Ez most a hivatalos.
Egy pilótát a korlát mellett ápolnak, Rob Huff az.
A bal első ajtó széttört, de talán a műszakilag fontosabb részek rendben vannak.
Egymást dobta meg a két Sébastien Loeb Racing-Volwkswagen, michelisz még valahogy kijutott mellőlük, de picit őt is elkapta a baleset, mögötte viszont óriási a pusztítás, Björk kocsija ki is gyulladt, repültek a kerekek és az alkatrészek.
Bennani állította bele a falba csapattársát, utána mindenki ripityára tört.
Michelisz mellett akadt össze a két Volkswagen az élen, Michelisz még átjött, de romokban a mezőny.
Vernay helye üresen marad, Szabó rajtja lesz így kicsivel könnyebb, nem kell kerülgetnie. Morbidelli hiányzik hátulról, nem tudni, merre az olasz az Alfával.
Az ő balesete zárta a délutáni időmérőt, ezek szerint sikerült valamennyire összerakni a francai Audiját, de valószínűleg csak tesztelni megy majd ki, hogy minden rendben van-e a technikával.
11 kör lesz a versenytáv, mindenkinek egyszer ki kell mennie a hosszabb pályaívre a körforgalomból, ez a dzsókerkör. Ez nagyjából négy másodperc pluszt jelent az adott körre.
Kezdik elhagyni a szerelők a rajtrácsot.
Michelisz a harmadik pozícióból indul, a vk-pontversenyt vezető Yann Ehrlacher mellől. Szabó Zsolt Dávid a zengős Cuprával a 12. helyen, csapattársa, Nagy Norbert jóval hátrébb, a 23. rajtkockában.
A két VW mögül indulva. Sok előzési hely nincs a pályán, de egy jól elkapott dzsókerkörrel akár mindkettő elé is kerülhet, a kulcs az időzítés, nagy taktikai döntés lesz ez majd a 11 körös versenyen.
A vk-pontverseny nyolcadik helyén álló Michelisz kétszer volt dobogós eddig a szezonban, a Hungaroringen pole-ból indulva harmadik lett a szombati futamon, és szintén a pole-ból rajtolva második lett a vasárnapi versenyen.
Itt az időmérő első három helyezettje:
Úgy számoltunk, hogy versenyképesebbek leszünk, mint legutóbb. Elégedett vagyok a teljesítményemmel, tiszta köröket tudtam futni, nem hiszem, hogy sokkal gyorsabb lehetettem volna. A harmadik helyről indulva esélyem van a dobogóra, ezt akartuk
– értékelt az időmérő után a TouringCars.net-nek.
Kitért a dzsókerkörre is, ami zavart hozhat, okosnak kell lenni, hiszen kicsi a különbség a kocsik tempója között, ezért kulcsfontosságú, ki mikor megy ki a hosszabb pályaívre.
Dzsókerkör is lesz, vagyis legalább egyszer mindenkinek egy hosszabb pályaívet kell választania, de nem mindegy, mikor, a taktika is nagy szerepet kap majd a versenyen. A futam előtt nem sokkal visszatérünk a közvetítéssel.
Ő a legjobb hyundaios, Szabó Zsolt Dávid a 12., a másik Zengő-pilóta Nagy Norbert a 23. helyen.
Folyik az olaj a francia Audijából, ezt már nem lesz értelme újraindítani kevesebb mint 2,5 perccel az órán.
Kettő maximum úgy, hogy az első mért kör végén kintmarad a pilóta. Két perc fölött a köridő, többre nincs egyszerűen lehetőség. A legfontosabb, hogy a forgalom ne akadályozzon.
Jöhet a nagy hajrá, két VW az élen, meg tudja-e előzni őket valaki?
Picivel több, mint hat perc még, ugyanúgy a piros bóját törték ki a sikánban, mint az első megszakításnál. Elég gyorsan megoldották most. Egészen pontosan 6:49 még az időmérőből.
Huff, Bennani, Michelisz, Ehrlacher, Björk, Muller, Filippi, Guerrieri, Tarquini és Vernay a top 10 jelenleg.
Nagyon kiegyensúlyozott a mezőny, továbbra is öt különböző márka a top 10-ben.
Bennani ér oda Huff mögé, 27 ezredmásodperc a különbség a két csapattárs között, mindketten kezdik kihozni a maximumot az autóból.
Huff 3 tized fölé növeli az előnyét az élen, az összetett pontversenyben vezető Yann Ehrlacher feljött a negyedik helyre. Michelisz a felvezetőkör végén visszament a boxba. Szabó Zsolt kicsúszik a top 10-ből.
Ez most a legfrissebb hír, 19:45 még az órából, vagyis majdnem pontosan féltávnál járunk.
A mostani súlyrendszerrel és BoP-módosításokkal elég jónak tűnik a mezőny. Top 10-es indulást érő helyen Szabó Zsolt Dávid is, jelenleg kilencedik helyen a Zengő-pilóta.
Valami folyadék maradt a sikán végén a fal tövében, azt próbálják meg eltakarítani.
Gianni Morbidelli áll bele a falba a sikánnál, előtte Szabó Zsolt is elkapta kicsit a korlátot, lesz munka a Zengő-Cuprán is. Öt percet is alig ment le egyben.
Michelisz beelőzi az angolok korábbi világbajnokát, de a VW egyből visszaugrik az élre, növeli is az előnyét, 280 ezredre.
Amikor újraindul az időmérő.
Vagyis egy perc múlva.