Ez az egyik legfontosabb győzelem a pályafutásomban
– így értékelte a szlovákiai WTCR-sikert, a 2018-as szezon első futamgyőzelmét Michelisz Norbert a győzelem után a kocsiból kiszállva. Érthető is, hiszen a pénteki időmérőn elért második helyét technikai hiba miatt törölték, őt pedig kizárták az időmérőről, úgyhogy nagyon nagy mélypontról kellett visszajönnie a Slovakia Ringen, és innen sikerült a csúcson zárnia azzal, hogy a hétvége legtöbb pontot érő versenyét megnyerte.
A szombat nagyon nehéz volt, feleségemmel, Johannával azt beszéltük, hogy lélektanilag nagyjából olyan volt, mint a katari hétvége 2017 végén, amikor fékhiba miatt ment el a vb-címre való esélyem az utolsó pillanatban. Úgy éreztem, hogy a kizárás már nem fog beleférni a bajnokság szempontjából, de a megnyert második időmérő sokat segített, hogy újra erőre kapjak, nagy lökést adott. A rajt, a futam, a jó tempó már csak ráadás volt, nagyon örülök ennek a hétvégének
– mondta a futamok után telefonon az Indexnek.
Nem is csoda, hiszen a hétvége első futama után az összetett hetedik helyén állt 47 pontos hátránnyal, a hétvége végére a pole-lal és a futamgyőzelemmel viszont feljött a harmadik helyre, és a hátrányát is alaposan ledolgozta, hiszen már csak 26 pontra jön csapattársa, az összetett első helyét átvevő Gabriele Tarquini mögött.
Előzetesen alálőtt az elvárásaival, nem számított arra, hogy ennyire jól megy majd a Hyundainak Szlovákiában, az is meglepte, hogy ennyivel jobbak voltak az Yvan Muller Racing kocsijainál, magukat várta inkább ugyanoda, ahol a francia pilóta csapata teljesített. Sokat jelentett viszont, hogy a Hyundai TCR-kocsiját fejlesztő csapat, a BRC Racing tavaly három napot is tesztelt a Slovakia Ringen, így rengeteg adatuk volt, ez volt az előnyük az YMR-rel szemben, és ez volt a minimális előnye a 2017-es tesztpilóta Tarquininek vele szemben a hétvége első napján.
A második időmérőtől kezdve viszont szinte minden ideálisan alakult. A fordított rajtrácsos futamon picit elmérték a beállítást, ezért az első másfél körben nem volt ideális a gumijaiban a nyomás, ezért indította elég későn a hajráját, de pont ettől lett tökéletes a kocsi a futam második felére, amikor igazán kellett, hogy jó gép legyen alatta, ennek köszönhetően jött fel a hetedik helyre.
Előzetesen egyébként arra számított, hogy Szlovákia után még közelebb lehet csapattársához, de Tarquininek nagy szerencséje volt, hogy őt nem zárták ki az első időmérőről, és nyerni tudott azon a futamon, amin Michelisz egy pontot sem szerzett. „Azzal viszont, hogy nagyjából maradt köztünk a különbség, viszont Tarquini élre állt az összetettben, az én bajnoki esélyeim is megnőttek.”
A vasárnapi főfutam rajtja után Michelisz mögé odaért az az Yvan Muller, akivel több komoly csatája is volt már a szezonban, de amint a biztonsági autó távozásával újra versenyezhetni kezdtek, Muller kiesett, amikor leesett a bal első kereke. „Nem nagyon foglalkoztam azzal, hogy ő van mögöttem, ilyenkor csak előre kell figyelni. A rádióban persze bemondták, hogy Muller jön mögöttem, de a stratégiámat nem befolyásolta. Amikor kiesett, még sajnáltam is” – tért ki a rivalizálásukra.
A pénteki időmérős kizárásról is kérdeztük Micheliszt, aki elárult a hiba pontos okát: nem kell óriási csalásra gondolni, nála, illetve az Yvan Muller Racing két Hyundaiában is pillanatokra lépte túl a turbó teljesítménye a megengedett értékhatárt, ráadásul ez nem is gyors körön történt, de vétettek a szabályok ellen, ezért sajnos jogos volt a kizárás. Három Hondát hasonló okból vizsgálnak, a Boutsen Ginion és a Münnich Motorsport viszont megfellebbezte az eredményeket, így a második és harmadik futam, illetve a második időmérő eredménye még nem végleges, a második futamon Michelisz további pontokat is szerezhet.
Ez viszont már csak ősszel következik majd, a WTCR szeptember végéig szünetel. Ezt az időt a pihenésre használja majd Michelisz, bár kifejezetten fáradtnak nem érzi magát,
Ha lenne futam a jövő héten is, kérdés nélkül mennék
– felelte eltökélten.
Michelisz pénteken extra kalandot is bevállalt, mivel a WTCR mezőnye együtt indult a hétvégén a kamion Eb versenyzőivel, beült a kétszeres kamion Európa-bajnok Kiss Norbert Mercedesébe.
"Nem sokan tudják, hogy amíg nagyon jó barátom, a fiatalon repülőbalesetben meghalt Szobi Balázs versenyzett kamionnal, addig többször is elkísértem tesztelni, és én is vezettem úgy 50-60 km-t egy versenykamiont. Nagyon élveztem. Versenyre is régóta terveztem ellátogatni, így most, hogy helyben volt, végre sikerült.