Olvasóink jelezték, hogy megint nem működnek az OTP Bank internetes szolgáltatásai (OTP Direkt), van aki reggel, délelőtt óta nem tud belépni a felhasználói fiókjába, vagy ha sikerül is belépni, nem működnek a funkciók, nem jönnek az ellenőrző sms-ek. Van, akinek egyáltalán nem is tölt be a honlap, a mobil app-ok sem működnek, az internetes bankkártyás fizetés is akadozik, csakúgy, mint egy hónapja.
Telefonos érdeklődésünkre az ügyfélszolgálaton megerősítették, hogy valóban gondokkal küzdenek, az ügyintéző úgy fogalmazott, “részleges leállás” van, tudnak róla és dolgoznak a szolgáltatás helyreállításán. Arra, hogy mennyi időbe telhet, mire újra működik minden, nem tudott válaszolni, mindenesetre optimistán azt mondta, remélhetőleg még ma visszatérnek a rendes kerékvágásba.
A leállás hátterében több dolog állhat, az is lehet, hogy az elektronikus rendszerük utóbbi időben végrehajtott verzióváltása és a nyáron bejelentett AXA-integráció – azaz az átvett AXA Bankos ügyfelek most zajló migrációja – akadhatott össze. Mivel több ezer új ügyfélről van szó, elképzelhető, hogy ezek miatt terhelődött le az OTP amúgy sem teljesen tökéletes rendszere.
Egy hónappal ezelőtt is volt egy nagyobb OTP leállás, akkor legalább öt órán át nem ment semmiféle netes tranzakció, de volt aki egész nap nem tudta elérni a bank elektronikus szolgáltatásait.
Frissítés, 14.25: az OTP Facebook-oldalán a legfrissebb (október 27-i) poszt alatti panaszkodó kommentek közt az OTP azt közölte, hogy "Technikai okok miatt, rövid időre csak a webshop és a Smartbank szolgáltatás érhető el, az internetbank egyéb felületei nem. Kérjük, ha halaszthatatlan utalást szeretnél teljesíteni, használd a Smartbank felületet, vagy fáradj be fiókjaink egyikébe. Az okozott kellemetlenségért elnézésedet kérjük." // A frissítés frissítése: időközben külön posztot szenteltek a leállásnak. Hogy mikor áll helyre a rendes működés, továbbra sincs infó. Az ügyfelek közben arra panaszkodnak, hogy a Smartbank applikáció sem működik úgy ahogy kellene.
Frissítés 15.20: mostanra a bank online belépőoldalára is kikerült egy rövid üzenet:
"Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az OTPdirekt szolgáltatás részlegesen érhető el. Törekszünk arra, hogy minél rövidebb idő alatt helyreállítsuk a rendszerek működését, ezen szakértő kollégáink nagy erőkkel dolgoznak. Köszönjük szíves türelmét és megértését!"
Frissítés 15.46: olvasónk, Ferenc küldte az alábbi screenshotot, ami azt a pillanatot örökíti meg, amint a DigiTV számlabefizető oldala próbálja használni az OTP rendszerét:
A Hvg.hu szerint az OTP után leállt a CIB bank mobilon és neten pénteken.
A bank internetes belépési oldalán a következő szöveg fogadta a látogatókat: "Ezúton tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a CIB Internet Bank szolgáltatásunk - előre nem látható technikai okból - jelenleg nem elérhető. A felmerült hiba elhárításán szakembereink dolgoznak. Megértésüket és türelmüket köszönjük."
A CIB internetbankja és mobilbanki alkalmazása rövid idő után helyreállt.