Őrület, nem megy a Telenor a metróban!
További Cellanapló cikkek
- Eddig nem látott funkcióval debütálhatnak a Samsung jövő évi csúcskészülékei
- Rajongóknak szinte kötelező: szó szerint varázslatos lett a Harry Potter-telefon
- Máris befutott az Android 16 első előzetes kiadása
- Megállíthatatlan hegyomlásként zúdul ránk az Asus új telefonja
- Ár-érték arányban komolyan odarakja magát a Xiaomi új telefonja
Hetek, sőt, hónapok óta használhatatlanul lassú a Telenor mobilnet a 3-as metró néhány szakaszán – írták nekünk a panaszkodó felhasználók, és mi magunk is megtapasztaltuk az Árpád híd és a Deák Ferenc tér megállók között, hogy
Ez elég kínos, hiszen százezrek utaznak naponta a metrón. Hálózatmérő szoftvereink azt mutatták, hogy a jelerősség általában igen gyenge az alagútban, amikor a telefonunk 4G-re csatlakozik. Viszont amikor befutnak a szerelvények egy olyan állomásra, ahol a mobil automatikusan átáll 3G-re, a jelerősség hirtelen a duplájára nő.
A letöltési sebességben igen nagy a szórás, a 3-as metróvonal belső állomásaival ellentétben a külső szakaszokon közel 4 megabites letöltési sebességet is mértünk, és ezt olyan stabilan nyújtotta a hálózat, hogy húsz perc alatt elhasználtuk a havi adatkeretünk maradékát.
A metróban a három szolgáltató közös rendszert használ, ezt a Vodafone építette ki.
„Műszaki kollégáink több céggel végeztek méréseket a hármas metróban, ezekből kiderült, hogy egy külső berendezés rontja le a Telenor jelerősségét” - mondja a szolgáltató. „A Vodafone egyelőre vitatja a felelősségét, és nem sikerült vele megállapodásra jutni, ezért a Telenor már szabályozói úton is kérte a Vodafone segítségét.” - közölte a társaság.
A Vodafone késő délután közölte: „Folyamatosan egyeztetünk a Telenorral, hogy mi lehet a probléma oka, és ahogy eddig is tettük, maximálisan partnerek vagyunk a megoldás keresésben. A Vodafone sajtóosztályán hozzátették a hiba feltáráshoz a mindhárom operátor együttműködésére szükség van.”
Valami valahol nem ment
Előfordul olyan is, hogy a szolgáltató nem tud a hozzáférés akadozásáról, mert a rendszerei nem jeleznek semmiféle meghibásodást.
A mobilszolgáltatóknak az a tapasztalata, hogy az ügyfeleik sokszor nem hajlandók elmondani, a hibát hol és mikor tapasztalták. Márpedig információk nélkül a mérnökeik nem tudnak elkezdeni dolgozni. Általában azt kell tudniuk, hogy
Az még nagyon friss – ráadásul az Ericssonnál éppen magyar fejlesztés –, hogy a hálózaton futó algoritmusok előre meg tudják jósolni, mikor és hol várható torlódás, leállás vagy ideiglenes kimaradás. A mobilhálózatok a világ legbonyolultabb rendszerei, több millió végponttal és több tízezer hálózati elemmel, és a működésüket rengeteg külső tényező is befolyásolja. Ezek közül a szolgáltató nem tud mindent ellenőrizni.
A mobiltelefonunkra a szolgáltatónak nincs bejárása, tehát nem látja, hogy letöltés közben lemerült a mobilunk, és ezért nem érkezett meg egy rakás adatcsomag. Vannak szoftveres hibák is, és előfordul, hogy a világ túloldalán működő a szerverek állnak le. Mint amikor nemrég a Facebook órákon át elérhetetlen volt. Ilyen esetekben a szolgáltatónak nem is kell reagálnia. Vannak egészen banális hibajelenségek is, például amikor megnő egy fa kertünk sarkában, és eltakarja az antennát, felhúznak valahol egy új házat, vagy egyszerűen csak lefejelik és elmozdítják az eszközt.
Írjon nekünk is!
A metróban is időnként javul a helyzet, néha megint megáll az adatmozgás, ezért arra kérjük a metróval közlekedő olvasóinkat, hogy emailben jelezzék nekünk az észlelt problémákat.
Kényelmesen tud nekünk írni, ha az alábbi felsorolásban ráklikkel a szolgáltatója nevére. Ha más módszerrel levelezne, akkor kérjük, hogy a tothbalazs@gmail.com címre küldjön emailt, és abban a telenor_baj, telekom_baj vagy vodafone _baj tárgyat adja meg, mert így könnyebben tudunk majd leveleket válogatni! Köszönjük.
- Ide klikkelve tud emailt küldeni, ha a Telenor hálózatával van baja
- Ide klikkelve tud emailt küldeni, ha a Telekom hálózatával van baja
- Ide klikkelve tud emailt küldeni, ha a Vodafone hálózatával van baja