David Axe haditechnikával foglalkozó újságíró saját blogján kérdezte az F–35 Joint Strike Fighter berepülőpilótáját egy januári gyakorlatról, amiben a kétüléses F–16D ellen repült. Az F–16D-t még negyven évvel fejlesztették ki, ennek ellenére a kilencvenes évek közepén gyártott széria közelharcban legyőzte az utódjának szánt F–35-öt.
A cikkből az is kiderül, hogy az F–35 tiszta volt, azaz a felszerelése teszthez készült, nem vitt semmilyen fegyverzetet szárnyai alatt vagy máshol. Az F–16-oson viszont üzemanyag-póttartályok voltak, amik elvileg kicsit rontják a gép aerodinamikáját.
A gyakorlatban viszont kiderült, hogy az F–35-ös még így is rosszabbul teljesített: folyamatosan lassabban repült, és lomhán manőverezett, nem tudta befogni az F–16-ost. A pilóta szerint nem segített a high-tech bukósisak sem, ami a pilóta elé vetített fontos részleteket. „A bukósisak túl nagy a belső térhez képest, nem lehet jól a repülőgép mögé látni” – ezért nem tudta szemmel követni az F–16-ost a közelharcban.
A sajtóban évek óta keringenek hírek arról, hogy az F–35-ös balul sikerült repülőgép, ami rossz ötleten alapul. Most egy pilóta is megerősítette ezt kicsit.