Leleplezi a Google a hirdetéssel kitömött appokat
Több év kiszolgáltatottság után végre rendes tájékoztatást kapnak a vevők arról, hogy a Play Áruház melyik alkalmazásában vannak reklámok, és melyikben lehet extrákat vásárolni.
Úgy 4-5 éve kritizáljuk a Google-t amiatt, hogy a Play Áruház kínálatában rengeteg appot hirdetnek meg ingyenesként, pedig valójában a fejlesztők csak egyfajta demó verziót tesznek közzé, és a leghasznosabb eszközök (játékban: a pályák nagy része) csak fizetéssel aktiválhatók. Szóval mi nagyon örülünk ennek a fejleménynek.
Mostantól a Google Play Áruházban egy "contains ads" felirat jelzi, hogy az alkalmazásban hirdetések jelennek meg, és letöltés előtt arról is meggyőződhetünk, hogy van-e az alkalmazásnak pénzért megvehető része (in-app purchase).
A változásnak komoly hatása lehet a letöltésekre és az eladásokra. Már csak azért is, mert elég sokan megtapasztalhatták már, milyen kellemetlen tud lenni, amikor egy app kezelőfelületén bénán elhelyezett reklámbannert kell kerülgetni az ujjunkkal, vagy amikor minden második érintésünk után egészkijelzős hirdetés jelenik meg. Aki ezeket nem szeretni, el fogja kerülni a hirdetéses appokat, vagy legalábbis óvatosabb lesz a letöltéssel. Persze a szemforgatóan idegesítőek mellett vannak egészen jó hirdetések is (nemrég például futott egy Batman vs Superman kampány, amely a mobil mozgatására reagált, nagyjából úgy, ahogy a hologramos matricák).
A Google egyébként tavaly óta foglalkozik ezzel a témával, amióta elkezdte kiválogatni a családoknak is ajánlott appokat, írja a TechCrunch. Az év vége felé pedig arra kérte az Androidra fejlesztőket, hogy közöljék már vele, hogy van-e hirdetés az appjukban.
Az újítást az Android Police vette észre elsőként, mi a hazai kínálatban még nem találkoztunk ilyen felirattal.