A játékipar jövője a mobil
Több bevételt termelnek a mobilokra írt játékok, mint a PC-re vagy konzolra készült társaik – írja az IT Café.
A Newzoo játékipari előrejelzése szerint idén az okostelefonokra és tabletekre írt játékok több bevételt fognak termelni, mint a konzolra vagy pc-re készültek. A virtuális- és kiterjesztett valóság egyaránt a mobilplatformnak kedvez majd, annak ellenére, hogy grafikában nem tudják felvenni a versenyt a klasszikus platformokkal.
A játékpiac nagysága idén is átlépheti a százmilliárd dollárt: a várakozások szerint 108 milliárd dollárt költ majd a világ videojátékra. Öt éve az éves bevétel 70 milliárd dollár körül volt. Az új bevételi források egyik fő összetevője a mikrotranzakciók terjedése.
A 2017-es előrejelzés azt mondja,
- az okostelefonos játékok és mikrotranzakciók a teljes ipar bevételeinek 32 százalékát (35,3 milliárd dollár) adja majd;
- a konzolos bevételek 31 százalékra (33,5 milliárd dollár) körül alakulnak;
- a dobozos és letöltött pc-s játékok 23 százalékot (24,8 milliárd dollár) adnak majd;
- és a böngészőből futtatható játékokért is fizetne 4 százalékuk (4,5 milliárd dollár).
A következő évekre várhatóan tovább nő a mobiljátékok bevételi aránya. Érdekes módon a táblagépes játékok nem gyarapodnak tovább: 2020-ig marad a 10 százalék, míg a mobilos játékok a piac 40 százalékát adhatják ekkor. Ez a legjobban a pc-s játékpiacnak fog fájni: a részesedésük a tavalyi 25 százalékról négy év alatt 19 százalékra csökkenhet.