Saját videojátékos streaming szolgáltatót tervez az Amazon: a játékok a felhőben futnának, és onnan továbbítanánk a tartalmat az eszközeinkre. A játékokat nem kéne telepíteni, nincs szükség hozzájuk drága hardverre, és nem kéne fizetni értük, de a szolgáltatásért havi előfizetési díjat számolnának föl.
Több játékcég is fejleszt hasonló szolgáltatásokat. A Microsoft már dolgozik a saját digitális platformján, akárcsak a hardvergyártó Nvidia, illetve a Google, akik már tesztelik a saját szolgáltatásukat, a Project Streamet. A Sonynak már van saját játékstreamere: a PlayStation Now 99,99 dollár éves előfizetési díjért több mint 700 játékhoz nyújt hozzáférést.
Az Amazon részéről érthető, hogy nyitna a streamerek felé, mivel az övék a világ legnagyobb, felhő alapú szolgáltatása – jóval megelőzve a rivális Google-t és a Microsoftot –, így könnyen kiépíthetnék a játékok távoli futtatásához szükséges infrastruktúrát.
Az eljárás lényege, hogy a nagy erőforrást igénylő játékokat nem a saját gépünk, hanem egy nagy teljesítményű számítógép számolná ki, ami szerveren továbbítaná a játék képét és hangját a saját eszközünkre. Ha a netkapcsolat kellően gyors, a játékélmény pont olyan lehet, mintha a játékot egy helyi eszközön futtatnánk.
A múltban már számos ilyen platformot teszteltek és állítottak le – például a kétezres évek végén bemutatott OnLive-ot, illetve a Gaikait, amit végül a Sony vásárolt föl. A hálózatok akkori sebessége és az általános érdektelenség miatt a rendszer akkor még kevés játékost mozgatott meg, de azóta sokat fejlődtek a hardverek és az online infrastruktúra.