A pénteki kizárás, majd szombat kora délutáni feladott futam után a második Slovakia Ring-i időmérőn a kvalifikáció mindhárom harmadában Michelisz Norbert volt a leggyorsabb, aki a szezonbeli harmadik pole pozícióját szerezte. A fordított rajtrácsos pole-t is magyar hozta el, a Zengő-pilóta Nagy Norbert kezdhet az élről a szombat esti futamon.
Szinte tökéletesen alakult a pénteki időmérő a Hyundaioknak a WTCR Slovakia Ring-i versenyhétvégéjén, ám a kvalifikáció után a négy dél-koreai autóból hármat, köztük Michelisz Norbertet is kizárták technikai hiba miatt. A hétvége első futamán Gabriele Tarquini gyenge rajt után mentett a pole-ból indulva a harmadik helyre, többi márkatársa viszont nem szerzett pontot, a futamot pedig Pepe Oriola nyerte, ő volt a szezonban a 10. futamgyőztes a WTCR-ben.
Szombat délután aztán újabb időmérővel folytatódott a program – a kvalifikáció első, 20 perces szakasza pedig egyből hozott is meglepetést, hiszen a 2017-es világbajnok Thed Björk egyből kiesett a Hyundaijal, ráadásul közelében sem volt a továbbjutást jelentő top 12-nek, de kiesett az összetett harmadik helyén álló Yann Ehrlacher is, aki csak a 13. helyről indulhat majd.
Ami a többieket illeti, Michelisz kezdett egyből a legjobb köridővel, mögötte csapattársa, Gabriele Tarquini, illetve a pénteken és szombaton is meglepetést okozó Aurélien Comte (Peugeot) és Fabrizio Giovanardi (Alfa Romeo) következtek a top 4-ben, de ahogy elértük az edzés felét, elkezdett gyorsulni a mezőny többi része is, az első futamot nyerő spanyol Oriola 38 ezredes különbséggel Michelisz elé is ugrott a Cuprával, de végül Michelisz az utolsó percben visszavette első helyét.
Továbbjutt Nagy Norbert is a Zengő Motorsport Cuprájával, nem is akármilyen idővel, az hatodik volt a fiatal magyar pilóta.
A szakasz egyébként rettentő szoros volt, az első 17 pilóta 1 másodpercen belül volt Michelisz mögött, de még a 21. Szabó Zsolt Dávid is csak 1,3 másodperccel maradt le.
A tízperces Q2-t is Michelisz kezdte a legjobb idővel, 3 tizeddel volt gyorsabb a peugeot-s Aurélien Comte-nál, pedig a magyar pilóta még hibázott is. Másodikra nem nagyon sikerült senkinek javítania, a legjobb öt közé így Michelisz, Comte, Filippi, Muller és a hondás Esteban Guerreiri jutottak,
Nagy Norbert pedig a 10. helyével megszerezte a fordított rajtrácsos pole-t az esti futamra.
Nagy első (fordított rajtrácsos) pole-ját szerezte a WTCR-ben, mint a kocsiból kiszállva elmondta, a legjobb körén picit rontott, de pont így lett jó, hiszen így zárt a 10. helyen.
A Q3-ban Guerrieri szinte ezredre azonos időt autózott, mint a Q2-ben, gyorsan kiderült, hogy nem az argentiné lesz a pole a Hondával. Némi meglepetésre a négyszeres világbajnok Yvan Muller egy hiba miatt Guerrieri mögé csúszott. Rontott Filippi is, ő a középső szektorban, amivel a három pilóta közül az utolsó helyre került. Comte 2:10,577-es ideje negyedikre azt jelentette, hogy Michelisznek egy nagyjából Q2-es idő elég a szezon harmadik pole pozíciójához.
Az első szektorban rontott ugyan egy kicsit, de másik két, hosszabb szektorban javított, így a két hungaroringi pole után Szlovákiában is az élről kezdhet.
Órákkal az időmérő vége után derült ki, hogy három Hondánál olyan turbóproblémát találtak a versenybírók, ami miatt pénteken kizárták Micheliszéket az időmérőről. Mivel a Honda megfellebbezte a döntést,ami Benjamin Lessennes, Tom Coronel és Esteban Guerrieri ellen szól, a második futamot az időmérő alapján tartják meg, de később büntethetik a pilótákat.
Szombaton 19 órától tartják a fordított rajtrácsos futamot, vasárnap 11.45-kor jön a főfutam a hétvégi program zárásaként.
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Q1 | Q2 | Q3 |
1. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:10,537 | 2:10,330 | 2:10,340 |
2. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 2:10,861 | 2:10,635 | 2:10,577 |
3. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,047 | 2:11,077 | 2:11,078 |
4. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:10,922 | 2:11,029 | 2:11,100 |
5. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | 2:10,711 | 2:10,932 | 2:11,631 |
6. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | 2:10,7106 | 2:11,101 | |
7. | 22 | Frédéric Vervisch | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | 2:11,030 | 2:11,101 | |
8. | 63 | Benjamin Lessennes | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,150 | 2:11,143 | |
9. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:11,115 | 2:11,150 | |
10. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 2:10,944 | 2:11,197 | |
11. | 23 | Nathanaël Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 2:11,089 | 2:11,255 | |
12. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 2:11,125 | 2:11,433 | |
13. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,186 | ||
14. | 31 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 2:11,198 | ||
15. | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 2:11,268 | ||
16. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 2:11,279 | ||
17. | 44 | Petr Fulín | Fulín Racing Academy | Cupra León TCR | 2:11,326 | ||
18. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,624 | ||
19. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:11,658 | ||
20. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 2:12,801 | ||
21. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 2:12,813 | ||
22. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 2:12,028 | ||
23. | 20 | Denis Dupont | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | 2:12,169 | ||
24. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:12,197 | ||
25. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:12,375 | ||
26. | 17 | Andrej Studenic | Brutal Fish Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:13,666 |