Korábbi éljátékosok és üzleti szereplők egy húszpontos szakmai programmal hoznának megnyugvást a hazai teniszéletbe. A program megvalósítása viszont új vezetést is feltételez a Magyar Tenisz Szövetségben.
Hamar Gábor, a Budai Tenisz Centrum egyik alapítója, azt nyilatkozta a Nemzeti Sportnak, hogy átláthatóbb működésre és új programokra van szükség. Szerinte a jelenlegi vezetőséggel elképzelhetetlen a béke és a transzparens működés, ezért készítettek egy szakmai tervezetet.
A programot többek között Fucsovics Márton, Babos Tímea, Sávolt Attila, Temesvári Andrea, Markovits László és Taróczy Balázs is támogatja.
Hamar azt mondta, a tenisz nem veszítené el a támogatását akkor sem, ha nem politikusa vezetné a szövetséget. (A jelenlegi elnök, Szűcs Lajos a Fidesz politikusa.)
A Magyar Tenisz Szövetség ellen több eljárás is folyik. A sportot felügyelő Emberi Erőforrások Minisztériuma több verseny közbeszerzését vizsgálja, míg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hűtlen kezelés miatt folytat nyomozást.
A 20 PONTOS PROGRAMTERVEZET
1. A jelenleg legmagasabban jegyzett két éljátékosunk (Babos Tímea és Fucsovics Márton) újra vállalná a válogatottbeli szereplést (Davis- és Fed-kupa), valamint ismét széleskörűen együttműködne az MTSZ-szel, amely a 2020-as tokiói olimpiai részvétel, illetve a magyar tenisz következő évekbeli pénzügyi támogatottsága szempontjából is kulcsfontosságú.
2. Az MTSZ új vezetősége átlátható rendszerben, előre lefektetett elvárások mentén és konkrét időintervallumokkal kötne profi szerződést a világranglista-helyezéssel rendelkező felnőtt éljátékosokkal.
3. Az MTSZ új vezetősége a pénzügyi támogatások mértékében nem tenne különbséget a NEK keretein belül, illetve a saját edzőjükkel, klubjukkal készülő „A” keretes korosztályos válogatott játékosok között. A korosztályos válogatott versenyzőkkel a felnőttekhez hasonlóan átlátható megállapodásokat kötne az MTSZ új vezetősége.
4. Az MTSZ új vezetősége újradefiniálná a Nemzeti Edzésközpont szerepét és működését. A NEK „klubként” történő működése (teniszakadémiai funkciója) megszűnne. Infrastruktúráját az új vezetőség kedvezményes áron tenné elérhetővé a klubok, nevelőműhelyek számára versenyrendezésre, csapatbajnokságokra és időszakos felkészülésre.
5. A nagy nemzetközi versenyek rendezésére alkalmas jövőbeni teniszközpont beruházása kapcsán a kormány első számú együttműködő partnere ismét az MTSZ lenne a Vasas Sport Club önkéntes visszalépése révén.
6. Az MTSZ új vezetősége a szakmai bizottságok bevonásával egy új nevelési-ösztönző programot dolgozna ki annak érdekében, hogy a nevelőműhelyek és nevelőszakemberek erkölcsileg és pénzügyileg is meg legyenek becsülve, amennyiben közös döntés értelmében a nevelt játékosuk átkerül az MTSZ válogatott programjába.
7. Az MTSZ új vezetősége normatív alapú támogatási rendszert vezetne be a klubok, nevelőműhelyek számára. Ennek keretein belül minden huszonötödik korosztályos versenyengedéllyel (U12-U18) rendelkező és legalább évi tíz versenyen induló sportoló után automatikusan évi 2.5 millió forint támogatást nyújtana az adott klub, nevelőműhely számára. 25 főt meghaladó létszámnál minden további játékos után évi 100 000 forint értékű támogatás járna.
8. Az MTSZ új vezetősége a jelenlegi 43 millió forint helyett duplájára emelné a szakmai programok (Sport XXI és Együtt a pályán) éves támogatási keretösszegét.
9. Az MTSZ új vezetősége központilag eltörölné a nevezési díjakat valamennyi play&stay és U12-es versenyen, s ezzel párhuzamosan kompenzálná a versenyrendezőket.
10. Az MTSZ új vezetősége transzparens módon számolna be az elnökség munkájáról, az MTSZ hivatalos felületein 48 órán belül összefoglaló anyag közzétételével.
11. Az MTSZ új vezetősége demokratikusabbá tenné az alapszabály közgyűlésre vonatkozó pontjait. Ennek értelmében nem kötné előzetes regisztrációhoz a közgyűlésen való részvételt, a közgyűlésen pedig nem csak azok a személyek szólalhatnának fel, akik szavazati joggal rendelkeznek.
12. Az MTSZ új vezetősége ténylegesen működő szakbizottságokat állítana fel, figyelembe véve a fővárosi és vidéki klubok, műhelyek arányos képviseletét. A bizottságok munkájának előkészítő anyagai, illetve a meghozott döntései 48 órán belül az MTSZ hivatalos felületein lennének közzé téve. Ezen szakbizottságok (pl. szakmai bizottság, utánpótlásért felelős bizottság, élversenyzői bizottság, edzői bizottság) az elnökség által biztosított pénzügyi keretet figyelembe véve önálló döntési jogkörrel rendelkeznének.
13. Az MTSZ új vezetősége szakmai programot hívna életre a vidéki tenisz felzárkóztatása érdekében.
14. Az MTSZ új vezetése a Testnevelési Egyetemmel, illetve az Eszterházy Károly Egyetemmel fennálló együttműködés mellett saját, MTSZ-licensz edzőképzést, illetve továbbképzést indítana, és díjmentes konferencia-részvételt garantálna az MTSZ-licenszet megszerző és azzal rendelkező eredményes korosztályos játékosok (ranglista 1-20. hely) felkészítő edzői számára.
15. Az MTSZ új vezetősége megreformálná a felnőtt és korosztályos versenyek teljes feltételrendszerét, illetve átalakítaná a jelenlegi csapatbajnoki rendszert. Az eredményesen szereplő csapatok a befizetett játékengedélyek arányos részét, az elért helyezésüknek megfelelően támogatás formájában megkapnák.
16. Az MTSZ új vezetősége újragondolná és fejlesztené a 10 év alatti korosztályok szakmai programjait (jelenleg: iskolatenisz és play&stay).
17. Az MTSZ új vezetősége a jelenleginél jóval komolyabb hangsúlyt helyezne az amatőr, a szenior, a kerekesszékes és a strandtenisz szakágakra, illetve azok fejlesztésére.
18. Az MTSZ új vezetősége a jelenleginél jóval komolyabb hangsúlyt fektetne bíróképzésre, illetve ezeknek a szakembereknek az erkölcsi és pénzügyi megbecsülésére.
19. Az MTSZ új vezetősége szakmai együttműködéseket kötne neves külföldi sportszervezetekkel, akadémiákkal, illetve szövetségekkel, segítve a válogatott játékosok felkészülését, illetve a szakmai továbbképzéseket.
20. A korábbi legendák, sikeres élversenyzők aktív szerepet vállalnák az MTSZ működésében