Lélegzetelállító digitális karaktert keltett életre az Epic Games
A San Franciscó-i Game Developers Conference-en mutatták be a Siren nevű demót, amivel élethű emberi karakterek jeleníthetők meg digitális környezetben. A valós időben futtatott demót az Epic Games grafikus motorjával, az Unreal Engine 4-gyel demózták.
A Siren az Epic Games, a Cubic Motion, a 3Lateral, a Tencent és a Vicon közös projektje. Az Epic Games éveken át videojátékokhoz gyártott grafikus motorokat; állandó volt köztük a versengés az engine-fejlesztés másik nagyágyújával, az id software-rel. A saját grafikus motor fejlesztése és licencelése viszont már nem fenntartható üzleti modell – ennek megfelelően
a Siren technológiáját nem csak videojátékokhoz fogják használni.
A tervezők célja, hogy játékokhoz és filmekhez is felhasználható legyen; egy olyan eszközt akarnak biztosítani, ami valós időben digitalizálhat élő szereplőket.
Minden, amit a videóban látsz, valós időben fut, másodpercenként 60 képkockás sebeséggel. Az elmúlt években a legfantasztikusabb dolog, ami a számítógépes grafikában történt, az az, hogy hihető digitális karaktereket alkotsz, akiket valós időben vezérelhetsz.
– mondta Kim Libreri, az Epic Games vezető fejlesztője.
A Sirenben látható női karaktert valódi személyről mintázták. A modell arc- és szemmozgása realisztikus, és valós időben reagálhat a résztvevők közbeavatkozására. A projekt a Tencent és az Epic Games együttműködéseként indult. A demóban a 3Lateral animációs megoldásaival mozgatták az arcizmokat. A testmozogást a Vicon saját mozgásrögzítő eljárásával (motion capture) digitalizálták. A Cubic Motion pedig másodpercenként 90-szer letapogatva követhet nyomon több mint 200 arcmozdulatot. Ezeknek a kombinációjából állt össze a végleges demó.