Összebalhéztak a fejlesztők a Star Citizen miatt
Bár az évek óta várt Star Citizen hivatalos megjelenéséről most már hivatalos dátum sincs, a várakozás közben perre ment a játékkészítő Cloud Imperium Games-szel a grafikus motort fejlesztő Crytek. A menet közben az Amazon Lumberyardjára cserélt motor és egyéb szerződésszegések miatt kártérítést akarnak, de nagy anyagi megroppanástól azért nem kell tartania minden idők legkomolyabb közösségi finanszírozós játékprojektjének.
Amikor Chris Robertsék 2011-ben elkezdték az elképesztő látványvilágot és részletességet ígérő űrszimulátor fejlesztését, 2014-re ígérték a teljes játékot – ehhez képest most három évvel később továbbra is a moduláris fejlesztésben vagyunk, és már mondás sincs rá, hogy mikor jönne ki a Star Citizen teljes verziója.
Per azonban már van: a CryEngine grafikus motort fejlesztő Crytek követel kártérítést, szerintük a Cloud Imperium Games több ponton megszegte a szerződésüket. A balhé alapja, hogy a Cloud Imperium egy évvel ezelőtt motort váltott, inkább az Amazonnal folytatja a munkát. A Crytek szerint már ezzel is megszegik a megállapodásukat, azt meg főleg sérelmezik, hogy a Crytek védjegyeit is eltüntették mindenhonnan. Nem egyszerűsíti a helyzetet, hogy az eredetileg csak multiplayerre tervezett játékmód mellé menet közben bedobták a Squadron 42-re keresztelt egyjátékos modult, azt különválasztották, újabb szerzői jogi vitákat generálva.
A Star Citizen egészen brutális finanszírozásra tett szert crowdfundinggal: több mint 2 millió támogatótól idáig 174 millió dollárt gyűjtöttek össze. A Cloud Imperium Games amúgy tagadja a vádakat.