Elég meggyőzően indított második eljövetelével a Destiny 2
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Október elsején jelent meg Steamen a Destiny 2 ingyenesen játszható változata, a New Light, illetve a játék legújabb kiegészítője, a játékosokat a Holdra kalauzoló Shadowkeep. Az alapjáték több mint két éve elérhető, a mostani megjelenés azonban nagyjából egy újrakiadással ért fel, így nem meglepő, hogy óriási érdeklődés övezi a játékot.
A játékot fejlesztő Bungie még januárban jelentette be, hogy nyolc év együttműködés után szakít az Activisionnel, de akkor még úgy tűnt, hogy ennek ellenére a játék marad a kiadó kvázi saját platformján, a Battle.neten. Később aztán kiderült, hogy a fejlesztő az összes hidat felégeti maga mögött, és átköltözteti a játékát Steamre. A húzás a jelek szerint be is jött:
- a Destiny 2 az élre ugrott a steames eladások tekintetében, és jelenleg is ott van,
- a megjelenés után pedig majdnem 220 ezer játékosig jutott – amivel rögtön köröket vert a vele sokszor összehasonlított Warframe-re.
A játékkal jelenleg is több mint 130 ezren játszanak, így ez a negyedik legnépszerűbb cím a platformon. Ez mondjuk annak fényében érthető is, hogy mostantól van belőle ingyenes verzió, így most azok is kipróbálhatják, akiket eddig az árcédula tartott vissza. Az aktív játékosok pedig azért vannak rápörögve az egészre, mert a most megjelent Shadowkeep az első Activision nélküli kiegészítő az elmúlt egy évben egyébként is folyamatosan javuló játékhoz.
Ekkora érdeklődésre láthatóan a Bungie sem feltétlenül számított, a szerverek ugyanis elég nehezen viselik a terhelést: a játékosoknak több tízezres sorokat kell kiállni a belépéshez, ezt követően pedig gyakran ki is hajigálja őket a szerver, és kezdhetik elölről az egész folyamatot. Ezen túl ugyanakkor meglepően simán ment a költözés, az összekötött fiókokról az esetek nagy többségében minden tartalom megfelelően átkerült Steamre, a hét közepére pedig a problémák nagy részét sikerült megoldania a fejlesztőknek.
A Shadowkeep júniusi bejelentése óta a Destiny 2 a három platformot (PC, Xbox, PS) tekintve naponta durván egymillió játékost érdekelt, és elég meglepő lenne, ha a jelenlegi konstrukcióban ez nem nőne még tovább. Az ingyenes modell is viszonylag sok tartalmat megnyit a játékosok előtt, így nincs kizárva, hogy hosszú távon is megmaradhat majd a nagyobb játékosszám.
Az ugyanakkor egyértelmű, hogy a játék jövője a most megjelent Shadowkeeptől függ, illetve attól, hogy az elkövetkező hónapokban mennyire tudja fenntartani a játék az emberek érdeklődését. Így az is csak később fog kiderülni, hogy tényleg eljött-e az Activision nélküli Bungie és a Destiny 2 új fénykora, vagy csak átmeneti fellángolásról van szó.