Három héttel az után, hogy egy MiG–29-est vesztettek el, egy újabb, a Földközi-tengeren állomásozó Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozóhoz tartozó orosz vadászgépet ért baleset. Ezúttal egy Szu–33-as csapódott a tengerbe azt követően, hogy a hajó leszállófedélzetén elszakadt a gép lefékezését intéző kábel.
Kiválóan mutatja a Kuznyecovval kapcsolatos aggodalmak és kritikák megalapozottságát, hogy a másik gép is a kábelrendszer miatt tört össze, bár akkor csak közvetett ok-okozati összefüggés volt. A MiG–29-es nem szállhatott le, mert a hajó szerelői épp javították a meghibásodott kábelrendszert, és amíg ott körözött fent, mindkét hajtóműve meghibásodott. A pilóta mindkét balesetben még idejében katapultált, így személyi sérülés nem történt.
Az, hogy egy háborús övezetbe gépeket küldő repülőgép-hordozó ilyen rövid idő alatt két gépet is elveszít, nem olyan kirívó dolog, a nagy probléma inkább az, hogy ugyanaz az alrendszer okozta mindkét balesetet. A Kuznyecov kritikus hangok szerint amúgy is szinte teljesen alkalmatlan a feladatra. Egyebek mellett már csak azért sem, mert a gépeknek katapultrendszer híján az ideálisnál kevesebb üzemanyaggal és fegyverzettel kell elindulniuk ahhoz, hogy a fedélzet végén lévő dobbantó után a levegőben maradjanak, és ne zuhanjanak le azonnal.
A pletykák szerint a Kuznyecovot valójában tisztán propagandacéllal vezényelték a szíriai akció támogatására, katonai jelentősége nem sok van, tekintve hogy az oroszok környékbeli repterekről és bázisokról is képesek csapásmérő gépeket indítani. Egy másik indok szerint a hajó tulajdonképpen egy utolsó felmérésen vesz részt azelőtt, hogy egy újabb felújítási körben új felszerelést kapna.