Jelen állás szerint még maradna 10 pont előnye a harmadik, mindent eldöntő futamra. Michelisz máris 5 helyet javított az újrarajt után, és még van kraft benne, megszállottként, de hibátlanul megy eddig az újraindítás óta.
A biztonsági autó mögött fejezik be a verseny, nem fog változni a sorrend. Guerrieri az élen, Muller a hatodik (ami után már nem lehet bajnok), Michelisz a nyolcadik.
Guerrieri ezzel elveszti a gondosan kiautózott előnyét az élen, és teljesen összeáll majd a mezőny, de valószínűleg így is érnek be a biztonsági autó mögött, nem lesz már újabb rajt.
Olaj került a pályára, ezért küldték be a SC-t.
A bajnokság második helyezettje, Esteban Guerrieri vezeti az eső miatt majdnem egy órára megszakított futamot, mögötte viszont már nem a csapattárs Girolami, hanem Azcona jön, igaz, 10 másodperc hátránnyal. Girolami a dobogóról is lecsúszott, Kristoffersson is megelőzte.
Muller továbbra is a hatodik, Michelisz pedig Muller unokaöccsével, egyben csapattársával, Yann Ehrlacher-vel harcol.
Már a negyedik helyen a VW-pilóta, és a cuprás Mikel Azconával együtt erősen támadják a második helyezett Girolamit, aki lassított tempóval védi az élen haladó Esteban Guerrierit.
A volkswagenes Johan Kristoffersson előzte meg Mullert, akinek minden pontra szüksége lenne ahhoz, hogy maradjon matematikai esélye a bajnoki címre az utolsó futamra is. Michelisz tartja a nyolcadik helyét, óvatosan közelít a két Lynk & Co, Muller és Yann Ehrlacher felé, nehogy baj legyen - alighanem ez a nyolcadik hely is elég most neki.
Jelen állás szerint még maradna 10 pont előnye a harmadik, mindent eldöntő futamra. Michelisz máris 5 helyet javított az újrarajt után, és még van kraft benne, megszállottként, de hibátlanul megy eddig az újraindítás óta.
És a csapattárs Augusto Farfustól is számíthat még egy elengedésre, de az előtte haladók közül több pilótánál is gyorsabb jelenleg, a különbségek pedig nem nagyon. De ne feledjük, a cél az, hogy ne sérüljön meg az autója.
Közben már Esteban Guerrieri vezet, Muller továbbra is az ötödik.
A két Honda még nem cserélt helyet az élen, Muller továbbra is az 5., Michelisz a 13. helyről próbál majd feljebb kerülni.
Több pilóta is a látási viszonyokra panaszkodik a sötét, az eső és a felvert pára együttállása miatt. A safety car továbbra is a mezőny előtt, de a kör végén átadja a terepet a versenynek. Közben 11 körre nőtt a futam távja a biztonsági autós felvezetés miatt.
Muller az ötödik, Guerrieri saját csapattársa mögött második, ők a biztonsági autó távozásával azonnal helyet cserélnek majd.
De amit kimegy a safety car, a két argentin helyet fog majd cserélni, hogy növeljék a Michelisz mögött 27 pontos hátránnyal álló Guerrieri bajnoki esélyeit. Ha jól számolok, Michelisz a 13. most a sorban, de ahogy elindulnak, könnyebb lesz kivenni.
Vagyis nem lesz külön rajtprocedúra, elindulnak, és az már majd bele is számít a versenybe. Még három perc.
Az első kör után megszakított második futam indul majd újra, az első körtől számolják tovább majd a versenyt.
Hiába szerelte meg a Hyundai Nicky Catsburg kocsiját, mivel azt úgy vontatták be a garázsig, nem állhat oda az újrarajthoz, hiszen külső segítséget vett igénybe. A harmadik futamra viszont simán mehet.
Helyi idő szerint 19.19-kor lesz az újrarajt előtti felvezetőkör, ez magyar idő szerint 12.19, közeledünk hozzá.
Az már biztos, hogy csúszni fog a harmadik futam indítása, és az is eldőlt, hogy már ez is esti futam lesz, a reflektorok égnek, ami egyébként nem jó hír senkinek, mert a kocsik által felvert víz és a reflektorok nem jó barátok, sem a pilóták, sem a nézők nem láthatnak majd sokat.
Lassan közeledhetünk az újraindításhoz, és akkor az is kiderül, milyen sorrendben folytatjuk. Michelisz kocsija jelenleg az előbb felvázolthoz képest jobb helyen van, ha minden igaz, a 14., de még érkeznek a boxból autók hamarosan. Tassi Attila például már a motort túráztatja, de Nicky Catsburg és Gabriele Tarquini is már az autójában ülve várja a folytatást. A Lynk & Co továbbra is dolgozik Andy Priaulx autóján, ahogy az eső is rendületlenül esik.
A Hyundainál zajlik nagy munka Nicky Catsburg kocsiján, de szerelik Gabriele Tarquini autóját is, ahogy a Lynk & Cónál is dolgoznak Andy Priaulx versenygépén.
Megvan a rajtsorrend terve: a piros zászló előtti utolsó teljesített szektorban érvényes sorrend alapján folytathatják, ez rossz hír, ugyanis az idők alapján a bajnokság második helyén 27 pontos hátránnyal álló Esteban Guerrieri az első, Yvan Muller a 13., Michelisz viszont a mezőny utolsó harmadában, az első húszon kívül.
Nicky Catsburg lökte ki a franciát, aki szerint Catsburg szabályosan vadászott rá, többször is megpróbálta eltalálni, ami végül sikerült is neki. Catsburg kocsija (Tarquiniével együtt) a Hyundai garázsa előtt áll, Mullerén a rajtrácson dolgoznak jelenleg.
A holland azt mondta, hogy megcsúszott alatta a kocsi, nem tudta megállítani, így találta el oldalról. Sajnálja és megérti Muller frusztráltságát, de nem volt szándékos az ütközés.
Elferdült a felfüggesztése, de a KCMG szerelői nem is dolgoznak az autóján, úgyhogy talán nem akkora a baj. Tassi azt mondta, remekül kapta el a rajtot, ha lett volna még két kanyar, akár az élre is állhatott volna, de meglökték hátulról.
Az élen haladó pilóták előtt, őt ugyanis két másik versenyzővel együtt még a vonalon áthaladás előtt megfogott a piros zászló. Nekik sem mindegy, hogy honnan kezdhetik majd meg a futamot. Az eső közben szakadatlanul zuhog.
Nem mindegy, hogy pontosan mikor jeleztek piros zászlóval.
A Hyundainál Gabriele Tarquini, a Hondánál Tassi Attila, a Lynk & Cónál Andy Priaulx autóját szerelik, Tassi ki is szállt a kocsiból a garázs előtt. Jó pár perc lesz, mire újraindítják a futamot egy új rajttal, meglátjuk, milyen sorrenddel.
Nicky Catsburg, Michelisz csapattársának a kocsiját úgy vontatták be a jobb eleje sérült, lehet, hogy nála a harmadik futamos indulás képzelhető már csak el.
Jelenleg zajlik az általános kerékcsere a rajtrácson, a pályán pedig a törmeléket takarítják.
Túl nagy az eső a vegyes gumiválasztáshoz, alig bírtak a pályán maradni a pilóták, Michelisz Norbert is kicsúszott az esőben. Ez önmagában is baj, az viszont pláne, hogy a bajnokság második helyezettje, Esteban Guerrieri állt az élre a rajt után szinte azonnal, az argentin remekül kapta el az indulást.
Ez nem Michelisznek kedvez.
Thed Björk ki is jött kerékcserére a felvezetőkör végén, négy esőgumira vált, ő az egyetlen az esélyesek közül, aki közvetlenül a rajt előtt változtatott, de agy tett a két szabadkártyás maláj pilóta is a Hyundainál.
Végül Muller is esőgumikra váltott, Michelisz és Guerrieri maradtak vegyesen a jelek szerint.
A Cuprát vezető spanyol, Mikel Azcona, mindenki más vagy előre, vagy hátra két esőgumit rakatott.
Frédéric Vervisch Audija a rajtrácson ragadt, top 10-es indulást bukik ezzel a belga, most próbálják betolni a kocsit a szerelői a garázsok elé, hátha a boxutcából el tud majd rajtolni.
Elöl száraz, hátul esőgumikat rakott fel Yvan Muller, és a gyanú szerint még elég sokan a mezőnyből, de ezzel lehet, hogy túl nagy kockázatot vállaltak, mintha most jobban esne, mint három órája.