A Facebook hivatalos vasárnapi bejelentése szerint elindult a Gameroom béta, a Windows operációs rendszert futtató személyi számítógépekre kifejlesztett játékplatform fejlesztői verziója. A bejelentést hosszú hónapokig tartó bétatesztelés, reszelgetés, névkeresés előzte meg, írja a Techcrunch, hozzátéve, hogy a lépésre azután szánta el magát a Facebook, hogy gyakorlatilag elvesztette a csatát az androidos és iOS-es mobiljátékpiac vezető pozíciójáért.
A Gameroom meglehetősen hasonlít a Valve Steam nevű, játékos körökben már jól ismert, és szeretett játékletöltő, rendszerező, futtató keretprogramjához, a felhasználók Windows 7 vagy annál újabb operációs rendszerre tölthetik le, hogy aztán webes, mobilra fejlesztett, vagy totál eredeti PC-s játékokkal terelhessék el figyelmüket a Facebook-falukon hömpölygő eseményektől.
A Steam népszerűsége - 125 millió aktív felhasználót tartanak számon a Valve rendszerében - komoly leküzdendő akadályt jelenthet a Facebook saját platformjának, ami persze bizton számíthat a saját milliárdos felhasználói bázisára, amikor a fizetőképes kereslet bevonzásáról lesz szó. Erre alapozva tárgyalhatnak elég jó pozícióból a játékfejlesztőkkel is, hogy inkább hozzájuk és ne a Steam-hez vigyék az új kiadású játékaikat. Mindehhez természetesen a Facebook saját lehengerlő hirdetési rendszerét, addiktív szociális hálózatát is melléteszik, ami így összességében elég masszív konkurenciát jelenthet a Valve számára.