
A gép még azelőtt észreveszi a hibát, hogy az ember elkövetné
A francia Ubisoft játékfejlesztő cég bemutatott egy mesterséges intelligenciát (MI) használó asszisztenst, amely a játékfejlesztőknek fog segíteni abban, hogy még azelőtt megtalálják a hibákat, hogy azok egyáltalán bekerülnének a játék kódjába – írja a Wired.
A Commit Assistant nevű rendszer a cég La Forge nevű montreali kutatás-fejlesztési részlegén készült, amely több helyi egyetemmel, például a McGillel és a Concordiával is együttműködik az MI-kutatásban. A La Forge fejlesztői a Ubisoft tíz évnyi kódját etették meg az algoritmussal, hogy abból megtanulhassa, jellemzően hol és milyen hibákat követnek el a játékfejlesztők, illetve hogyan javítják aztán ki ezeket. Ez alapján próbálja a rendszer előrejelezni, ha a jövőben egy bug éppen bekerülne egy játék kódjába.
A fejlesztés célja egyrészt az, hogy kevésbé legyenek bugosak a játékok a megjelenésükkor, másrészt hogy időt spóroljon a fejlesztőknek,
és ezzel költségeket a cégnek. Van miből: a Ubisoft szerint jelenleg a fejlesztési költségek akár 70 százalékát teszi ki a fejlesztési fázisban a hibajavítás.
Persze egy ilyen rendszer bevezetése se egyszerű, már csak azért se, mert az előzetes betanításához rengeteg adat és számítási kapacitás szükséges. Aztán a fejlesztők se biztos, hogy boldogan fogadják majd eleinte, ha a gép már menet közben azzal nyaggatja őket, hogy valamit elrontottak. De ha bejön, a jövőben várhatóan kevesebb játék bemutatódátumát kell tologatni a fejlesztés elnyúlása miatt.
A Commit Assistant dokumentációja egyébként bárkinek elérhető, így más cégek is fejleszthetnek maguknak hasonló megoldást, de ez egyelőre leginkább csak a nagy cégeknek éri meg, amelyek rendelkeznek hozzá elég adattal és erőforrással.
