Saját telekocsi-szolgáltatással kísérletezik a Waze, a Google által korábban felvásárolt, világszerte népszerű navigációs app. A Waze Carpoolt egyelőre csak San Franciscóban tesztelik meghívásos rendszerben, de ha bejön, a Google egy csapásra az Uber és a Lyft hasonló telekocsis szolgáltatásainak közvetlen vetélytársává válhat.
A Waze alapszolgáltatása is a közösségre alapul, a felhasználók hozzájárulása tartják percre készen az utazási információkat. Az új telekocsis szolgáltatás ezt vinné tovább annyival, hogy a felhasználókat igény szerint össze is szervezné egy kocsiba, hogy a költségeket megosztva tudjanak ingázni, és kevesebb autó legyen a városi utakon.
Az ötlet nyilván nem új, a Waze az egész koordinációját és a kommunikációt könnyítené meg, és a fizetés is automatikusan zajlana. A cég a felhasználók otthoni és munkahelyi címei alapján kötné össze azokat, akik nagyjából azonos útvonalon ingáznak. A sofőrök az alapszolgáltatást is nyújtó Waze appot használnák továbbra is, aki pedig beugrana valakinek a kocsijába, az új Waze Rider appon keresztül foglalhat.
A Google telekocsis szárpróbálgatására már csak azért is érdemes odafigyelni, mert közben egyre előrehaladottabb állapotba kerül a cég önvezető autós technológiája, márpedig a közösségi fuvarozás és az autonóm autók jövője egyre inkább közeledik egymáshoz. Korábbi hírek szerint az Uber és a Tesla is közös önvezető flottát tervez, a szintén az önvezető autók piaca felé kacsintgató Apple pedig épp múlt héten fektetett óriási összeget a kínai Didi Chuxing közösségi fuvarszolgáltatásba.