Index Vakbarát Hírportál

Ki ne akarna álomállást?

2012. november 5., hétfő 13:23

A világ legjobb állása kampányt 2009-ben találta ki az ausztrál Queensland turisztikai iroda, a munkára jelentkező vállalta, hogy egy sokmillió dolláros villában lakik hat hónapon keresztül, bejárja Hamilton szigetet, ellenőrzi a korallzátony állapotát és élményeiről blogol, videókat tölt fel és fotóalbumokat készít. Mindezért elég nagy fizetést, havi 150 ezer ausztrál dollárt is ígértek.

A jelentkezéshez videót kellett készíteni a jelentkezőnek, akkora volt az érdeklődés, hogy két nap után teljesen leállt az oldal. Összesen 34 ezer jelentkezés futott be kétszáz különböző országból, végül a 34 éves Ben Southall nyerte az állást. Ben Southall hat hónapot töltött a szigeten, minden nap hullafáradtan dőlt az ágyába, elhagyta a barátnője, ráadásul egy mérges medúza is megcsípte, napokig életveszélyben volt. Akkora publicitást kapott az egész kampány, hogy rengeteg tévéműsorban kellett szerepelnie, újságírók hívogatták folyamatosan. Idén áprilisban azt nyilatkozta, hogy már nem is vállalta volna.

A kampány hatalmas publicitást kapott, több mint 200 millió dolláros volt az értéke a queenslandi turisztikai hivatal számára, a reklámügynökség díjat nyert a Cannes-i nemzetközi reklámfesztiválon, a BBC dokumentumfilmet készített a döntőről. Az ausztrál idegenforgalmi hivatal viszonylag kis pénzből hatalmas kampányt csinált a turistaközpontnak, nem csoda, hogy nagyon sok követője akadt a világban és itthon is. Turisztikai irodák egymás után tettek fel hasonló hirdetéseket, melyekben luxuskörülmények között kellett lakni néhány hónapig és persze blogolni kellett róla. Ezek azonban már nem voltak olyan széles körben elterjedtek, mint az első.

Követők is akadtak

Magyarországon is indultak ilyen kampányok, az egyik legismertebb a 2011-ben indult Világ második legjobb állása című kampány. Ezt a Tensi utazási iroda indította, a nyertes Gyémánt Balázs féléven át havonta egy különleges utazáson vehetett részt, ebben európai városlátogatások, mauritiusi utazás, Földközi-tengeri hajóút is szerepelt. Kétszáz jelentkezőből választották ki a nyertest, akinek tesztelnie kellett az utakat videókon és blogban.

Egy kisebb szabású kampányt indított a Körös-szögi Területfejlesztési Nonprofit Kft. Tavaly két fiatalnak egy hónapig kellett a szarvasi szállodákat járnia, részt vennie a különböző turisztikai programokon és beszámolni élményeikről. Hetente más szállodában laktak, bruttó félmillió forintos fizetést kaptak.

Legutóbb a Bónusz Brigád indított Álommeló címen ilyen kampányt, a nyertesnek egy éven keresztül kell tesztelnie a cég által árult szolgáltatásokat, havi négyszázezer forintért, kap mellé havi ötszázezer forint értékű bónuszokat, egy MacBook Pro laptopot és egy iPhone 5 mobilt. Cserébe hetente legalább három videót kell feltöltenie a tesztelt szolgáltatásokról. Az állásra az ilyen hirdetéseknél megszokott módon, egy videóval lehet jelentkezni és jövő áprilistól lehet munkába állni.

Rovatok