Eltávolítja a reklámokat saját programjaiból telefonjain a Samsung
Eltávolítja az alapértelmezett alkalmazásokból a reklámokat mobiltelefonjain a Samsung. A vállalat az Időjárás, a Témák és a Galaxy Áruházzal, illetve a hazánkban nem elérhető Samsung Payjel kezdi a takarítást.
Az androidos okostelefonok piacán talán az egyik legidegesítőbb jelenség, amikor egy gyártó az alapértelmezettként telepített szoftvereket is telenyomja reklámmal. A gyártók olcsó készülékein még talán elfogadható ez, de amikor egy olyan mobilon ugrik fel reklám, amiért félmillió forintot is elkérnek, az – mondhatni – vérlázító. A dél-koreai Samsung reagált a kritikákra, eltávolítja saját fejlesztésű programjai jelentős részéből ezeket a hirdetéseket – írja az Android Authority.
A hirdetéseket még egy idén megjelenő One UI rendszerfrissítéssel fogják eltávolítani a telefonokról, erősítette meg a cég szóvivője a lapnak. A frissítést először a koreai piac kapja meg, ezt követően globálisan is elérhetővé teszik.
A frissítés nem jelenti azt, hogy minden reklám el fog tűnni a Samsung telefonjairól. A harmadik féltől származó programokban vagy éppen a böngészőben továbbra is ott lesznek, csak a legalapvetőbb alkalmazásokból gyomlálják ki őket – mondta a Samsung vezetője, TM Roh. Kérdés, hogy a felsoroltak mellett más, nagy népszerűségnek örvendő programok, mint a gyártó által fejlesztett Egészség app is megkapja-e a reklámmentességet a közeljövőben. Egyelőre az sem tisztázott, hogy az értesítések között megjelenő promóciókra kiterjed-e a reklámmentesítés.
Az elmúlt években a One UI rendszerfelület egyre kiforrottabb és csiszoltabb lett, így üdvözlendő, hogy az összképbe belerondító hirdetések eltűnnek.