Index Vakbarát Hírportál

Köhögve indult a GTA V online része

2013. október 2., szerda 11:43

Ahogy sejteni lehetett, a Grand Theft Auto V internetes játékmódjának indulása nem volt zökkenőmentes. Bár néhány szerencsés gond nélkül bejutott, és simán játszott minden idők legjobban fogyó, milliárdos forgalmat bonyolító, legdrágábban elkészülő, és nem utolsósorban legjobban értékelt programjával, a játékosok nagy része világszerte arra panaszkodott, hogy minimum rengeteget, néha akár húsz percet kell várni a bejutásra, de volt, akinek már a játékos által irányított karakter megalkotásánál letérdelt a rendszer.

Természetesen egy ekkora játékosbázissal rendelkező programnál nem meglepő, hogy a szerverek nem bírják a terhelést. A közelmúltban szinte minden nagyobb játéknál tapasztalhattunk hasonlókat, a Diablo 3 vagy a World of Warcraft aktuális részénél is akadtak gondok, az Electronic Arts internetes szerepjátékkal és erős netes játékmóddal rendelkező lövöldözős játéknál is futott már bele hasonlóba. A számítógépes rendszerek alultervezése persze nem kizárólag a játékvilág sajátja: szinte bármilyen, internetes szerverkapacitást igénylő szolgáltatásnál előfordulhat, hogy a túl nagy érdeklődés megborítja a rendszert.

A megoldás egyszerűnek látszik: az eredeti tervekben szereplő szervermennyiség megduplázásával kivédhető lenne az ilyen probléma. A baj csak az, hogy a kezdeti hatalmas érdeklődés általában hamar kezelhetőbb méretekre esik vissza, a játékkiadók pedig inkább erre optimalizálnak még akkor is, ha némi presztízsveszteség éri őket a nyitáskor tapasztalható nehézségek miatt. Persze manapság már nem olyan nagy dolog szerverkapacitást szerezni internetes szolgáltatások alá, például az itthon főleg a digitális könyváruházáról ismert Amazon is ebből szerzi bevételének tekintélyes részét. Van azonban egy kis különbség aközött, amikor valaki egy generalizálható tevékenységhez igényel szervert (például egy cég felhőalapú adattároló rendszeréhez, vagy egy webshop üzemeltetéséhez), vagy egy olyan különleges folyamatokat és eljárásokat igénylő valamihez, mint az egyszerre milliók által ostromolt GTA V.

Ugyanakkor külön vonalat képvisel az eseményekben, hogy a játékhoz kiadott javítócsomag hamarabb jelent meg a Microsoft konzolján, az Xbox 360-on mint a Sony Playstation 3 nevű gépén. Bár a Rockstar, a GTA V fejlesztője a cég hivatalos Twitter-csatornáján azt írta, hogy a frissítések élesítése a konzolgyártókon múlt. A kapcsolódási problémákkal kapcsolatban még kedden annyit közöltek ugyanitt, hogy már dolgoznak a probléma megoldásán, de hogy ez pontosan mit jelent, nem tudni.

Rovatok