Index Vakbarát Hírportál

Élőszereplős változat készült a GTA VI népszerű előzeteséből

április 14., 08:51 Módosítva: 2024.04.14 12:43
4
Hatalmasat ment december elején a GTA VI első előzetese, amely egy hónap alatt minden idők második legnézettebb videojáték-trailerévé avanzsált a maga 185 milliós megtekintésével. Ebből a másfél perces anyagból készítettek most egy élőszereplős változatot, amely meglepően hasonlít az eredeti és legalább annyira elborult, mint a Rockstar kreálmánya.

Tavaly december elején megérkezett a világ talán legjobban várt játékának, a GTA VI-nak az első előzetese – mely idő előtt szivárgott ki, de az elkövető meg is kapta érte a büntetését – és csak egy hónap kellett hozzá, hogy a nézettsége majdnem minden rekordot megdöntsön.

Jelenleg 185 millió lejátszásnál tart a Rockstar Games hivatalos YouTube-csatornáján, amelyet minden idők második legnézettebb előzeteseként tartanak számon. Egyedül a 2012-es mobiljáték, a Subway Surfers trailere előzi meg, melynek a számlálója elhagyta a 361 millió megtekintést. A harmadik helyen egyébként a Minecraft áll 170 millió körüli kattintással.

Nem kellett sok, hogy a fél világ ihletet merítsen a másfél perces anyagból, hiszen a Hyundai Rally Team a 2024-es WRCC bajnokság beharangozására másolta le a jelenetek egy részét, a GTA V-ös változat is igen hamar elkészült, és arra sem kellett sokkal tovább várni, hogy a Minecraft kockafiguráival is megcsinálják az előzetest.

Most pedig – ahogy az várható volt – megérkezett az első, teljesen élő szereplős verzió is a Rockstar sikerjátékának első kedvcsinálójából. Hogy az összehasonlítás könnyebb legyen itt megtekintheti a játék előzetését:

Itt pedig az élő szereplős változatot:

Közben pedig az utóbbit készítő Andrew Levitt feltett egy hosszabb elemzést is, amelyben elmondja, hogy hogyan is készült az élő szereplős változat és milyen hasonlóságok, illetve különbségek vannak a két kisfilm között.

Tovább

Meg sem jelent az új Star Wars-játék, máris tombolnak miatta a rajongók

április 13., 21:20 Módosítva: 2024.04.14 16:28
42

Han Solo női verziójával a főszerepben érkezik az Ubisoft-féle, Star Wars Outlaws című nyílt világú sci-fi – és már azt is tudjuk, hogy mikor. Augusztus 30-án kerül polcokra a videójáték, mely PlayStation 5 mellett Xbox Series X/S-en és PC-n is elérhető lesz. Valamilyen szinten a mai napig eseményjellege van, amikor egy új, a messzi-messzi galaxisba kalauzoló produktum napvilágot lát, de a Disney által birtokolt kultikus franchise mostanra lesüllyedt arra a szintre, hogy egyre kevésbé üti át a mainstream ingerküszöbét. Kivéve persze, amikor az utálkozásról van szó, ez utóbbi fronton a Star Wars Outlaws éppen nagyot megy az interneten.

A Star Wars Outlaws finoman szólva sem kapott eddig jó fogadtatást, X-en és Redditen a legtöbben a generikusnak kinéző története miatt kezdték ki a Massive Entertainment által fejlesztett alkotást. A főszereplő egy Kay Vess nevű csempész, aki egy nagy hatalmú gengszterbirodalom karmai közé kerül, és az egyetlen kiút számára, ha megvásárolja szabadságát. A trailer villogtat jó pár közönségkedvenc elemet, látjuk a Sarlacc Pitet, Jabbát, a huttot és még a karbonitba fagyasztott Han Solo is felbukkan, egyértelműsítve, hogy a játék A Birodalom visszavág és A Jedi visszatér között játszódik. Ám mindez kevés az üdvösséghez láthatóan.

Tovább

Íme a 10 legkevésbé ijesztő videójáték-zombi

április 11., 20:38 Módosítva: 2024.04.12 09:44
2

A zombik, zonbik vagy zumbik a haiti folklórban vudumágiával feltámasztott halottak, alakjuk a 19. századi irodalom rémmeséin keresztül került be a populáris kultúrába. A mozikban 1932-ben Lugosi Béla főszereplésével érkeztek meg.

A 2010-es évek volt az az évtized, amikor a zombiinvázió mint horrortoposz végképp elcsépeltté vált. A Walking Dead tévésorozatban és a Last of Us játékban a műfaj lényegében megtalálta igazi önmagát: az internet pangó közösségi médiás korszakának közéleti hangulatára jól rezonált a civilizációs és társadalmi összeomlás. Ezelőtt és eközben a videójátékokban meglehetősen vegyes minőségű töltelékszereplőként találkozhatunk velük. 

Tovább

Kipattant az idei év eddigi legcsúnyább videójátékos botránya

április 10., 07:04 Módosítva: 2024.04.11 06:28
11

A Life Is Strange mindig is arról volt híres, hogy a társadalom peremén élő, kisebbségben lévő embereket állított középpontjába. Így volt ez a Dontnod Entertainment által fejlesztett első játékban, mely az időmanipulálásra képes, a fiúkhoz és a döntéseink hatására akár a lányokhoz is vonzódó Max Caulfield történetét mesélte el, de a szintén általuk megálmodott Life Is Strange 2-ben is, ahol Sean Diazról derült ki, hogy biszexuális, és valami hasonló valósult meg a 2017-es előzményjátékban, a Life Is Strange: Before the Stormban, amelyet már a Deck Nine csapata adott ki a kezei közül, a leszbikus Chloéval a főszerepben.

Aztán 2021-ben polcokra került a Life is Strange: True Colors, amelyet minden korábbinál büszkébben vállalt színes reprezentációja miatt körbetapsolt a fél játéksajtó, és a 33. GLAAD Media Awardson az év legkiemelkedőbb videójátékának járó szobrot hozta el.

Épp ezért annyira kínos, amit az amerikai IGN előásott a Deck Nine-nal kapcsolatban, a lap tényfeltáró cikkéből ugyanis kiderül, hogy a cég fejlesztői még a múlt év elején neonáci szimbólumokra (a 88-as és a 18-as számra), és fasiszta, valamint rasszista mémekre és rúnákra lettek figyelmesek a játéksorozat legutóbbi felvonásában elrejtve. A szakemberek a kezdeti értetlenkedés után arra jutottak, hogy valaki szánt szándékkal helyezhette el ezeket a kirekesztő, fehér felsőbbrendűséget hirdető jeleket a True Colorsban.

A Deck Nine menedzsmentje, miután jelezték feléjük a dolgot, sokáig hallgatással válaszolt. A vezetőségről a leleplező cikk azt írja, utat engedtek a toxikus munkahelyi viszonyoknak, de a játékiparban folyamatosan jelen lévő, és kiirthatatlannak tűnő túlóráztatás ellen se tettek lépéseket. Az IGN-nek a Deck Nine egyik, a neve elhallgatását kérő beosztottja úgy nyilatkozott, előfordult, hogy heti 70-80 órákat görnyedtek a gép előtt, három-négy hetekre rúgó etapokban, mert szorította őket a határidő, és a True Colors nem csúszhatott.

Tovább

Fekete Párduc ide, Pókember oda, ez a játék úgy fest, mint egy paródia

március 31., 11:31 Módosítva: 2024.04.01 06:37
26

Nagy csinnadrattával jelentették be nemrég, hogy májustól indul a zárt alfatesztje a Marvel Rivals című új videójátéknak. Egy 6v6 online hero shooternek, amelyben külső nézetből vehetjük át az irányítást olyan jól ismert szuperhősök felett, mint Vasember, Loki, Hulk, Doctor Strange, Pókember és sokan mások. Az összesen 18 Marvel-karaktert felvonultató Marvel Rivalst az a Netease készíti, akik egyszer már hülyét csináltak magukból a Diablo Immortallal, hiszen eszement mennyiségben pakolták teli mikrotranzakciókkal azt, és joggal vívták ki a nép haragját maguk ellen.

Valami hasonlótól lehet tartani a Marvel Rivals esetében is, amelynek az első előzetesét már 2,3 millióan nézték meg cikkünk írásának pillanatában is – és ha a nézők között voltak a Blizzard szakemberei, ők közben biztosan félrenyelték a falatot. Merthogy a Marvel lövöldözős játéka egyértelműen az Overwatch-ról lett kopizva. Vasember konkrétan olyan, mintha Zaryát és Pharah-t gyúrták volna egybe, Loki képessége kísértetiesen emlékeztet Echóra, és akadnak még egyéb furcsaságok is. Például amikor másvilágra küldünk valakit, a felvillanó piros ikont egy az egyben az Overwatch-ból emelték át, a pályák dizájnja is izzadtságszagú másolatnak érződik, és a játékmenet szintén ismerősen hat, csak lassabb, ügyetlenebb és bazáribb, mint a Blizzard szebb napokat látott sci-fijében.

Tovább

Eldőlt, hogy kap-e folytatást a tavalyi év legjobb videójátéka

március 30., 20:57 Módosítva: 2024.03.31 13:05
40

A Dungeons & Dragons világán alapuló Baldur’s Gate 3-at már a rendes megjelenése táján, 2023 augusztusában olyan felütéssel emlegették, hogy a belga játékfejlesztő cég, a Larian Studios alkotása új mérce lehet a videójáték-iparban. Innentől kezdve majd ehhez kell felérniük az új játékoknak, és minden, ami elmarad a Baldur’s Gate 3 által hozott, szerintünk is magas szinttől, az maximum középszerként lesz emlegetve. Persze akkor még nem tudtuk, hogy az Alan Wake 2 is milyen letaglózó lesz a túlélőhorrorok műfaján belül, de a Baldurs Gate 3 még így is simán behúzta a decemberi The Game Awardson többek között az év legjobb videójátékának járó szobrot, de az év szerepjátékának is megválasztották, szinkronmunkájáért Neil Newbont (Astarion szerepében) egyéni elismeréssel jutalmazták, és a fantasyjáték egyenesen tarolt a rendezvényen.

Az emellett is számos más díjjal kitüntetett Baldurs Gate 3-mal kapcsolatban joggal merülhetett fel a kérdés és elvárás, hogy vajon a készítők terveznek-e neki folytatást. Főleg annak tükrében, hogy az érdeklődés is hatalmas volt a D&D-adaptáció irányában, 2024 márciusáig nagyjából 15 millió példány kelt el belőle.

A Larian Studios vezetője, Swen Vincke nemrég a Game Developers Conference keretein belül sokkolta kissé a világot, amikor úgy fogalmazott, csapatával semmilyen jellegű folytatást nem készítenek a Baldurs Gate 3-nak.

Tovább

Korai volt az öröm, rossz hír érkezett a GTA 6-ról

március 28., 06:56 Módosítva: 2024.03.28 17:39
11

A Grand Theft Auto 6 egyike a legjobban várt alkotásoknak a videójáték-iparban valaha, már csak az beszédes, hogy a nyílt világú bűnözőszimulátor pár hónapja debütált első előzetese 182 milliós megtekintést söpört be a YouTube-on. A Rockstar ennek a trailernek a végén jelentette be, hogy 2025-ben ki is adják a játékot, állítólag a színfalak mögött a jövő év első hónapjaira lőtték be, hogy polcokra kerülhet az új GTA. Mindez mehet a levesbe, a Kotaku ugyanis arról ír, több általuk megbízhatónak vélt forrásra hivatkozva, hogy veszélybe kerülhetett a GTA 6 megjelenése, és a Rockstar újdonsága nem keveset csúszva,

csak 2025 végén, vagy akár 2026 elején jelenhet meg.

Mint ismeretes, februárban jelentette be a Rockstar Games, hogy áprilistól arra kérik eddig home office-ban dolgozó munkavállalóikat, hogy inkább járjanak be biztonsági és minőségbeli megfontolások miatt. A heti ötnapos irodai munkára való átállás nyilván önmagában is okozhat fennakadásokat, ami a GTA 6 időben való megjelenési esélyeit rontja, de a korábbi durva szivárogtatásokat követően nem is annyira meglepő, hogy a fejlesztőcég falain belül némi paranoia ütötte fel a fejét. Illetve a Kotaku arról számolt be, hogy a távmunkások nem dolgoznak annyira ütőképesen, és gyorsan, részben miattuk került veszélybe a GTA 6 tervezett megjelenése.

Legutoljára 2013-ban jelentkezett a GTA-játéksorozat az ötödik részével, melynek következő, számozott felvonása Vice Citybe, azaz Miami fiktív változatába kalauzol majd, és PlayStation 5 mellett Xbox Series X/S-re és PC-re válik elérhetővé.

Tovább

Japán legvéresebb korszakába kalauzol el minket ez az új videójáték

március 23., 17:25 Módosítva: 2024.03.24 09:38
23

A Ninja Gaiden és a Nioh fejlesztőgárdája, a Team Ninja egy meglehetősen érdekes újdonsággal tért vissza. A március 22-én megjelent Rise of the Ronin hasonló próbálkozás, mint amikor a FromSoftware nyílt világú terepre helyezte a Dark Soulst, és megkaptuk általa az Elden Ringet – de sajnos az ötletes alapsztorija és kihívásokban teli játékmenete ellenére ebből a szamurájos játékból sosem lesz „év játéka”-jelölt.

A Rise of the Ronin az 1800-as évek közepére repít minket vissza, egy megosztott Japánba. Küszöbön áll ugyanis a Nyugat színre lépése és benyomulása az ázsiai országba, az amerikai parancsnok Matthew C. Perry egyezséget köt a sógunnal, ami iszonyatos belső feszültségekhez vezet. A nép lázadozni kezd a sógunátus ellen, elszánt harcosok lépnek színre, hogy megállítsák Japán kiárusítását és elrackulását. Itt kapcsolódunk be mi, egy névtelen hős pengéjét a kezünkbe véve, hogy kivezessük Japánt ebből a sötét és nagyon véres korszakból.

A Team Ninja alkotása egy egészen sokszínű egyveleg, hiszen amellett, hogy visszaköszönnek a játékban a Nioh izzasztóan kemény bossharcai, még jó pár másik ismert franchise-ból csentek el elemeket a készítők. Például az Assassin’s Creed-sorozatból, még ha a japán nagyvárosokban való közlekedés nem is annyira dinamikus, nincs parkour és egyéb nyalánkságok, könnyedén eszünkbe juthat az Ubisoft orgyilkosos franchise-a. Emellett kapunk egy, a Breath of the Wildból ismerős siklóernyőt, na meg a Sekiro csáklyás megoldása is visszaköszön, ez utóbbit bevethetjük a harcokban, csúnyán meglepve vele ellenségeinket.

Tovább

Páros lábbal rúgja ránk az ajtót az új PlayStation

március 22., 10:18 Módosítva: 2024.03.23 08:26
5

Nyílt titok, hogy az Xbox Series X és a PlayStation 5 leleplezése után sem a Microsoft, sem a Sony nem pihent meg – mindkét vállalat mérnökei azonnal nekiültek a következő generáció kifejlesztésének. A jelenlegi konzolgeneráció vége persze még messze van, PS6-ra, és a senki se tudja, milyen nevű Xboxra jó ideig még nem érdemes számítani, egy generációközi frissítés azonban annál valószínűbb; olyannyira, hogy az már idén bekövetkezhet.

És hogy miért van erre szükség? A válasz rendkívül egyszerű. Bár sokan még csak most szerzik be első PlayStation 5 konzoljukat, a valóság az, hogy a gép idén már négyéves lesz, ami a számítástechnológia világában kis túlzásokkal egy emberöltővel is felér. Bőven ráfér tehát a tuning a konzolokra, arról nem is beszélve, hogy bármennyire szerette volna a Microsoft és a Sony is, az évek óta áhított 4K-s, 60 fps-es játékélményt még mindig nem tudják a legtöbb játék esetében garantálni – pedig ezek voltak a Series X és a PS5 legnagyobb ígéretei.

A beteljesítetlenül maradt ígéretek elégedetlen felhasználókat is szültek, akik nem voltak restek az aktuális konzolgenerációról szóló véleményüket online is megosztani. Voltak ugyan, akik szerint közel tökéletes lett a Series X és a PS5, a közhangulat a gamingközösségekben azonban mégis az volt, hogy nem ártana, ha kicsit erősebbek lennének a konzolok. Nos, a Sony a kicsi szó jelentését minden bizonnyal nem ismeri, a legfrissebb szivárogtatások alapján a PS5 Pro ugyanis bizonyos területeken háromszor is erősebb lesz, mint a jelenlegi PlayStation.

Tovább

Nagyon ígéretes Pókember-játékot kaszált el az Insomniac

március 20., 17:57 Módosítva: 2024.03.21 12:05
24

Az Insomniac Games jó pár elemet csent el előző játékából, a kriminálisan alulértékelt Sunset Overdrive című posztapokaliptikus lövöldéből, na és persze nem bevallottan az Arkham-szériából, hogy összehozzák nekünk a közelmúlt legjobb szuperhősös játékát. Ez volt a 2018-ban megjelent Marvel's Spider-Man, amely nem csak a történetét, karaktereit, hanem az akciót tekintve is lazán mozifilmes minőséget rakott le elénk PlayStation-konzolon. Aztán a siker, a sokmilliós eladott példányszám persze további folytatásokhoz vezetett, jött a játék spin-offja, immár Miles Moralesszel a főszerepben, majd befutott a Marvel's Spider-Man 2, amelyben nem egy, hanem rögtön kettő Pókemberrel lengedezhettünk a megmentésre váró New Yorkban.

A Spider-Man 2-játék végéből tudjuk, hogy Peter Parkerék kalandjainak még nincs vége, úton van az újfent az Insomniac által fejlesztett harmadik és egyben záró rész mellett egy Venomra fókuszáló spin-off is. Már amennyiben utóbbit nem kaszálják el, mert így járt – vagyis lefújták – azt az új multiplayer alapokra felhúzott Spider-Man: The Great Webet, amelyben barátainkkal online is hálószövő hősnek állhattunk volna.

Tovább

Erre se fogadtunk volna: visszatér napjaink legszórakoztatóbb verekedős játéka

március 15., 06:28 Módosítva: 2024.03.15 16:27
3

Amikor verekedős játékokról van szó, sokaknak olyan címek jutnak először az eszükbe, mint a csonttörő, véres kivégzéseiről ismert Mortal Kombat-játéksorozat, esetleg a szuperhősös Injustice 1–2, vagy a Tekken. Pedig az oldalnézetes csihipuhiknak van egy másik nagyon sikeres válfaja is, amelyek közül az iránymutató és a legjelentősebb a Super Smash Bros. Ebben ugyebár olyan, a Nintendóhoz köthető karakterek ütik egymást, mint Donkey Kong, Link, Pikachu, vagy éppen Star Fox, és az animációs filmekre jellemző körítés miatt simán játszható akár kisgyerekeknek, illetve a teljes családnak. A Super Smash Bros. sikerét többször próbálták már meglovagolni, ilyen volt a Nickelodeon figuráiból építkező Nickelodeon All-Star Brawl, amely borzalmasan sikerült. Na, és ebben a zsánerben mozgott a Warner Bros alá tartozó MultiVersus is.

Az a MultiVersus, amely nyílt béta-módban, azaz tesztfázisban már 2022 júliusában elérhetővé vált, és a Game Awardson, valamint a 26. D.I.C.E. Awardson az év verekedős játékának választották. Mi kellett ehhez? Elsősorban mindenki által ismert, játszható karakterek, mint Superman, Batman, Wonder Woman, Tapsi Hapsi, Arya Stark, Rick és Morty, Velma, Shaggy, Tom és Jerry és még sokan mások... Illetve egy olyan játékmenet, ami elképesztően pörgős, élvezetes, és nem csak a folyton izzadó hardcore gamereknek, hanem a kazuároknak ugyanúgy kedvez. Vagyis nyomhatunk vele egy-két meccset, aztán mehetünk a dolgunkra, nem kell fél napokat ott tölteni előtte.

Aki látott már hasonló játékot, az ki tudja találni, hogy platformokon ugrálós verekedésről volt szó a MultiVersusban, különleges képességeket használva, nagyon gyorsan ide-oda mozogva volt a célunk a játékban, hogy a pályáról 1v1, 2v2, és 4v4 verjük szét a másikat. Azért beszélünk múltidőben a MultiVersusról, mert a játék 2023 júniusában elérhetetlenné vált, a fejlesztők visszavonultak, hogy foltozgassák alkotásukat, és majd egy későbbi időpontban visszatérjenek vele.

Tovább

Eldőlt a sorsa az Ubisoft lövöldözős játékának

március 9., 19:31 Módosítva: 2024.03.10 15:02
14

Hozzák a szégyent mostanában a live-service modellre az olyan játékok, mint a Suicide Squad: Kill the Justice League és a Marvel’s Avengers, holott akadnak azért bőven címek, amelyek ebben a zsánerben is képesek értéket felmutatni. Ezek közül már-már őskori leletnek számít az Ubisoft taktikai lövöldéje, a Rainbow Six Siege, mely 2015-ben jött ki, egy olyan évben, amikor olyan nagy címek még a kanyarban sem voltak, mint a Fortnite, a Destiny 2, az Apex Legends és a PUBG.

A Rainbow Six Siege, hiába írunk már 2024-et, napjainkig erős kontentekkel frissül, a meglévő pályákat újradolgozzák, hibákat javítanak, új mapok kerülnek be a videójátékba, emellett pár havonta új operátoroknak, történetet bővítő lore-videóknak örülhetnek az 5v5-ös online FPS rajongói. Nyilván vannak árnyoldalai is a dolognak, a kazuároknak kedvező Quick Match-módot például egy az egyben kiszedték a Rainbow Six Siege-ből, és más multis játékokhoz hasonlóan a csalók is megkeserítik az ember életét. Távolról sem lehet temetni még viszont ezt a lövöldözős játékot, ami a realisztikus shooterek tekintetében talán az egyetlen komolyan vehető vetélytársa a Call of Dutynak.

Adja is magát a kérdés, hogy vajon az Overwatch 2-höz és a Counter Strike 2-höz hasonlóan vajon tervez-e folytatást az Ubisoft ennek a már-már kultikus alkotásnak.

Tovább

A filmek után új videójáték is készül a Dűnéből

március 6., 18:58 Módosítva: 2024.03.07 08:41
20

A Dűne: Második rész nemcsak világszerte, hanem idehaza is éppen letarolja a mozikat – nem meglepő tehát, hogy a Funcom csapata most döntött úgy, hogy új képsorokat mutatnak készülő játékukból, a Dune: Awakeningből. A Funcom neve ismerős lehet azoknak, akik bolondulnak a túlélőjátékokért, ők voltak azok, akik tető alá hozták az egészen lebilincselő Conan Exilest is. A Dune: Awakening ugyanebbe a zsánerbe érkezik PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re. A valamikor a közeljövőben megjelenő sci-fi játékban a sivatagos Arrakis bolygón kezdünk neki a veszélyekkel teli odüsszeiának.

Adja magát, hogy az Arrakis kiváló helyszín egy túlélős játéknak, elvégre a homokot hatalmas homokférgek túrják, halálos homokviharok dúlnak, a tikkasztó napon az ember egy-kettőre kiszárad, emellett a fűszerért való harcok és az ellenséges frakciók is hirtelen a túlvilágra juttathatnak bennünket. A Dune: Awakening úgy indul, mint bármelyik ehhez hasonló videójáték, kétségbeesett helyzetben, mindenféle nyersanyag nélkül. Innen kell felfelé kapaszkodnunk, ha kell, megölnünk másokat, és a testükből kinyerni a vizet. Na és persze a bázisépítés, a cirkoruha-fejlesztés sem maradnak ki, amíg eljutunk az olyan nyalánkságokig, mint az ornithopterrel való repülés és a politikába való beleavatkozás.

Tovább

Minden Vissza a jövőbe-rajongónak kötelező ez az új videójáték

március 2., 18:01 Módosítva: 2024.03.03 16:27
20

Idén ínséges idők várhatóak a Sony konzolján, PlayStation 5-ön. Hiába vannak a cégnek neves és elismert videójátékos franchise-ok a birtokában, az előttünk álló hónapokban egyik sem jelentkezik új felvonással. A The Last of Us – Part III még annyira a jövő zenéje, hogy még a Naughty Dognál sem tudják, hogy elkészül-e, Kratosék következő kalandját a God of Warban ugyancsak homály fedi, és a Marvel’s Spider-Man Venom-kiegészítője sincs a kanyarban sem, ha a szivárgásoknak hinni lehet.

Mit tehetünk ilyenkor, szétnézünk a független stúdiók alkotásai között, így esett meg, hogy rátaláltunk a február 22-én kiadott Pacific Drive-ra, amely PC-re és PS5-re jött ki, és amennyiben le akarnánk egyszerűsíteni, úgy jellemeznénk, hogy olyan, mint a Vissza a jövőbe, az X-akták és a STALKER keresztezése, egy horrorba és sci-fibe mártott túlélőjáték, ami váratlanul megizzaszt.

A Pacific Drive-nak már a készítési procedúrája önmagában érdekes, a korábban a Sucker Punchot is megjárt Alexander Dracott egy ízben a Washington államban található Olympic-félszigeten autózott egyedül, megkapó sláger szólt a rádióból, és a szakembernek – aki eredetileg egyedül próbált nekiállni a projektnek, majd mégis inkább csapatot épített maga köré – így pattant ki a fejéből a nagy ötlet. Magányból kijut a játékosoknak is a Pacific Drive-ban, elvégre magunkra vagyunk utalva ebben a nagyjából 15 órás gyöngyszemben. Egy eleinte iszonyúan rozoga, a ’89-es Buick LeSabre után modellezett kombi volánja mögé pattanva fedezünk fel egy elkerített, misztikus zónát benne.

Hogy egy kicsit a sztoriról is meséljünk, a Pacific Drive egy Olympic Exclusion Zone névre keresztelt régióban játszódik, ahol a ’40-es, ’50-es években technológiai áttöréseket értek el az amerikaiak. Ám a kormány kénytelen volt lezárni az egyre nagyobb területet eltűnések és egyéb hátborzongató jelenségek miatt. A hermetikusan lezárt helyre persze betesszük a lábunkat, mégpedig 1998-ban, egy olyan ürge bőrébe bújva, aki csak egy csomagot juttatna el egy címzettnek, ám beszippantja a zóna. Itt egy STALKER-re hasonlító, kiismerhetetlen és random generált „minivilágvége” vár bennünket, a célunk pedig, hogy eljussunk az Exclusion Zone kellős közepére, míg utunkat a bennragadt tudósok igyekeznek segíteni. Öröm az ürömben, hogy minél beljebb megyünk, annál közelebb kerül hozzánk a menekülés lehetősége, de a Pacific Drive tényleg nem az a játék, ahol megéri vakmerőnek lenni. Épp ellenkezőleg, itt sokat, nagyon sokat kell tervezgetni.

Tovább

Egyre biztosabb, hogy még idén megjelenik a PS5 Pro

február 23., 06:21 Módosítva: 2024.02.23 16:34
30

Bár hajlamosak lehetünk elfelejteni, a PlayStation 5 és az Xbox Series X idén ősszel bizony már négyéves lesz, így a Sony és a Microsoft új konzoljai tulajdonképpen már nem is annyira újak – sőt, idén már bőven rájuk fér egy kisebb ráncfelvarrás.

Ezt a PS5 meg is kapta, amikor a Sony 2023 végén piacra dobta a kisebb és könnyebb – de ugyanolyan erős – modellt, a Microsoft azonban egyelőre kivár. A vállalat vélhetően már csak a Series X erősebb variánsával fog előrukkolni, időközben azonban a Sony sem pihen.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, nyílt titok, hogy javában készül a PlayStation 5 Pro, azt azonban nem lehetett tudni, hogy a Sony mikor tervezi azt hivatalosan is megjelentetni – legalábbis eddig.

Tovább

Akciódús előzetest kapott az Elden Ring első nagy kiegészítője

február 22., 14:01 Módosítva: 2024.02.22 20:05

A FromSoftware fejlesztőcsapata nem véletlenül lett olyan közismert a videójáték-iparban, a japán cég az elmúlt évtizedekben a világ legnehezebb játékaival örvendeztette meg a műfajra hajlamos embereket. A soulslike-zsánernek nevet adó és azt megteremtő Dark Souls-trilógia mellett ők hozták tető alá a játékszéria prototípusának tekinthető, PlayStation 5-re is remake-elt Demon's Soulst, valamint készítettek egy nagyon dinamikus nindzsás játékot, a Sekirót. Ki ne felejtsük a rémálomszerű, gótikus horrorba oltott Bloodborne-t, amelyet annyira szeretett a közönsége, hogy 2015-ös megjelenése óta sírva könyörögnek a folytatásért.

2022-ben került polcokra a FromSoftware legutóbbi játéka, az Elden Ring, amelynek a munkálataiba, egészen pontosan a lore megírásába még George R. R. Martin is besegített. Az Elden Ring egy óriási világban engedte el a kezünket, és tehettünk tortúrának is beillő kirándulást ebben a fantasyuniverzumban. Rengeteg, iszonyatosan nehéz főellenség, kihívás, puzzle várt bennünket, és tényleg valami megismételhetetlent kaptunk az Elden Ring révén. A FromSoftware alkotását nem véletlenül dicsérte a fellegekbe a kritikusi szakma, számos Game of the Year-elismerést is kapott az Elden Ring, és egy év alatt 20 milliónál többen vásárolták meg.

A box office siker különösképp örömteli, mert az Elden Ring nem kazuár videójátékosoknak való. Igazi kontrollertörő élmény, amely pokolian nehéz kihívásokat tartogat.

Az Elden Ring első nagy sztorikiegészítőjéről tavaly februárban hallottunk először, de a készítő Hidetaka Miyazaki és társai nem túl sok infót osztottak meg a Shadow of the Erdtree-vel kapcsolatban. Nagy volt a titkolózás, egészen eddig, mert a FromSoftware végre egy akciódús videó keretein belül leplezte le a DLC-t. Persze a megjelenési dátummal együtt, ami 2024. június 21-e lesz.

Tovább

Új Star Wars-játék készül, egy mandalóri fejvadásszal a főszerepben

február 20., 18:47 Módosítva: 2024.02.21 09:24
6

Belső nézetes, lövöldözős Star Wars-játék készül – erről számolt be exkluzív hírben az Insider Gaming, ráadásul nem is akárkik fejlesztik, hanem a Respawn Entertainment csapata, akik a kezeik közül kiadták a Star Wars Jedi: Fallen Ordert és folytatását, a Jedi: Survivort, de ők készítették napjaink egyik legjobb multiplayer lövöldéjét, az Apex Legendset is.

A főszereplő állítólag egy mandalóri fejvadász lesz, ami jó húzásnak tűnik, hiszen A Mandalóri tévésorozatnak és a Boba Fett könyvének köszönhetően a folyton páncélban járó galaktikus bérgyilkosok ismertsége és népszerűsége elég magas. A történet az ismert szivárogtató, Jeff Grubb szerint a Galaktikus Birodalom teljhatalma alatt játszódik majd, és különböző missziókat kell teljesítenünk benne, fontos célpontokat elkapva. Hogy melyik mandalóri lesz a főhős, egyelőre nem tudni, de erősen mernénk Din Djarinra tippelni abból kiindulva, hogy Pedro Pascal karaktere saját mozifilmet kap a közeljövőben.

A játékmenet dinamikus lesz és gyors, díjazza majd, ha stílusosan ölünk, és elegánsan mozgunk a levegőben. Az ehhez hasonló akciódús tálalásban a Respawnnak nagy tapasztalata van, elég ránézni az Apex Legendsre. Onnan a mandalórikra jellemző, több képességet is könnyen átemelhetnek, például a jetpackkel való repülést, a csuklóból indítható rakétákat, a csáklyalövőt, valamint a földön való csúszást. Nyilván egyedi dolgokat is össze kell rakniuk a készítőknek az új Star Wars-játékba, lángszórós hős például nincsen az Apex Legendsben.

Tovább

Baj van az Ubisoftnál, sorra buknak a videójátékaik

február 13., 20:58 Módosítva: 2024.02.14 13:54
2

Látott már szebb napokat is az Ubisoft. Az egykoron az innovációiról és a videójátékiparhoz való bátor hozzáállásáról ismert játékkiadó az elmúlt nagyjából fél évben kiadott videójátékai közül egyik sem teljesített túl erősen, ráadásul a háromból kettő biztonsági játék lett. A cég több nagy franchise nevét is fel tudta villantani, de hiába leheltek új életet a Prince of Persiába a The Lost Crown című oldalnézetes metroidvania-játékkal, és estek a kritikusok is hanyatt a fantasy új részétől, az Insider Gaming értesülései szerint mindössze 300 ezres játékosbázist tud január 18-ai megjelenése óta felmutatni az Ubisoft alkotása. Elkeserítő adat, hiszen mindössze 15 millió dollárt hozott az Ubisoft konyhájára ezzel az új Prince of Persia, de a játék bukása csak a jéghegy csúcsa, ha visszamegyünk egy picit az időben.

A James Cameron által rendezett sci-fi filmsorozatba, az Avatarba ezer szálon kapcsolódó Avatar Frontiers of Pandora hasonlóképpen elhasalt ugyanis, amely 1,9 millió játékost vonzott, és nagyjából 133 millió dollárt harácsolt össze a pénztáraknál. Ahhoz képest, hogy mekkora franchise-ról van szó, benne volt a lehetőség, hogy a Frontiers of Pandora ennél sokkal nagyobbat menjen. Főleg, hogy eredetileg az Avatar: A víz útja megjelenése mellé szánták kísérőjátéknak még 2022 decemberében. Végül a megjelenés egy évvel későbbre, 2023 decemberére csúszott, és a limitált marketingkampány se tett jót az eladásoknak.

Az Assassin's Creed Mirage a fentebbi címekhez képest már jobban hozott, de nem kiemelkedően, az 5 milliós játékosbázist és 250 millió dollár bevételt felmutatni képes AC-spinoff valahogy két szék között a pad alá esett. A tősgyökeres Assassin's Creed-rajongókat nem tudta visszavonzani, a Valhalla-fanoknak pedig nem adott annyi újdonságot, hogy megkerülhetetlen legyen.

Tovább

Állítólag már készül a Last of Us folytatása

február 10., 19:13 Módosítva: 2024.02.11 09:44

A horrorok műfajában a The Last of Us megkerülhetetlen jelenség. Az első játék, melyben egy Joel nevű embercsempész bőrébe bújtunk, és a zombik által megszállt Amerikán keresztül kellett egy különleges fiatal lányt, Ellie-t kísérnünk, a PlayStation 3-éra egyik legismertebb címe volt. A Naughty Dog és a kreatívrendező, Neil Druckmann a mennybe mentek a The Last of Usszal. A történetmesélést és a feszültségteremtést illetően a modern kor meghatározó egyjátékos alkotása lett Joel és Ellie kalandja, amelyből 2019 őszéig bezárólag 20 milliónál is több példány kelt el, és az HBO egy remek drámasorozatban Pedro Pascal és Bella Ramsey főszereplésével még egy 9 részes adaptációt is készített. Nyilván nagy siker lett az is, és úton van a folytatás.

Azzal kapcsolatban már, hogy az első videójáték folytatása, a 2020-ban megjelent The Last of Us Part II siker lett-e, megoszlanak a vélemények. A második résznek rosszat tettek a szivárgások, meg sem jelent a Part II, de sokan már bojkottálták azt. Pedig Druckmannéknek sikerült a lehetetlen, a narratívát és a drámát tekintve még magasabbra tették a lécet, immár Ellie-t irányítva küzdhettünk az apokalipszisben, és nagy ellenlábasa, az itt debütáló és pokoli rémtettet elkövető Abby szempontjából is kaptunk egy újabb ízelítőt ebből a rémisztő világból. Az eladások azonban annak ellenére, hogy mostanra bőven 10 millió értékesített példánynál járnak, valamelyest elmaradtak egy ilyen címmel kapcsolatos elvárásoktól. Főleg, ha megnézzük a 2018-as God of Wart vagy a Horizon Zero Dawnt, amelyek szintén PlayStation-exkluzívok voltak, és bőven 20 millió darabszám felett mentek.

Időről időre azért a Naughty Dog fejese, Neil Druckmann csepegtetett infókat arról, hogy a zombis játék folytatására számítani nem akkora hülyeség. Nemrég éppen a Grounded II: Making The Last of Us Part II című dokumentumműsorban nyilatkozott az író-rendező arról, hogy a harmadik rész elkészülte nagyon is benne van a pakliban.

Tovább

Mazochistákon kívül senkinek nem ajánljuk ezt az új videójátékot

február 8., 10:57 Módosítva: 2024.02.08 19:58

A Rocksteady Studios igazi fenevadnak számít a videójáték-iparban, hiszen a fejlesztőgárda nevéhez fűződik az az Arkham-széria, amely egy szinte már mozifilmes kidolgozottsággal rendelkező egyjátékos történet főhősének tette meg a Denevérembert. Ezek közül a Batman-játékok közül is etalonnak számít az Arkham Knight, amellyel a Rocksteady felért a csúcsra, és még olyan nagy utódok is észrevehetően sok elemet másoltak le belőle, mint a Marvel’s Spider-Man, és a 2018-as God of War, valamint folytatása, a Ragnarök. Az Arkham-játékok sorának azonban 2015-ben vége szakadt, és tűkön ülve várta a közönség, vajon mi lesz a következő alkotás, amellyel a készítők előrukkolnak.

Mindenki reménykedett, hogy a Rocksteady marad a DC-nél, esetleg összeraknak egy rendes Superman-játékot, ám csak félig örülhettünk, amikor 2020-ban a DC FanDome nevű eseményen bejelentették, jön a Suicide Squad: Kill the Justice League, amelyben Harley Quinnék bőrébe bújva nyírhatjuk ki a megvadult Igazság Ligáját. Elszálltnak és merésznek tűnt az ötlet, bár aggodalomra adott okot, hogy ezt az egész, színes-szagosnak ígérkező őrületet az Arkham-univerzumhoz csatolta a Rocksteady. És ahogy haladt előre a fejlesztés – abban a nagyjából 9 évben, mire a Suicide Squad elkészült, egyre több olyan hír jött, amelyből biztosra lehetett venni, hogy ez a játék borzalom lesz.

A legnagyobb red flag a Suicide Squad-játékkal kapcsolatban az volt, hogy a Rocksteady két alapítója, Jamie Walker és Sefton Hill is a fejlesztés kellős közepén megdobbantottak a cégtől, és új vállalkozásba kezdtek. De nem ez volt az egyetlen baljós árny, szépen lassan csöpögtette a Warner Bros, hogy az Arkham spin-offja multiplayer móka lesz, live-service alapokra felhúzva. Miért ne? Hát, a hasonszőrű Marvel’s Avengers is akkora siker lett. (Nem, nem lett az, óriásit bukott…)

Tovább

Igazi szörnyeteget dob piacra az MSI

február 5., 06:53 Módosítva: 2024.02.05 20:33

Idén is számos újdonságot tartogatott a 2024-es Las Vegas-i CES, a legnagyobb techcégek folyamatosan bejelentettek valami újdonságot – legyen szó átlátszó kijelzőkről, strapabíró telefonokról vagy éppen brutális gamer laptopokról. Nem meglepő módon az MSI is az utóbbihoz hasonlóval állt színpadra, laptop helyett azonban egy náluk még nem látott koncepcióval rukkoltak elő: egy kézi konzollal.

A lépés persze nem meglepő. A Nintendo Switch elképesztő sikerét látva először a Valve, majd az Asus, később pedig a Lenovo is saját készüléket készített – utóbbi kettőt az Indexen is teszteltük. Az MSI megoldása nagyjából ugyanazt a vonalat követi, egyetlen fontos kivétellel: az új konzolban a konkurenciával ellentétben nem AMD, hanem Intel chip ketyeg, abból is a Core Ultra 7 155H.

Az előzetes jelentések szerint ez nem feltétlenül volt jó ötlet az MSI részéről, a CES-en kihelyezett modellek teljesítménye ugyanis elmarad a ROG Allytól és a Legion Gótól, fontos azonban megjegyezni, hogy ezek még szigorúan csak demókészülékek, a végső teljesítmény tehát még bőven változhat. A bemutató idején – melyet még január elején tartottak – a készülék pontos specifikációi sem voltak ismertek, mostanra azonban több adatot is nyilvánosságra hozott az MSI.

Tovább

Csúnya botrányba fulladt a Suicide Squad-játék megjelenése

február 1., 16:13 Módosítva: 2024.02.01 20:05

A gamerek számára lassan megszokottá válik, hogy amikor kijön egy tripla A-s játék, akkor az örömüket bugok, optimalizálatlanság, túlárazottság és egyéb nyalánkságok árnyékolják be az első napokban, hetekben... rossz esetben akár hónapokban. Erre rengeteg példa van, ilyen volt a kezdetek kezdetén a mostanra egész jó állapotba felhozott Cyberpunk 2077, de az új Call of Duty és annak idején még a The Witcher 3 is szinte a játszhatatlanság határát súrolták. A február 2-án debütáló, a Deluxe Editiont előrendelők számára 72 órás korai hozzáférésben már elérhető Suicide Squad: Kill the Justice League-gel is valami hasonló történt. Csak éppen konkrétan játszhatatlanná vált a Rocksteady újdonsága.

A Suicide Squad-játékkal kapcsolatban már eddig is sorban jöttek az aggasztó hírek: miután a legnagyobb külföldi médiumok kipróbálták és preview-cikkek formájában a sárga földig lehordták Harley Quinnék csapatépítős kalandját, a fejlesztők kijelentették, nem mindenkinek adnak tesztkódot a játékhoz. Többek közt az amerikai IGN-től is megvonták a lehetőséget, ami már csak azért is gond, mert ezzel a húzással egy csomó embert be lehet ugrasztani, akik a márkanevet felismerve bizakodva megveszik a játékot, aztán nagyot koppannak, hogy egy újabb, a Marvel's Avengershöz hasonló, live service alapokra felhúzott blamáról van szó. A Warner Bros Games azért mindent megtett, hogy legalább picit helyreállítsák új játékuk reputációját. Kivételesen a zárt alfatesztben résztvevőknek is megengedték, hogy elmondják a véleményüket, csak hogy egy kicsit jobb híre legyen a Kill the Justice League-nek.

Ezt a DC-adaptációt, legalábbis a hírnevét illetően vélhetően nehezebb lesz megmenteni, mint a már említett Cyberpunk 2077-et vagy a No Man's Skyt. A Deluxe Editiont nyüstölők ugyanis arra lehettek figyelmesek, hogy az állandó online kapcsolatot igénylő Suicide Squad szervereit kényszerből, a játék hibáinak orvoslása miatt le kellett állítani, ez az early access időszakban kettő szünetet is eredményezett. A drágábbik változat vásárlói először hat órára, majd még egy órára kizáródtak a videójátékból.

Tovább

A Death Stranding folytatása még annál is betegebb lesz, mint amire számítottunk

február 1., 14:48 Módosítva: 2024.02.01 16:23

Megtartotta a 2024-es év első State of Play eseményét a PlayStation, amelyen végre kaptunk egy kis betekintést arról, milyen videójátékok várhatóak a konzolgyártó háza táján, és egyáltalán milyenek lesznek azok. A nagyjából háromnegyed órás, online is követhető rendezvényen egyértelműen a Kojima Productions nyűgözte le a közönséget.

Hosszú, majdnem tízperces előzetest kapott a Death Stranding folytatása, és az abban látott képsorok alapján már most magabiztosan jelenthetjük ki, hogy még a 2019-es sci-fire is rátesz egy lapáttal a játék alkotója, Hideo Kojima.

Amint arra sokan emlékezhetnek, a Death Strandingben egy olyan Egyesült Államokat járhattunk be egy jövőbeli futár, Sam Porter Bridges (Norman Reedus) gúnyájába bújva, aki azon ügyködött, hogy egy kommunikációs hálózat kiépítésével újra összehozza az emberiséget. Eközben persze fontos csomagokat, néha az USA elnökének a holttestét is szállítottuk jobbra-balra, és túlvilági lények is az utunkba kerültek.

Felkavaró, sőt egészen sokkoló alkotást kaptunk a Death Stranding révén, mely amellett, hogy már-már komoly művészeti alkotássá válva túlmutatott egy sima videójátékon, még a pénztáraknál is jól muzsikált. Nem csoda, hogy a filmipar meglátta benne a franchise-építési lehetőséget, és egész estés alkotás is érkezik a Death Stranding alapján.

Tovább

Kiszivárgott egy soha el nem készült Call of Duty-játék

január 31., 15:35 Módosítva: 2024.01.31 21:15

Az Activision alá tartozó Neversoft annak idején nagy névnek számított a videójátékiparban, istápolták a Tony Hawk mellett a Guitar Herót, és egy ízben még egy Pókember-játékon is dolgoztak. A játékfejlesztő cég megszűnése előtt, a 2010-es évek elején a Call of Dutyba is belekóstoltak a neversoftosok, ügyködtek a Modern Warfare 3-on, a Ghostson, és 2014-ben a Sledgehammer Gamesbe beleolvadva az Advanced Warfare készítésében ugyancsak közreműködtek.

Még jóval a Call of Duty: Ghosts előtt azonban a Neversoft dolgozott egy CoD spin-offon, a Future Warfare-en, vagy ahogy kódnevén emlegették, az NX1-en – erről szivárogtak ki most felvételek a megboldogult Twitterre, az X-re, melyekről a Neversoft egykori fejlesztője, Brian Bright meg is erősítette a platformon közzétett posztjaiban, hogy valódiak.

„A videón látható misszió a Holdon játszódik, és arra szolgált, hogy egy kicsit az alacsony gravitációval kísérletezzünk, illetve az volt a célunk vele, hogy a csapat ráérezzen a játékmotor helyes használatára. Tekintve, hogy előtte a Guitar Herón dolgoztunk, nem volt azért egyszerű dolgunk vele. Két-három kampánymisszióval elkészültünk, és egy csomót melóztunk a multiplayeren, amikor elkaszálták a Future Warfare-t. Pedig a többjátékos módban még Escort-mód is volt, a CoD történelmében először” – írta Bright.

Tovább

Pofátlanul másolja a Pokémont az év első slágerjátéka

január 24., 10:24 Módosítva: 2024.01.24 16:46

Jó hírünk van azoknak, akik titkon mindig is arra vágytak, hogy vállról indítható rakétával lövöldözzenek Pikacsura, mert jött egy új videójáték, amiben pont ezt lehet megtenni. A Palworldről van szó, amely január 19-én vált elérhetővé korai hozzáférésben PC-re és Xbox-konzolokra, és hatalmasat tarolt. Cikkünk írásának pillanatában már a 6 millió értékesített példányt is bőven átlépte a japán Pocket Pair nevű cég fejlesztése, amely halmozza a rekordokat, a Valve online platformján, a Steamen jelenleg a Dota 2-t és a Counter-Strike 2-t utcahosszal megelőzve a legnépszerűbb játék.

A Palworld egy kicsit olyan, mintha az elmúlt évek sikercímeit gyúrták volna egybe, egy Ark-szerű túlélős játék ez, amelyben bázist kell építenünk, odafigyelve arra, hogy ne haljon éhen-szomjan a karakterünk. Mindemellett ott vannak a Pokémon-utánzat kis szörnyecskék, a Palek, akikre meglehetősen morbid módon puskával kell vadásznunk, mielőtt pokélabdába zárnánk őket. De a legnagyobb csavar az egészben? A pokémonokra tényleg pofátlanul hajazó lényecskéknek is lehetnek fegyvereik. A lövési rendszer egyébként semmi különös, pont úgy, mint a Fortnite-ban, illetve a készítők látványosan inspirálódtak a Legends of Zelda: Breath of the Wildból  a felfedezési rendszer tekintetében, hogy komplex déjá vu érje a gamereket.

Tovább

Itt az elmúlt évek legnagyobb videójátékos feltámadása

január 17., 19:01 Módosítva: 2024.01.18 13:17
30

A Prince of Persia 2010 óta nem jelentkezett új felvonással, az Ubisoft látványosan partvonalra tette a játéksorozatot, miután a 2008-as reboot vakvágánynak bizonyult, és a két évvel később érkezett The Forgotten Sands se kapott túl jó fogadtatást: a konszenzus szerint a The Sands of Time-mal megkezdett éra leggyengébb darabja lett. A rajongók számára az egyedüli pislákoló remény a folytatásra a Prince of Persia: The Lost Crown lehetett, melynek kedvcsináló előzetesét azonban jól elszúrta az Ubisoft. Hip-hop zenét raktak a grandiózusnak szánt képsorok alá, amivel még a fiatalabb korosztályt sem győzték meg, az idősebb gamerek pedig egyenesen kiakadtak rajta... mondván, a Prince of Persiának lőttek.

Nos, a károgóknak ezúttal nem lett igazuk. Ilyen is előfordul, hogy szimplán a marketingcsapat lő nagyon mellé egy trailerrel. A január 18-án érkező Prince of Persia: The Lost Crown egy merész újragondolás lett, abból a fajtából, ami visszatér a játéksorozat gyökereihez, és jól működő saját elemekkel bővíti azt.

A The Lost Crown a legelső Prince of Persiához, az 1989-es játékhoz hasonlóan oldalnézetes, így kell végigkaszabolnunk magunkat a démoni szörnyetegeken és zombiszerű katonákon, miközben puzzle-öket oldunk meg, és jól kigondolt platformerrészeket teljesítünk. A fejlesztőcsapat, a korábban a Rayman-játékszérián dolgozó Ubisoft Montpellier ebben a műfajban otthon érzi magát, de szerencsére nem álltak meg itt. Fogták magukat, és a manapság divatosnak számító „metroidvania” minden jegyével felaggatták az új Prince of Persiát, egészen sokszínű élménnyé téve azt.

A játékban egy hatalmas, tényleg óriási térképet kell felfedeznünk, és egyes részeket újra és újra be kell járnunk, mert a kalandunk során megszerzett képességeink nyitják meg az előrehaladásunkat. A The Lost Crown amellett, hogy a régi metroidvania-fanoknak is kihívást nyújt, jó kapudrog lehet az újoncoknak, akik ezt követően könnyen rákaphatnak a műfajra.

Tovább

Érdemes sietni, ingyen adnak egy remek videójátékot

január 9., 16:27 Módosítva: 2024.01.10 10:30
12

A Guardians of the Galaxy hatalmas hátrányból indult, amikor 2021 októberében felkerült a polcokra, ugyanis a fejlesztőgárdája az az Eidos-Montréal volt, akik az ugyancsak Marvel-képregényeken alapuló és bődületesen nagyot bukott, live-service alapokra felhúzott Marvel's Avengerst egy évvel korábban kiadták a kezeik közül. A gamerekben is nagy volt a félsz, de feleslegesen, ugyanis A galaxis őrzőit középpontjába állító új videójáték legalább annyira élvezetes, szórakoztató és izgalmas lett, mint a James Gunn-féle mozifilmek, és pont a csapat dinamikáját találták el nagyszerűen a készítők, még ha a külső nézetes lövöldözés itt-ott billegett is.

Az irányítást az őrzők vezetője, Űrlord felett vehetjük át a játékban, aki Draxszel, Gamorával, Mordállyal és Groottal közösen keveredik mindenféle intergalaktikus kalandokba. A Guardians of the Galaxy nagy találmánya azonban, hogy a pályákon végig velünk maradnak a társaink, és a jól eltalált gombkiosztásnak és az újabb és újabb képességeknek köszönhetően parancsokat adhatunk nekik. Sőt, még afféle ulti is a rendelkezésünkre áll, ha egy nehezebb bossnál szükségünk van rá, akkor közös erővel csapnak le az ellenségre hőseink.

Tovább

Kiszivárogtatták a GTA V forráskódját

2023. december 26., 11:33 Módosítva: 2023.12.27 09:56
14

Több mint tíz évvel a megjelenés után sikeresen kiszivárogtatták a GTA 5 forráskódját, ami nem kis galibát okoz majd a Rockstar Gamesnek – a jelenleg is hatalmas népszerűségnek örvendő GTA Online ugyanis most minden korábbinál nagyobb veszélybe került a csalóknak köszönhetően.

Ahogy arról nemrégiben az Index is beszámolt, meghozták az ítéletet annak a fiatalnak az ügyében, aki sok millió dolláros kárt okozhatott a Rockstar Games vállalatnak azzal, hogy kiszivárogtatta a fejlesztés alatt álló számítógépes játékuk, a GTA 6 anyagait, a 18 éves Arion Kurtaj azonban korábban azzal is zsarolta a fejlesztőstúdiót, hogy birtokában van a GTA 5 és 6 forráskódja is.

Azt, hogy az ünnepek alatt nyilvánosságra kerülő fájlokat ő vagy a vele kapcsolatba hozható Lapsus$ nevezetű kiberbűnöző-egyesület tette közzé, egyelőre még nem tudni, az azonban mostanra mindenki számára világos lett, hogy a kódsorok szabadon levadászhatók az internetről. Mindenesetre nem lenne meglepő, ha a Lapsus$ a bosszú mellett döntött volna, Kurtaj ugyanis életfogytig tartó börtönbüntetést kapott, amit egy speciális kórházban kell letöltenie.

Tovább

Speciális életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték a 18 éves fiút, aki kiszivárogtatta a GTA 6-ot

2023. december 22., 12:12 Módosítva: 2023.12.23 10:16
200
Meghozták az ítéletet annak a fiatalnak az ügyében, aki sok millió dolláros kárt okozhatott a Rockstar Games vállalatnak azzal, hogy kiszivárogtatta a fejlesztés alatt álló számítógépes játékuk, a GTA 6 anyagait.

A Rockstar Gamest és úgy összességében a játékipart is sokkolták a tavaly történtek. Aki nem tudná, több mint egy évvel a hivatalos bemutató előtt 50 perc terjedelemben 90 videórészlet látott napvilágot a GTA 6-ból, és bár az anyagok nagy részét szinte azonnal sikerült eltávolítani, visszafordíthatatlan károk érték a fejlesztőcsapatot.

Ahogy arról az Index is beszámolt, a GTA 6 szivárgása az FBI figyelmét is felkeltette, végül a brit kiberbűnözéssel foglalkozó hatóságokkal együttműködve kapták el a fiatalt, akit a Lapsus$ nevű hackercsapattal hoztak összefüggésbe.

A Lapsus$ olyan nagy cégekkel szemben elkövetett digitális behatolásokért felelős, mint a Microsoft, a Cisco, a Samsung, az Nvidia, és az Okta. A csoportosulás 2021-ben bukkant fel először, amikor Brazília egészségügyi minisztériumát törték fel. aztán jó ideig inaktívak voltak, pont ezért volt meglepő a hirtelen felbukkanásuk.

Mivel a letartóztatás során a feltételezett elkövető kiskorú volt, így a nevét nem is hozták nyilvánosságra, ügyét pedig az is súlyosbította, hogy zsarolta is egy ideig a Rockstar Gamest, amikor kijelentette, nála van a GTA 5 és a GTA 6 forráskódja, és felszólította a kiadót, hogy fizessenek neki, máskülönben eladja ezeket.

Az ítéletet december 21-én hozták meg az ügyben,

ennek értelmében a ma már 18 éves fiatalembert határozatlan idejű kórházi kezelésre ítélték, ami azt jelenti, hogy egy kórházbörtönre emlékeztető intézményben kell töltenie hátralevő életét.

Tovább

Rengeteget vártunk rá, de nem biztos, hogy megérte

2023. december 20., 05:56 Módosítva: 2023.12.21 06:19
82

A 2009-ben bemutatott, James Cameron által írt és rendezett Avatar-film sok szempontból nem váltotta meg a világot, a története túlságosan hajazott a Pocahontasra, a karakterei papírmasék voltak, de a végeredmény páratlanul festett 3D-ben, és Pandora egy olyan csodálatos idegen világ lett, amiben öröm volt filmrajongóként elmerülni. Rengeteget vártunk rá, mire 2022-ben befutott A víz útja alcímmel az Avatar 2, amely ismételte az első rész hibáit, a látványt tekintve viszont még magasabbra tette a lécet.

Minden tipikussága ellenére az Avatar-franchise jócskán fel tudott mutatni újító jelleget, a benne főszereplő na'vik az új filmben olyan fluidan mozogtak a víz alatt, hogy az ember szeme bekönnyezett tőle a 3D-s szemüveg mögött, és úgy összességében mindkét rész esetében azt érezhettük, hogy valami olyat látunk a nagyvásznon, amit korábban a technológia fejletlensége miatt még nem lehetett.

Pontosan ezért lehetett attól tartani, hogy a nem éppen forradalmi újításairól híres Ubisoft vajon mit kezd az IP-vel, és épkézláb videójátékos feldolgozás lesz-e a december 7-én PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re kiadott Avatar: Frontiers of Pandora.

Nem lett az. A Frontiers of Pandora egy biztonsági játék a fejlesztő Massive Entertainment részéről, mintha fogták volna az őskorban játszódó Far Cry Primalt, a főszereplőre és a többi karakterre kék skint húztak volna, és egy bántóan leegyszerűsített harc és lopakodási rendszerrel ránk sózták volna teljes áron ugyanazt a játékot. Az új Avatar-játék szinte semmi izgalmasat nem tud felmutatni a Far Cryhoz képest, hiába válogathatunk, hogy főszereplőnk íjjal-nyíllal vagy puskákkal lövöldözik, egyforma bázisokat foglalunk el a Frontiers of Pandorában, ugyanazt a háromféle ellenséget gyilkoljuk játszi könnyedséggel, és még a szerepjátékos rendszer se nevezhető túlságosan mélynek.

Pár, a játékban eltöltött óra után egyszerűen semmi élvezetet nem lehet lelni az egészben. Persze, a kraftolást eltalálták, a hátasokon való lovaglás sem rossz, de édeskevés ez az üdvösséghez, ha az Ubisoftnál tényleg azt célozták, hogy egy James Cameronhoz méltó interaktív, sci-fi-kalandot tegyenek le az asztalra, sikerült csúnyán mellélőniük.

Tovább

Rovatok