Mindenki arra számított, hogy a Cambridge Analytica adatlopási botránya – amelynek során az adatelemző cég több tízmillió facebookozó személyes adataival élt vissza – annyira megrázza majd a közösségi oldalt, hogy annak a látogatottságra is drámai hatása lesz.
Röviden: nem lett. Hosszabban: a Facebook népszerűsége nem csökkent, hanem növekedett. És ezt nem az oldal tulajdonosai állítják, hanem az olyan neves befektetési bankok, mint a Goldman Sachs és a Deutsche Bank.
A Cambridge Analytica botrány a Facebook történetének legsúlyosabb fiaskója volt, de úgy látszik, ez nem befolyásolta a normál ügymenetet. A Facebook törlésére felszólító #deletefacebook kampány láthatóan nem ért célt.
A hirdetők kimondottan elégedettek az új fejleményekkel:
Tisztában vagyunk vele, hogy ezek az adatok a platformok közötti elérést mutatják, nem kizárólag a Facebookot, de úgy véljük, hogy megszabadulnak a hamis profiloktól. Úgy gondoljuk, ez jó indikátora annak, hogy a Facebook-reklámok elérése a jövőben tovább nőhet.
– nyilatkozta a Deutsche Bank az ügy kapcsán.
Az új fejlemények, valamint a Facebook azóta helyreállt részvényárfolyama azt tükrözik, hogy alaptalanok voltak az arról szóló elemzések, hogy az emberek bizalma végképp megrendült a Facebookban, és március óta zuhanórepülésben vannak. Christopher Wylie ekkor hozta nyilvánosságra, hogy a Cambridge Analytica adatelemző cég 87 millió Facebook-felhasználó személyes adataival élt vissza. Azóta folyamatosan potyognak ki a csontvázak a szekrényből.
Az új eredmények ismeretében Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója magabiztosabban nyilatkozhat a héten, amikor az Európai Unió törvényhozóival tartott meghallgatásra megy. Álhírekről, adatvédelemről és az Európai Parlament szabályozási gyakorlatáról fogják kérdezni.