A szerelőknek hosszú éjszakája lesz, elég sok autót kell reggelig rendbe tenni. Íme a holnapi időterv:
Nyerni tudott a megörökölt pole-ból, Esteban Guerrieri a második, Gabriele Tarquini lelassult, nincs ott a dobogón, Pepe Oriola meg tudta előzni. Hihetetlen. A 27 fős mezőnyből 15-en fejezik be a versenyt. Mintha bal első defektet kapott volna Tarquini.
Guerrieri ellen megy, de nincs sok esélye az előrelépésre.
Lessennes Hondája mellett megy el a Peugeot, megszerezve a hatodik helyet.
Fura eset, mint Dupont-é, nem láttuk, hogy koccant volna, motorhiba vagy elektronikai gond lesz.
Két Cupra (SEAT) küzd egymással.
A belga pilóta kiszállt a kocsiból, és átfutott a pályán, hogy visszagyalogoljon a garázsba. Nem jött senki, de mindig ijesztő ilyet látni.
Dupont kocsiját otthagyják a pályán, külső íven van, nem jelent veszélyt. Giovanardit vizsgálják közben a a dzsóker-kivezető átlépése miatt.
Ő a nyolcadik, a hosszabb körrel biztosan kiesik a pontszerzők közül.
Sárga zászló emiatt. Giovanardi előz közben, valahogy Aurélien Comte mögé került, akit aztán vissza is előzött.
A dzsóker után, ők, illetve Tarquini van még dobogós helyen most.
Giovanardi átlépte onnan visszajőve a kék vonalat, ezért büntetni fogják a most 12. helyen autózó olasz veterán pilótát.
Négy másodpercet jelent a hosszabb ív, Tarquini lehet, hogy már a dzsókerrel együtt ezen belül van?
Tom Coronel közben kiszállt a kocsiból. Vernay is dzsókeren volt, Oriola elé jött vissza, de a spanyol keményen támadva visszavette a helyét.
Vagyis már variálódott a sorrend, sőt, hátrébb Dupont, Nagy Norbert és Florindo is dzsókerezett. Nagy elfékezte közben magát, Florindo megelőzte.
A lelassuló Tom Coronel mellett megy el, ezzel a 15. helyen a Zengő-versenyző.
Hyundai-Honda harc lehet az élen, a harmadik helyen Tarquini kicsit leszakadt.
Egyelőre, vajon ki és mikor nyitja a sort?
A két Zengő-Cupra zárja egyébként a mezőnyt, a 17-18. helyen vannak. Ezek szerint 18-an vállalták a futamot.
Nagyon sajnálom, hogy így alakultak a dolgok, mert jó eredményt érhettem volna el. Egyelőre az is kérdéses, hogy holnap rajthoz tudok-e állni, sikerül-e a bukókeretet helyrehozni. A kezem is megsérült, rándulásra gyanakszunk, most várok az orvosi vizsgálatra
– olvasható a nyilatkozata honlapján.
Erre a körre még, hogy szokják a pilóták a baleset miatt kiszórt cementet, és esetleg valamennyit fel is takarítsanak a porból.
Egyelőre még nincs verseny, melegítik a gumikat. Ez már a második kör, 12 körre nőtt a versenytáv 11-ről, ha még marad egyet a biztonsági autó, akkor 13-ra is nőhet, tovább viszont már nem, két körrel növelik csak a távot SC miatt.
Már csak egy felhőszakadás hiányozna.
Nem rendes rajt lesz, a safety car mögül indul a mezőny, gurulórajt lesz, amikor kiáll.
Ez most a hivatalos.
Yvan Mulleré a pole, miután az unokaöccse, a pontversenyt vezető Yann Ehrlacher sem tud rajthoz állni a Honda sérülése miatt. Muller mögül Esteban Guerrieri, majd Gabriele Tarquini indulnak, ők eredetileg a 6., 8. és 9. helyről kezdtek volna. A top ötöt elvesztettük a futamra.
Ez a hivatalos procedúra a megszakított futamok esetére.
Meglátjuk, tartják-e, eddig 19.30-ról volt szó. Twitteren is 19.30-at írnak a helyszínről, ez lehet a biztosabb.
Legalább hármat tolnak fel a rajtrácsra, az eddig itt-ott szerelt autókat elkezdik elrendezni a helyükre valószínűleg.
Az elmúlt 20-25 percben nem érkezett új autó a rajtrácsra, ami jó állapotban volt, egyből oda ment a baleset után, a többit a garázsban javítják.