Több mint 100 MB-ot eszik a Google Stadia percenként
Rávették magukat a tesztelők a Google Stadia videojátékos streaming platformjára, így mostanra kiderült pár adat a működéséről, amelyekkel érdemes tisztában lenni. Egy komolyabb játék futtatása nemcsak akkor lehet kellemetlen, ha valakinek korlátozott adatforgalmi kerete van, de a hálózati eszközök is komoly terhelésnek lesznek kitéve a játékok futtatása közben.
Még csak nem is kell a legjobb elérhető minőségben futtatni a játékokat ahhoz, hogy elfüstöljünk pár gigabájtot. A VentureBeat a Red Dead Redemption 2-t 1080p felbontáson és 60 fps-sel kezdte streamelni, amivel percenként 119 megabájt volt az adatforgalom. Ez óránként 7,14 gigabájtot jelent. Érdemes ezt összevetni azzal, hogy a Netflix csak a 4K filmekkel használ el nagyjából ugyanennyi adatforgalmat.
A fentiek alapján már ahhoz is magasabb árkategóriájú routert kell választani, hogy a kisebb felbontás által igényelt 15,8 Mbps-os adatfolyam stabil legyen, miközben nyilvánvalóan más eszközök is csatlakoznak ugyanarra a hálózatra.
Aki végig akarja vinni a Red Dead Redemption 2-t, amihez körülbelül 40-50 órát kell játszani, annak 280-350 GB havi adatforgalommal kell számolnia. Ehhez viszonyítva már nem is tűnik akkora problémának, hogy amikor a saját gépünkre akarjuk telepíteni a játékot, elég egyetlen egyszer letölteni 150 GB-ot.