi is lerajtolta Van Lagent, ők küzdenek az első helyért.
Sőt, majd a fordított rajtrácsos pole is holland versenyzőé lesz hétfőn, akkor Danny Kroes kezdhet majd az élről.
Van Lagen és Tassi között a spanyol Mikel Azcona indul a második helyről.
Erős a szél, de nem úgy tűnik, hogy esne az eső egyelőre.
A zandvoorti pálya közvetlenül a tengerparton van, ezért változékony arra az időjárás. Mindenki kabátban, pulóverben, a mezőny közben már a rajtrácson.
Tassi Attila a harmadik helyről indulhat majd, a szombati időmérőt a nyolcadik helyen záró Nagy Dániel viszont nyert egy helyet a rajtra, az eredetileg negyedik helyen kvalifikáló Kris Richardot ugyanis a mezőny végére sorolták motorcsere miatt.
Az Európa-kupa harmadik magyar pilótája, Jedlóczky Márk a 15. helyről indulhat majd, míg a M1RA portugál versenyzője, Francisco Mora a 17. helyről kezd.
Akkor jön a TCR Európa-kupa első futama, Tassi Attilával a harmadik rajtkockából.
Michelisz a legjobb hyundaios a 14. helyen, ennyi volt a kocsiban a büntetések után.
8 tizedre van az első helytől, ez mutatja, mennyire sűrű a mezőny. De ne feledjük, Michelisznek van egy 5 rajthelyes büntetése.
A másik Zengő-pilótáról még nem beszéltünk, egészen eddig. Szabó Zsolt a kiesése ellenére az utolsó előtti, a szabadkártyás Bernhard van Oranje Nassau herceg lassabb nála.
Az első 12 helyen csak Volkswagent, Audit és Hondát látunk most. 3,5 perc még az időmérőből.
De így is a top 18-on kívül mind a négy Hyundai. Az élen közben Ehrlacher visszavette a vezetést, de Huff jónak tűnő gyors körön.
Huff, Ehrlacher és Vernay a sorrend, vagyis VW, Honda, Audi a top 3.
Ők a BoP-módosítás nagy nyertesei.
Rettenetesen tönkrevágta a Hyundaiok esélyét az új BoP. Ezen egyébként hétvége közben is lehet módosítani, lehet nem ártana újragondolni, amíg nem késő, az ugyanis nem esélykiegyenlítés, ha egy autót a mezőny elejéről a 15. hely mögé csapnak vissza.
Szűk 20 perc még a végéig.
Jean-Karl Vernay az, a tavalyi TCR Internatioanl Series-bajnok, mögötte Ehrlacher, majd Vernay csapattársa, Gordon Shedden. Egyetlen tizeden belül van az első hármas, rettentő szoros az eleje.
Orral állt a gumifalba a 8-as kanyarban, nem óriási sebességgel szerencsére, a sóderágy valamennyire megfogta. A mentés idejére megszakítják az időmérőt, 19:51 van még hátra.
Szabó múlt hétvégén a Nürburgringen is megtörte a Zengő Motorsport Cupráját.
Csak majd a hétfői, normál esetben vasárnapi időmérőért, a top 5 kap pontokat, 5-től 1-ig visszafelé.
11 pilótának van rendes mért ideje, a korábbi világbajnok az élen Yann Ehrlacher (Honda) és Aurélien Comte (Peugeot) előtt, de Ehrlacher egyből javít, és már ő vezet.
A saját csapatában versenyző négyszeres világbajnok francia elhagyta a kipufogóját rögzítő rugót a Hyundairól, vissza is ment egyből a garázsba, ahogy a mögötte szorosan érkező Michelisz Norbert is.
Pár kivétellel mindenki megy ki egyből a reggeli etapra.
A 16.20-kor rajtoló első futam sorrendjéről döntenek a WTCR-pilóták.
A Nürburgring-Nordschleifén okozott baleset miatt, Rob Huffnak ment neki a magyar túraautós. Az időmérőhöz képest 5 hellyel kezd majd hátrébb, vagyis a nehezítéssel együtt szinte lehetetlen helyzetben van, ami a pontszerzést illeti.
Csak hogy értsük, mekkora hátránnyal indulnak a Hyundaiok.
Autó | Hasmagasság | WTCR-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Hyundai i30 N TCR | 100 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 20 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 285 kg |
Audi RS 3 LMS | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Legalábbis a WTCR-ben a két szombati szabadedzés alapján. Mindkétszer a Münnich Motorsport két Hondája, Yann Ehrlacher és Esteban Guerrieri voltak a leggyorsabbak, csak épp helyet cseréltek a két edzésen, mögöttük az első edzésen a top 7-be, a másodikon már a top 6-ba fért be még három Audi.
A nap meglepetése egyébként Aurélien Comte volt a Peugeot 308-cal, egy negyedik és egy harmadik idővel zárta a szombatot a francia.