Csak hogy értsük, mekkora hátránnyal indulnak a Hyundaiok.
Autó | Hasmagasság | WTCR-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Hyundai i30 N TCR | 100 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 20 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 285 kg |
Audi RS 3 LMS | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
A hétvége előtt módosítottak az úgynevezett Balance of Performance teljesítménykiegyenlítő rendszeren, látva a Hyundaiok iszonyatos fölényét. A világ minden TCR-alapú sorozatát érintő BoP-hez másodszor nyúltak a szezonban, de ez elég drasztikusra sikerült, csökkentették a Hyundaiok motorerejét, 10 centire emelték a kocsi hasmagasságát, miközben szinte minden más modellnek könnyítést adtak.
Ez hátra is vágta a Hyundaijal induló pilóták esélyeit, a WTCR-ben az első szabadedzésen a 11., a másodikon a 16. legjobb idő volt a leggyorsabb Hyundaié azok után, hogy eddig minden pályán a dél-koreai kocsik domináltak.
A TCR Európa-kupában is nehezebb helyzetbe kerültek a hyundaiosok, így Michelisz Norbert csapata, a M1RA is, de ott egy fordított rajtrácsos harmadik hely azért sikerült a csapatnak.