Döcög a Telekom önkiszolgáló rendszere
Máig kapunk olvasói panaszokat arról, hogy nem működik a Magyar Telekom online önkiszolgáló ügyfélszolgálata, és a saját előfizetésünkkel is ugyanezt tapasztaljuk. Szeretnénk kezelni az díjcsomagokat, befizetni a számlákat, de egy hibaüzenet azonnal átdob minket a rendszer az alábbi oldalra, azzal a szöveggel, hogy inkább utaljunk pénzt a bankszámlánkról, vagy látogassuk meg a Telekom egyik üzletét.
Ez az üzenet csak azoknak az ügyfeleknek jelenik meg a Telekom honlapján, akik - még nem tudják elérni az online önkiszolgáló felületet, és mint megtudtuk, csakis a vezetékes szolgáltatások kapcsán.
A helyzet pikantériája, hogy a Telekom több mint másfél éve, 2013 áprilisában kezdte el modernizálni az ügyfélkapcsolati és számlázási rendszereit. „Sajnos az előrejelzésünkhöz képest csúszott az átállás” – ismerte el a Telekom. „Most ott tartunk, hogy a vezetékes szolgáltatásokat igénybe vevő előfizetők túlnyomó többségét már az új rendszer szolgálja ki, és
napról napra egyre több ügyfél kerül át ebbe a körbe.
A hiba egyébként csak az online önkiszolgáló felületet érinti, bár szerintünk ez pont elég indok, hogy felháborodjunk. Ezzel a szolgáltatással tudjuk elkerülni a Telekom-boltba rohangálást, és hogy a telefonos ügyfélszolgálat várakoztató zenéjével szórakoztassuk magunkat. A Telekom mindenesetre az érintett ügyfelek türelmét és megértését kéri.
Bár ez egy csöppet sem javít az ügyfelek helyzetén, némi magyarázatot ad arra, hogy mi történik az átállás hátterében. Iparági kiállításokon, fórumokon hallottunk olyan beszámolókat (más távközlési cégekkel kapcsoltban, a Telekom esetétől teljesen függetlenül), hogy iszonyú profi világcégek is belefutottak hasonló nehézségekbe. Akkorákba is, hogy fél év munka után inkább visszacsináltak mindent. Több millió előfizető adatával nem lehet játszani, a legkisebb információmorzsa sem veszhet el, mert annak már mi is láthatjuk a kárát.